Ga naar inhoud


Satelliet en CAI op 1 koppeldoos


pepper

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn nieuwe woning gekozen voor een muur koppeldoos met daarin aansluiting voor tv radio en sat (F-con.

Het betreft een Astro Gut300.

Dit is dus een inbouwdoos met radio - tv met daarboven een F-connector voor satelliet.

 

Het blijkt nu dat hierin maar 1 coax aansluiting zit om bv of cai of sat aan te sluiten.

Jammer voor mij, ik had dus al bij 4 aansluitingen 2 coaxkabels in een aansluitdoos gemonteerd.

 

Nu schijnt de enige mogelijkheid te zijn om een Astro SEW110 te gebruiken.

Deze koppeld radio/TV en satellietsignaal (koppeling d.m.v. Astro SEW 110)

Hierbij sluit je dus 2 x coaxkabels aan,sat + cai' en gaat 1 coaxkabel verder naar de Astro gut300.

 

Hierbij zou er geen storing van de signalen zijn maar ook alle aansluitingen kunnen gebruikt worden op de Astro gut300.

Dus cai en satelliet gelijktijdig.

 

Heeft hier iemand ervaring mee

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb in huis overal de door jouw beschreven uitkoppel dozen met aansluitingen voor radio, tv en schotel. Die worden allemaal via een kabel per doos aangesloten, en dat werkt goed.

De "aardse" signalen worden via een koppelfilter op de sat kabel gezet, storingsvrij.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger ook zoiets gebruikt maar je hebt er twee nodig volgens mij. Eentje waar Sat en Ter. samen komen, dan gaat dit verder met een coax kabel, maar aan het eind van die coax moet je weer splitsen naar Sat en Ter.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Ik heb vroeger ook zoiets gebruikt maar je hebt er twee nodig volgens mij. Eentje waar Sat en Ter. samen komen, dan gaat dit verder met een coax kabel, maar aan het eind van die coax moet je weer splitsen naar Sat en Ter.

Salu2, D.Quijote


Dat doet dus de walloutlet al voor je
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...