Ga naar inhoud


binaire nieuwsgroepen en tele 2


the boss

Aanbevolen berichten

Je abbo sharen is bij eweka toegestaan ? Wel vreemd hoor...

 

Bij Kassa (gezien op uitzending gemist) was er een aflevering over downloaden van muziek/films en software (illegaal of niet) en het ombouwen van consoles.

 

Daar was ook even een gesprek met iemand van Brien (zal die media geile Kuyk wel geweest zijn) dat ze een usenet provider gaan proberen aan te pakken.

 

Ze gaan ze eerst sommeren om illegale dingen te verwijderen of dat ze groepen gaan sluiten waar dat soort dingen in staan en als dat niet werkt willen ze naar de rechter gaan om het af te dwingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast fatfreddy

Waar zit Brein nu niet achteraan ? Als het in Nederland te moeilijk word voor sommige payservers dan gaan ze wel weer in een ander land zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Brein is dit toch wel iets nieuws en als de payservers hier verboden zouden worden (wat opzeker niet gaat gebeuren) kan je idd. naar het buitenland verhuizen (als provider en zeker als klant). Je kan natuurlijk de boel ook gaan versleutelen met SSL als ze zouden gaan monitoren zodat ze wel zien dat er data gaat alleen niet wat voor een data!

 

Het mooie van usenet is dat het niet 1 server is waar alles op staat maar 1 grote clone/mirror gebeuren is en de providers bepalen dus "zelf niet" wat erop komt te staan. Ze kunnen wel bepalen welke groepen (en volgens mij ook of ze binaries toelaten) ze toestaan.

 

Zet ik iets op de server bij mijn provider in de USA dan staat het uiteindelijk ook bij alle andere usenet servers in de rest van de wereld, Brein probeer dat maar eens te stoppen. Porten helemaal verbieden/dicht gooien zal in NL niet zomaar gaan want wat usenet staat is niet allemaal illegaal (software voor ons wel maar films en muziek (media) niet want dat mogen wij als NL-ers downloaden en hebben).

 

Ik gun iedereen zijn "usenet server" maar eigenlijk vind ik het ook wel jammer dat "iedereen" nu ook het bestaan ervan weet. Hiermee is het nl. een doel voor Brein geworden maar mischien heeft het ook te maken met de payerservers die uit hun eigen naam dingen op het netwerk zetten (altijd al dom gevonden).

Het was eerst voor de "die hard" en werd vaak de vraag gesteld "op welke site doe en kan je dat dan?" en toen kwamen de bladen ermee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Dan snijdt Tele2 behoorlijk in de snelheid en heeft het helemaal geen zin om 20mbit te nemen en eigenlijk ook geen 10mbit maar lager hebben ze niet.

N.a.v. de snelheidsverlaging geklaagd bij Tele2. Gisteren belde de helpdesk. De lijn was zeer goed. Vandaag ben ik aan het downloaden en zie dat de download weer constant op 1,54 mbit ligt. Ik vind dat netjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...