Ga naar inhoud


HD Pakket CDS valt tegen


ronald gebhardt

Aanbevolen berichten

@Jürgen

Hebben ze voor jou voor het themapakket een speciaal vriendenprijsje gemaakt?

Ik betaal €4,95 (Althans na mijn gratis 6 maanden)

 

@ all

Het is weer zover!

CDS komt voorzichtig met HD-TV en is nu nog in experimentele fase.

Het kost nu nog niets en toch zijn daar traditioneel de eerste zeurkousen weer.

Niet de goede zenders, veel te duur, de bitrates, kortom al het standaard geneuzel die bij elke beweging van CDS als vanzelf naar voren komen.

We hebben vooral geen geduld.

Voor de lief hebbers van Film1/Sport1-HD ,wat schat je in dat die kanalen moeten gaan kosten op de satelliet?

Zou dat een aardige introductieprijs zijn voor HD-TV?

Zou het voor CDS niet verstandiger zijn om even tot het najaar te wachten om te kijken hoe het gemiddelde publiek HD-TV ontvangt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook helemaal geen zin om daarvoor een HD ontvanger te kopen, voor de enkele kanalen die in HD beschikbaar zijn vind ik het nog niet de moeite waard, zolang Mpeg2 SD ondersteund wordt zal ik er gebruik van maken. NL1 HD wordt slechts een bepaalde periode aangeboden voor het EK en de Olympische spelen, daarna wordt de zender weer opgedoekt, dus niet écht interessant voor mij.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Littlesat

Het grootste missende deel is uiteraard entertainment zoiets als Sport1/Film1-HD...


Dit is inderdaad hard nodig om een HDTV pakket echt aantrekkelijk te maken.

Als je het aanbod van alle HDTV providers in Europa bekijkt, dan hebben ze stuk voor stuk een HD film- en HD sportaanbod. Zelfs Albanië heeft 2 HD sportzenders in de lucht, genaamd SuperSportHD1 en SuperSportHD2.

Als CDS geen overeenkomst kan maken met Film1/Sport1-HD, hoe moeilijk is het dan om je eigen kanaal de lucht in te gooien? Dit hoeft niet gepaard te gaan met presentators en studio's, je koopt gewoon wat HD voetbalstreams in en hoppa, doorgeven die zaak. Zo doen ze het in feite allemaal, op alle HD sportzenders in Europa zijn dezelfde geijkte zaken te zien als het Engelse Premier League voetbal etc. Dit moet CDS ook gewoon kunnen.
En een filmzender starten lijkt me helemaal kinderlijk eenvoudig, hier heb je niet gek veel meer voor nodig dan een HD-DVD/Bluray speler. smile


Apple740, hier maak je toch een grote denkfout. Je "koopt" niet even zomaar wat streams in. Je moet de rechten kopen, en vooral bij het voetbal zijn deze nogal duur! Als CDS dit zou doen en dit doorberekend aan de klant, dan kom je op 30 euro de maand uit??? Als ik nu al lees hoeveel mensen er vallen over de 9,95 Euro voor de 3 zenders + het SD themapakket die ze nu aanbieden, zal Canal Digitaal het niet in zijn hoofd halen zo'n pakket aan te bieden, anders gaan er wat stenen door de ramen in Hilversum. Kortom: SD rechten zijn duur, HD rechten zijn NOG duurder en de Nederlander wil voor een dubbeltje op de eerste rang in het HD venster zitten. Rara wat gaat hier niet goed?

Ikzelf was al abonnee van het HD pakket, heb dit ongedaan laten maken, omdat CDS het niet voor elkaar had om de zenders op alle ontvangers (en vooral in combinatie met hun eigen CAM module) mogelijk te maken. Kortom: ik kon de zenders niet ontvangen. Maar goed, het is bij CDS bekend en er wordt aan gewerkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
@Jürgen
Hebben ze voor jou voor het themapakket een speciaal vriendenprijsje gemaakt?
Ik betaal €4,95 (Althans na mijn gratis 6 maanden)

@ all
Het is weer zover!
CDS komt voorzichtig met HD-TV en is nu nog in experimentele fase.
Het kost nu nog niets en toch zijn daar traditioneel de eerste zeurkousen weer.
Niet de goede zenders, veel te duur, de bitrates, kortom al het standaard geneuzel die bij elke beweging van CDS als vanzelf naar voren komen.
We hebben vooral geen geduld.
Voor de lief hebbers van Film1/Sport1-HD ,wat schat je in dat die kanalen moeten gaan kosten op de satelliet?
Zou dat een aardige introductieprijs zijn voor HD-TV?
Zou het voor CDS niet verstandiger zijn om even tot het najaar te wachten om te kijken hoe het gemiddelde publiek HD-TV ontvangt.


Satcat, je vergeet nog het upscalen van SD orgineel beeld naar HD beeld door de desbetreffende HD zender (waar CD idd niets aan kan doen). Hierdoor heb je geen HD kwaliteit.

Ik haak ook af. Voornamelijk vanwege de lage bitrate's en wat hierboven staat beschreven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork

Als ik nu al lees hoeveel mensen er vallen over de 9,95 Euro voor de 3 zenders + het SD themapakket die ze nu aanbieden, zal Canal Digitaal het niet in zijn hoofd halen zo'n pakket aan te bieden, anders gaan er wat stenen door de ramen in Hilversum. Kortom: SD rechten zijn duur, HD rechten zijn NOG duurder en de Nederlander wil voor een dubbeltje op de eerste rang in het HD venster zitten. Rara wat gaat hier niet goed?


Er is in Nederland inderdaad een hardnekkig groepje prijs-azijn pissers die zelfs 1,95 al véél te duur zouden vinden voor een HDTV pakket (stel je voor zeg, dan kunnen ze niet meer drie keer per jaar op vakantie), maar ik denk dat daar tegenover een grote groep bestaat die wél de portemonnee open wil trekken wanneer daar kwaliteit/aanbod tegenover staat.

Die paar bestuursleden van de vrekkenkrant die je steevast in de HD topics tegenkomt moeten gewoon genegeerd worden in deze. Ik vind het trouwens knap van ze dat ze uberhaupt kunnen posten hier, ik bedoel, een internetabonnement kost toch al snel meer dan een tientje. Normaliter véél te duur voor een vrek. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dit vind ik nu jammer. Ik probeer een discussie te openen over de kwaliteit van het gebodene door CD - niets meer, niets minder.

Zoals ik zelf al heb aangegeven, is geld niet het probleem. Maar waarom oet je betalen voor iets dat nog niet helemaal 'klaar' is? Dat heeft niets met azijnpisserigheid of vrekkenkrant te maken, maar het is gewoon een vraag waar ik over zou willen discussieren. Ik heb nooit gezegd dat ik 1,95, 9,95 of een ander bedrag te hoog vind. Het enige wat ik stel is dat het pakket als zodanig mij tegenvalt. Waarom niet meteen 5.1. geluid en een goede EPG meegeleverd? Als het over een paar maanden kan, waarom dan niet nu. Het is net alsof je een boek koopt, maar de kaft er niet bij krijgt, 'want die komt er wel oover een paar maanden'

 

Ik vind het flauw om mij en anderen meteen weg te zetten als negatievelingen zonder inhoudelijk op zaken in te gaan. Ik ben geen vrek - maar vraag mij gewoon af waarom ik zou moeten betalen voor de experimenten van een ander.

 

Ronald Gebhardt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Soundwork

Als ik nu al lees hoeveel mensen er vallen over de 9,95 Euro voor de 3 zenders + het SD themapakket die ze nu aanbieden, zal Canal Digitaal het niet in zijn hoofd halen zo'n pakket aan te bieden, anders gaan er wat stenen door de ramen in Hilversum. Kortom: SD rechten zijn duur, HD rechten zijn NOG duurder en de Nederlander wil voor een dubbeltje op de eerste rang in het HD venster zitten. Rara wat gaat hier niet goed?


Er is in Nederland inderdaad een hardnekkig groepje prijs-azijn pissers die zelfs 1,95 al véél te duur zouden vinden voor een HDTV pakket (stel je voor zeg, dan kunnen ze niet meer drie keer per jaar op vakantie), maar ik denk dat daar tegenover een grote groep bestaat die wél de portemonnee open wil trekken wanneer daar kwaliteit/aanbod tegenover staat.

Die paar bestuursleden van de vrekkenkrant die je steevast in de HD topics tegenkomt moeten gewoon genegeerd worden in deze. Ik vind het trouwens knap van ze dat ze uberhaupt kunnen posten hier, ik bedoel, een internetabonnement kost toch al snel meer dan een tientje. Normaliter véél te duur voor een vrek. smile


Ik ben benieuwd wat je voor kwaliteit wil betalen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PeterM1

Ik ben benieuwd wat je voor kwaliteit wil betalen?


Bijv. de prijzen die CanalDigitaal Skandinavië erop nahoudt lijken mij zéér netjes;

http://www.canaldigital.se/templates/productsfront____4142.aspx

Een totaalfamiliepakket incl. 9 HDTV kanalen (in een fantastische beeldkwaliteit!) kost daar voor 419 Kroner = 45 euro per maand.

Waar kan ik tekenen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: ronald gebhardt
Kijk, dit vind ik nu jammer. Ik probeer een discussie te openen over de kwaliteit van het gebodene door CD - niets meer, niets minder.
Zoals ik zelf al heb aangegeven, is geld niet het probleem. Maar waarom oet je betalen voor iets dat nog niet helemaal 'klaar' is? Dat heeft niets met azijnpisserigheid of vrekkenkrant te maken, maar het is gewoon een vraag waar ik over zou willen discussieren. Ik heb nooit gezegd dat ik 1,95, 9,95 of een ander bedrag te hoog vind. Het enige wat ik stel is dat het pakket als zodanig mij tegenvalt. Waarom niet meteen 5.1. geluid en een goede EPG meegeleverd? Als het over een paar maanden kan, waarom dan niet nu. Het is net alsof je een boek koopt, maar de kaft er niet bij krijgt, 'want die komt er wel oover een paar maanden'

Ik vind het flauw om mij en anderen meteen weg te zetten als negatievelingen zonder inhoudelijk op zaken in te gaan. Ik ben geen vrek - maar vraag mij gewoon af waarom ik zou moeten betalen voor de experimenten van een ander.

Ronald Gebhardt


Natuurlijk heeft Canal Digitaal steken laten vallen. Ik ben er zelf ook de dupe van geworden. Ik heb met mijn ontvangstcombinatie helemaal geen ontvangst op de HD zenders. Kijk, dan ga ik natuurlijk niet die 9,95 betalen. Ik kan dan de zenders gewoonweg niet bekijken. En dat er een aantal zaken ontbreken, zoals de EPG en Dolby Digital 5.1 is natuurlijk jammer. Maar CDS heeft wel aangekondigd dat ze dit jaar nog toegevoegd gaan worden. Als aanbieder moeten er rechten vervaardigd worden, ook als om een audiosignaal gaat. Dit is dus niet te vergelijken met een boek in de boekhandel.

Waar Apple740 dan met name op inzoomt is het feit dat er veel mensen de hand op de knip houden als het om HD pakketten gaat. "Ja, voor die 3 lullige zendertjes ga ik niet zoveel betalen" en dat soort uitspraken. Niet alleen op dit board kom je ze tegen, maar ook op de forums van diverse kabelbedrijven. Als ik de zenders probleemloos had kunnen ontvangen, was ik abonnee gebleven en had ik gewacht op de aanvullende diensten van CDS. En het feit blijft: Nederland loopt achter op het gebied van HDTV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: ronald gebhardt
Waarom niet meteen 5.1. geluid en een goede EPG meegeleverd? Als het over een paar maanden kan, waarom dan niet nu. Het is net alsof je een boek koopt, maar de kaft er niet bij krijgt, 'want die komt er wel oover een paar maanden'

Ronald Gebhardt


Ik zou mij kunnen voorstellen, dat het op dit moment niet aanwezig zijn van bijvoorbeeld dolby digitaal 5.1 zou kunnen komen door het nog niet aanwezig zijn van benodigde apparatuur.
Er zou bijvoorbeeld een levertijd kunnen zijn, en dat benodigde infrastructuur aangelegd moet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PeterM1
Ik haak ook af. Voornamelijk vanwege de lage bitrate's en wat hierboven staat beschreven.


Hoe je hier nu bij komt is me een raadsel met de beeldkwaliteit en de bitrages is toch niets mis??

Origineel bericht van: PeterM1
Even voor de vergelijking. Deze uit america is ook wel leuk.


Dat kun je niet vergelijken hoeveel betalende klanten hebben die?
Hier in een klein land als Nederland dat bovendien dicht bekabeld is is het moeilijk om een aantal betalende klanten te krijgen voor zo'n pakket.

Om die reden heb ik besloten dat alle beetjes helpen en ik ook het HD pakket neem niet dat ik er nu zoveel naar zal kijken maar meer om dat het helpt dat ze doorgaan en niet stoppen bij gebrek aan belangstelling. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satfreak07

juist voor de zelfde reden heb ik ook het HD pakket genomen, we laten ze de kans om te groeien en 5euro is ook niet zoveel geld hé.

Hoe meer abbo's TVV en CD hebben hoe meer ze kunnen verwezelijken wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: satcat
Het is weer zover!
CDS komt voorzichtig met HD-TV en is nu nog in experimentele fase.
Het kost nu nog niets en toch zijn daar traditioneel de eerste zeurkousen weer.
Niet de goede zenders, veel te duur, de bitrates, kortom al het standaard geneuzel die bij elke beweging van CDS als vanzelf naar voren komen.
We hebben vooral geen geduld.


Nukost het nog niks nee en mag het expirimenteel zijn, maar straks wel en dan betaal je voor een pakket HD kanalen wat nog niet klaar is.
Je koopt ook geen auto als je de banden een paar maanden later krijgt omdat die nog niet klaar waren.
Zolang het pakket niet klaar is, is de prijs dan ook niet rëeel.
Zodra geluid en subs goed zijn is de prijs zeker niet verkeerd voor zo'n smakelijk pakket.
Een film/sport kanaal erbij zou leuk zijn maar voor deze prijs niet haalbaar.

Nogmaals, op het moment dat je voor dit pakket moet gaan betalen hoef je geen geduld meer te hebben maar moet pakket 100% oke zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik blijf het pakket afnemen.

 

Het is geen tien euro, maar alleen 5, gezien ik al het themapakket had voor de andere 5 euro.

 

Je krijgt dus niet alleen lullige 3 HD zenders, zoals sommige denken.

 

Voor tien euro krijg je straks zeer waarschijnlijk 5 HD zenders en het hele themapakket erbij (er zijn immers nog 2 ongebruikte kanalen op de transponder). Daarin zit ook bvb. PlayboyTV, wat opzich al een best dure is.

 

Er is absoluut niets mis met de beeld kwaliteit. Bitrates zijn ook OK.

 

Dat het niet af is, is niet echt netjes van CDS, maar ja, als niemand mee doet, komt het zeker niet af.

 

Natuurlijk mis ik het 5.1 geluid. Maar ik heb goed gelezen, en verwacht deze binnenkort.

 

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...