Ga naar inhoud


Humax IRCI 5400 defect


Sat_marc

Aanbevolen berichten

Vandaag was ik van plan om mijn Humax IRCI 5400 als tijdelijke vervanging van een soortgenoot elders aan te sluiten. De autorit daar naar toe heeft de ontvanger geen goed gedaan.

 

De Humax geeft geen krimp meer. Als de netschakelaar wordt omgezet verschijnt er helemaal niets op de display. Ook is er geen enkel geluid te horen. Er zoemt of tikt niets. Beeld is er al helemaal niet.

 

Misschien is de voeding defect. Heeft iemand een tip waar ik er in Zuid-Limburg mee terecht kan? Weet niet of reacties via PM moeten.

 

Alvast bedankt,

Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk dat er toch ergens niet goed is met je humax 5400..

dus als je hem wil opzetten dan krijg je geen ..beeld op je lcd meer ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als de netschakelaar wordt omgezet verschijnt er helemaal niets op de display

ik vermoed dat ie hiermee bedoeld het display van de humax zelf.

 

Hij schrijft in iedergeval dat de humax echt niets meer doet.

 

En heb hier toch echt het idee dat de voeding de bok op is.

Of door het transport moet er ergens anders iets op de print beschadigt zijn.

maar ga toch eerst ff uit van het eerste.

 

Als je een multimeter hebt kun je eventueel de spanningen op de connector meten.

Deze even voorzichtig loshalen.

En dan kun je 'm zo meten.

 

op de tekening staat het voedings schema weer gegeven en de daarop ook de spanningen die op de uitgangen van de connector zouden moeten staan.

 

post-515-1318259736,6491_thumb.gif

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad om de display op de Humax zelf. Daar verschijnt geen tijd. Helemaal niets.

 

Dit is de eerste keer dat de Humax van zijn plaats komt. Nooit zijn er met dit exemplaar problemen geweest. Helaas heb ik geen kennis om onderdelen door te meten. Mijn technische kennis stopt bij het insteken van een stekker en het omzetten van een schakelaar.

 

Daarom zoek ik een plaats in mijn omgeving (Zuid-Limburg) waar ik de Humax ter reparatie kan aanbieden.

 

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja en anders wil ik het wel ff doen.

maar woon dan weer bij Eindhoven in de buurt dus is al weer verder weg.

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bezoekje aan Wim brengt licht in de duisternis. De voeding blijkt stuk te zijn. Gelukkig had Wim nog een werkend exemplaar liggen zodat we het moederbord op goede werking konden testen. Een kwartiertje proefdraaien bracht verder geen problemen aan het licht.

 

Ik ga een nieuwe voeding bestellen. Wim heeft me laten zien hoe ik die er in moet zetten. Het is niet al te moeilijk zodat het mij ook moet lukken.

 

Wim, nogmaals hartelijk dank voor de diagnose en de goede tips!

 

Groet,

Sat_marc

 

 

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik ga een nieuwe voeding bestellen.

 

Laat eens weten, waar je die gevonden hebt (als je er een vind), zodat er meerder mensen geholpen kunnen worden.

Tot nu toe zijn de verhalen, dat de kwaliteit van deze complete voedingen (erbarmelijk) slecht zijn.

Meestal wordt geadviseerd, het complete ELCO-assortiment te vervangen (inl zenerdiode en de weerstand), waarbij dan een beter resultaat te verwachten is

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe voeding heb ik gevonden door te googlen naar "Humax" en "voeding". Dat levert een aantal bruikbare hits op waar je zou kunnen bestellen. De firma waar ik besteld heb kan ik niet noemen want dat is, denk ik althans, tegen de boardregels.

 

 

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ arie kanari

Citaat:
Laat eens weten, waar je die gevonden hebt (als je er een vind), zodat er meerder mensen geholpen kunnen worden.

Tot nu toe zijn de verhalen, dat de kwaliteit van deze complete voedingen (erbarmelijk) slecht zijn.

 

Ik heb 3 jaar geleden bij twee humaxen 5400 een complete voeding vervangen,en deze twee doen het (nog) steeds zonder problemen.

Een voeding is nog steeds te bestelleng hier en daar oa bij de kaart schrijver.

mischien dat een brakke nieuwe voeding te maken heeft met de leverancier?

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...