Jump to content
Sign in to follow this  
pepper

Satelliet en CAI op 1 koppeldoos

Recommended Posts

Ik heb in mijn nieuwe woning gekozen voor een muur koppeldoos met daarin aansluiting voor tv radio en sat (F-con.

Het betreft een Astro Gut300.

Dit is dus een inbouwdoos met radio - tv met daarboven een F-connector voor satelliet.

Het blijkt nu dat hierin maar 1 coax aansluiting zit om bv of cai of sat aan te sluiten.

Jammer voor mij, ik had dus al bij 4 aansluitingen 2 coaxkabels in een aansluitdoos gemonteerd.

Nu schijnt de enige mogelijkheid te zijn om een Astro SEW110 te gebruiken.

Deze koppeld radio/TV en satellietsignaal (koppeling d.m.v. Astro SEW 110)

Hierbij sluit je dus 2 x coaxkabels aan,sat + cai' en gaat 1 coaxkabel verder naar de Astro gut300.

Hierbij zou er geen storing van de signalen zijn maar ook alle aansluitingen kunnen gebruikt worden op de Astro gut300.

Dus cai en satelliet gelijktijdig.

Heeft hier iemand ervaring mee

Ik heb in huis overal de door jouw beschreven uitkoppel dozen met aansluitingen voor radio, tv en schotel. Die worden allemaal via een kabel per doos aangesloten, en dat werkt goed.

De "aardse" signalen worden via een koppelfilter op de sat kabel gezet, storingsvrij.

Bedank voor je antwoord.

Ga meteen 1 koppelfilter bestellen en uitproberen sew110.jpg

Ik heb vroeger ook zoiets gebruikt maar je hebt er twee nodig volgens mij. Eentje waar Sat en Ter. samen komen, dan gaat dit verder met een coax kabel, maar aan het eind van die coax moet je weer splitsen naar Sat en Ter.

Salu2, D.Quijote

Origineel bericht van: D.Quijote
Ik heb vroeger ook zoiets gebruikt maar je hebt er twee nodig volgens mij. Eentje waar Sat en Ter. samen komen, dan gaat dit verder met een coax kabel, maar aan het eind van die coax moet je weer splitsen naar Sat en Ter.

Salu2, D.Quijote

Dat doet dus de walloutlet al voor je