Ga naar inhoud


Beeldscherpte verschillen diverse HDTV receivers?


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Mijn ervaring met de Humax HDCI-2000 is, dat de software op de ontvanger mede bepalend is voor de scherpte op het beeld.

 

Met de allereerste software versies van deze ontvanger was het beeld beduidend onscherper.

 

Dit maakt het onderling vergelijken van ontvangers nog moeilijker.

 

Overigens ben ik best tevreden met de beeldkwaliteit van mijn 2000.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Soundwork
Origineel bericht van: ceesv
Mijn ervaring met de Humax HDCI-2000 is, dat de software op de ontvanger mede bepalend is voor de scherpte op het beeld.

Met de allereerste software versies van deze ontvanger was het beeld beduidend onscherper.

Dit maakt het onderling vergelijken van ontvangers nog moeilijker.

Overigens ben ik best tevreden met de beeldkwaliteit van mijn 2000.


Klopt, bij versie 1.00.04 was het beeld vooral bij SD met de HDMI in 1080i modus een vrij wazig plaatje. Ik heb nu release 1.00.11 en het is beduidend verbeterd. Maar nu vind ik wel de kleuren wat feller en bij HD kanalen is het beeld korreliger geworden. Voor mij persoonlijk dus een vooruitgang bij SD zenders, een achteruit gang bij HD zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, hier ook ver. 15 en HDMI, tot volle tevredenheid.

Maar hiermee is nogmaals bevestigd, dat het vergelijken van ontvangers geen eenvoudige zaak is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vlearmoes
Mijn versie is 1.00.15 en heb totaal geen klagen
zowel SD als HD een pracht plaatje
ook het kunnen upscalen is een voordeel van de Humax


Is er een verschil in beeldkwaliteit tss 1.00.07 en 1.00.15, ik heb nog steeds 07 erop staan omdat ik anders TvV niet krijg. cry
Ook ik ben best tevreden met de HD kwaliteit van mijn humax.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pollebru
Origineel bericht van: Vlearmoes
Mijn versie is 1.00.15 en heb totaal geen klagen
zowel SD als HD een pracht plaatje
ook het kunnen upscalen is een voordeel van de Humax


Is er een verschil in beeldkwaliteit tss 1.00.07 en 1.00.15, ik heb nog steeds 07 erop staan omdat ik anders TvV niet krijg. cry
Ook ik ben best tevreden met de HD kwaliteit van mijn humax.


Als je gewoon een abbo hebt voor TVV mag het geen probleem zijn om naar de .15 te gaan

Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...