Ga naar inhoud


CDS HD kanalen 576i ?


dvdmike

Aanbevolen berichten

Zojuist heb ik met mijn Humax HDCI-2000 de nieuwe CD HD kanalen op astra3 eens opgezocht. Ik kon ze niet bekijken, want ik ga dat echt niet activeren voor 9,95 euro.

Maar de Humax geeft, ook voor gecodeerde kanalen, wel altijd technische info weer, en tot mijn verbijstering gaf mijn ontvanger aan dat deze kanalen allemaal 576i zijn. Geen echte full-HD dus!!!

Klopt dit???

 

 

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tsjonge jonge we mopperen wel eens op Canal Digitaal maar dat ze een 576i (SD signaal dus) zouden doorgegeven onder het mom van een HD signaal en vervolgens uberhaupt nog klanten over zouden houden lijkt me sterk.

 

Onder het mom van een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, zie de bijlage (welke overigens ook nog eens een zeer nette bitrate laat zien). En persoonlijk vind ik 9,95 een nette prijs voor wat ik krijg (maar that's just me wink ).

post-31952-1318259732,7621_thumb.jpg

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je ontvanger wat beter had leren kennen dan had je geweten dat elke HD ontvanger bij een gecodeerd HD signaal het beeldformaat in de infobalk altijd 576i aangeeft.

 

En ja ontvangstproblemen liggen in de meeste gevallen aan de CI module, de slechte afstelling van de schotalantenne of een combinatie van beiden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
(maar that's just me wink ).


May I join your club?

Ik zit hier ook echt te genieten van het beeld.
Gestopt met roken vorig jaar, nieuwe baan met meer geld, tja, dan kan ik een 10tje wel missen voor straks wel 5 HD zenders.
Te duur? Ga lekker naar Duitsland, 10,- voor een zender!

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dvdmike
Zojuist heb ik met mijn Humax HDCI-2000 de nieuwe CD HD kanalen op astra3 eens opgezocht. Ik kon ze niet bekijken, want ik ga dat echt niet activeren voor 9,95 euro.
Maar de Humax geeft, ook voor gecodeerde kanalen, wel altijd technische info weer, en tot mijn verbijstering gaf mijn ontvanger aan dat deze kanalen allemaal 576i zijn. Geen echte full-HD dus!!!
Klopt dit???



Ondanks dat je ze toch nooit zal zien (voor niks gaat de zon op), zal ik je toch maar antwoorden.

NGC HD is 720p en Discovery HD en BravaHDTV zijn beiden 1080i.

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Origineel bericht van: jacksparrow
(maar that's just me wink ).


May I join your club?

Ik zit hier ook echt te genieten van het beeld.
Gestopt met roken vorig jaar, nieuwe baan met meer geld, tja, dan kan ik een 10tje wel missen voor straks wel 5 HD zenders.
Te duur? Ga lekker naar Duitsland, 10,- voor een zender!

Slecht voorbeeld.

Het aantal zenders maakt helemaal niets uit. Nu krijg je bij CDS voor 5 euro (laten we het positief bekijken) 3 HD-zenders. Discovery, NGC en Brava. Bij Premiere volgens jou dan (niet nagezocht) voor 10 euro één HD-zender. Dan denk je dus: woohoo, CDS is veel goedkoper!

Maar dan vergeet je voor het gemak dat op Premiere HD films èn series èn voetbal is te zien. Dat heb ik persoonlijk dan voor €10,- toch ècht liever dan Discovery HD, NGC HD, Brava HD en het themapakket. Dat zijn nou net de 3 dingen die het interessantste zijn in HD. En CDS heeft géén films, géén series en pas in de zomer wat HD sport waar echter geen abonnement voor nodig is.

En dat is wat mij betreft een misser. Niet zozeer van CDS, die kunnen er weinig aan doen, maar wel een misser voor de NL televisie.

Die 10 euro zou ik best kunnen missen, maar dan wil ik wel films. Reclame zou ik dan zelfs nog op de koop toe nemen. Maar geen films=geen sale voor mij.

Ik denk ook dat het financieel gezien voor CDS aantrekkelijker was geweest om HD te laten voor wat het is tot de NPO, RTL en SBS ermee komen, wanneer dat ook moge zijn. Het is me eigenlijk een raadsel waarom ze het nu al op de markt hebben gezet.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel de nieuwste software voor de Humax (1.00.15)?

Met het middelste knopje van de onderste rij kun je de resolutie instellen.

Hier heb ik prima beeld.

Philips 37PF9830 - Humax HDCI2000 - Marantz SR7400 - Mordaunt Short 501THX - Marantz CD-72 - Marantz DV 4100 - Pioneer DVR-555H

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: wibo10
Heb je wel de nieuwste software voor de Humax (1.00.15)?
Met het middelste knopje van de onderste rij kun je de resolutie instellen.
Hier heb ik prima beeld.


Wibo10, hoe bevalt deze release?
Omdat deze niet officiëel door Humax is vrijgegeven, vraag ik me dus af hoe deze release zich handhaaft op de box. Heb je bijvoorbeeld last van de haperingen in het beeld en geluid na een kwartier kijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: dvdmike
Zojuist heb ik met mijn Humax HDCI-2000 de nieuwe CD HD kanalen op astra3 eens opgezocht. Ik kon ze niet bekijken, want ik ga dat echt niet activeren voor 9,95 euro.
Maar de Humax geeft, ook voor gecodeerde kanalen, wel altijd technische info weer, en tot mijn verbijstering gaf mijn ontvanger aan dat deze kanalen allemaal 576i zijn. Geen echte full-HD dus!!!
Klopt dit???



Nee, dit klopt dus niet. Ik heb de Humax nu 2 jaar in gebruik. Ik weet niet welk model jij gebruikt, maar de mijne geeft pas de informatie over de beeldresolutie als de zender te bekijken is.
Als ik dus van Nederland 1 naar bijvoorbeeld Premiere HD zap (waar ik dus niet voor geautoriseerd ben) dan blijft de laatst opgevraagde (die van Nederland 1 dus) resolutie in je EPG venster staan. Scrol ik vervolgens naar BBC-HD, dan veranderd het venster naar 1080i.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de CD kaart in een TRexCam te stoppen kreeg ik ineens ook beeld op de CD-HD kanalen.

Ik zie nu dus zelf ook dat mijn eerdere info niet klopt!!!

 

Beeld ziet er goed uit.

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...