Ga naar inhoud


Beeldscherpte verschillen diverse HDTV receivers?


Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met een andere DVB-S2 receiver dan m'n huidige, en ben dus wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die

wél meerdere apparaten in bezit hebben (gehad).

 

Is de ene receiver nou significant scherper dan de ander op een HD kanaal (bijv. BBC-HD) of zijn de verschillen te verwaarlozen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De topfield 7700 HSCI geeft bij mij een vreselijk scherp beeld op bijvoorbeeld BBC HD. Ook de andere zenders zijn, afhankelijk van wat ze natuurlijk uitzenden want niet alles is opgenomen in HD, scherp! En dit in combinatie met een Sony full HD Bravia...Zeer tevreden. Of anderen nog scherper zijn? Maar ik ben tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: HansH
De topfield 7700 HSCI geeft bij mij een vreselijk scherp beeld op bijvoorbeeld BBC HD.


heeft ook alleen zin als je meerdere HDTV types in je bezit hebt of hebt gehad. Dan kan je pas vergelijken en dat is ook de vraag die gesteld wordt. Iedereen met een HD receiver heeft uiteraard veel scherper beeld dan met zijn "oude" SD receiver.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, vandaar, dat ik ook alleen maar kan zeggen, dat wat ik nu heb en fantastisch uitziet. Ik zal niet weten, of het beter kan. Slechter vast wel...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Apple740, dit is een leuke vraag die je stelt.

 

Alleen is het zo dat iedereen weer een andere TV en kabels op de betreffende ontvanger hebben aangesloten. Ook speelt de kwaliteit van de coaxkabels, DiseqC switch, de LNB's / schotel en de uitrichting hiervan zeker een belangrijke rol. Ook de betreffende firmware release op de ontvanger kan een rol spelen in de beeldkwaliteit.

 

Je kan pas echt een vergelijkend warenonderzoek houden als je bijvoorbeeld bij een winkelier, verschillende ontvangers koppelt aan de dezelfde schotel en TV met dezelfde HDMI kabel waarbij dan de laatste firmware van de betreffende fabrikant geladen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan aan mij liggen maar het lijkt me sterk dat je gebruikte coaxbekabeling dan wel de DiseqC switch invloed uitoefent op de beeldkwaliteit. Digitaal beeld met de BER op 0 is zo goed als het kan zijn en extra dure coaxkabels of switches veranderen daar volgens mij niets aan.

 

Zaken als de scaler en deinterlacer in de TV dan wel de ontvanger en bijvoorbeeld de kleurdiepte van je LCD panel (8 of 10 bits) spelen uiteraard wel een belangrijke rol.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Het kan aan mij liggen maar het lijkt me sterk dat je gebruikte coaxbekabeling dan wel de DiseqC switch invloed uitoefent op de beeldkwaliteit. Digitaal beeld met de BER op 0 is zo goed als het kan zijn en extra dure coaxkabels of switches veranderen daar volgens mij niets aan.

Zaken als de scaler en deinterlacer in de TV dan wel de ontvanger en bijvoorbeeld de kleurdiepte van je LCD panel (8 of 10 bits) spelen uiteraard wel een belangrijke rol.


Vergeet je 230 V stekkerblok niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Apple740, dit is een leuke vraag die je stelt.

Alleen is het zo dat iedereen weer een andere TV en kabels op de betreffende ontvanger hebben aangesloten. Ook speelt de kwaliteit van de coaxkabels, DiseqC switch, de LNB's / schotel en de uitrichting hiervan zeker een belangrijke rol. Ook de betreffende firmware release op de ontvanger kan een rol spelen in de beeldkwaliteit.

Je kan pas echt een vergelijkend warenonderzoek houden als je bijvoorbeeld bij een winkelier, verschillende ontvangers koppelt aan de dezelfde schotel en TV met dezelfde HDMI kabel waarbij dan de laatste firmware van de betreffende fabrikant geladen hebt.


Iemand die meerdere HDTV decoders thuis heeft uitgeprobeerd (aangesloten op één en dezelfde tv + schotel) zou toch moeten kunnen vertellen of hij een scherpte verschil zag tussen de betreffende decoders. wink

Dat is dus eigenlijk precies waar ik op hoopte met dit topic, reactie's van mensen die thuis meerdere HDTV decoders hebben uitgeprobeerd op dezelfde tv. Anders heeft het idd weinig zin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er heel veel hier op hetzelfde scherm gehad. Maar ik ga je geen waardeoordeel geven. Niet omdat ik dat niet wil maar gewoon omdat beeldkwaliteit voor de ene bij merk X het beste overkomt en bij de andere bij merk Y.

 

Denk maar aan de afstelling van geluid. De ene heeft veel met bass dan andere met treble. Daarnaast zit er bij heel veel weer verschil in het het "SD plaatje". Dan is de HD beeldkwaliteit goed tot zeer goed en valt de SD weer tegen.

 

Je moet met dat soort zaken gewoon een geschikte satellietzaak opzoeken waar je de mogelijkheid heb om diverse modellen die je interessant vind zelf met eigen ogen te beoordelen.

 

Okee goed dan ik zou het met een voorbeeld proberen duideljk te maken. De Technisat Digicoder HD heeft wat mij betreft één van de beste zo niet de beste beeldkwaliteit via HDMI. Maar die ontvanger valt dan weer voor mij af omdat het een verminkte HDTV PVR is omdat er slechts één DVB-S2 tuner inzit en de andere is gewoon een DVB-S tuner. En dus is hij in mijn ogen niet toekomstzeker.

 

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb veel merken HDTV receivers mogen proberen van mijn handelaar. De Topfield 7700HSCI geeft een prima HD beeld en wat de SD kanalen betreft vind ik! hem de allerbeste en "loopt" met een diablo light bijzonder goed.

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bert V.
Ik heb veel merken HDTV receivers mogen proberen van mijn handelaar. De Topfield 7700HSCI geeft een prima HD beeld en wat de SD kanalen betreft vind ik! hem de allerbeste en "loopt" met een diablo light bijzonder goed.





@Bert V.,

Welke zijn de andere merken/modellen die je mocht proberen en wat vond je van die ontvangers?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Arion, Homecast, Clarke-Tech, Humax en een Comag. De laatste heb ik even in het bezit gehad en gekocht via het verkoopforum. Niks mis mee maar de SD kwaliteit vond ik, zoals de anderen, niet schokkend. Ik realiseer mij wel, als ik dit lijstje bekijk, dat er natuurlijk meer ontvangers zijn. Nu kan ik zeggen, dat de Tofield een beter beeld geeft dan mijn Humax kabeldecoder (RGB) en de eerder genoemde bleven daar ver onder (HMMI aangesloten)

Gegroet,

Bert

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik je goed begrijp is het beeld van een HD-tuner via HDMI

niet per definite beter dan het beeld van een SD-tuner via scart op RGB.

Ervanuitgaande dat ze beiden afgestemd staan op een SD kanaal.

 

Je zou dit wel verwachten gezien het feit dat HDMI beter is dan Scart.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was, met deze ontvangers, mijn ervaring. Mijn oude Xtreme was een stukken beter dan de genoemde ontvangers op het SD signaal.De HD signalen deden echter niet veel voor elkaar onder. Maar let wel, het is mijn ervaring. Andere mensen zullen er misschien anders over denken.

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...