Ga naar inhoud


[500+] Dynamisch IP


Gerard20

Aanbevolen berichten

Via mijn adsl-provider skynet belgie krijg ik om de zoveel uur een nieuw ip-nummer. De update van dat ip-nummer bij no-ip via inadyn werkt prima.

 

Echter als het ip-nummer verandert, moet ik steeds de box herstarten, wil ik weer beeld krijgen via gbox.

 

Weet iemand hier een oplossing voor. Het is zeer hinderlijk als je net naar een film aan het kijken bent, en daardoor enkele minuten moet missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn eerste reactie zou zijn om skynet te bellen en vragen waarom dat gebeurt en dat dat niet gewenst is. Bij providers zonder vast ip is het wel normaal dat je af en toe een ander ip krijgt, maar dat is volgens mij alleen als je je modem reset...........

 

Hoe staat je modem ingesteld? Default verbreken ze de verbinding als je er een paar minuten geen gebruik van maakt (wat ook raar zou zijn in dit geval). Als je dat op 'altijd aan' zet kun je misschien voorkomen dat je zo vaak een nieuw ip krijgt.

 

Is het niet genoeg om alleen gbox opnieuw te starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt op een PC ook een programmaatje laten lopen wat dit updaten bijhoudt.

Het MOET niet per se op de DB.

Als je dus een servertje hebt draaien, of een PC die vaak aanstaat, werkt dat ook prima.

 

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

inadyn update frekwentie verhogen ?

scriptje maken en als plugin beschikbaar maken zodat je onmiddelijk je ip adres kan updaten ?

kan je je router niet instellen om dat ip-adres automatsich te updaten ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het updaten van het ip (en hostname met inadyn) an sich lijkt het probleem niet te zijn. Maar door de ip-wissel ben wel je actieve verbindingen kwijt. Dus moeten programma's die daar gebruik van maken op de hoogte worden gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...