Ga naar inhoud


Wifi communicatie zwak


Aanbevolen berichten

Ik heb hier twee laptops en een derde te leen.

Op een van mijn eigen laptops heb ik afwisseld slecht ontvangst.

Al zit ik met de laptop langs de router dan heb ik een signaal van 70-80% (zou 100% verwachten). Op de eettafel (+/- 5 meter vrij zicht) tussen de 0-40%. De andere twee hebben vol sterkte op dezelfde tafel.

Of de "zwakke laptop" alleen aanstaat of samen met andere maakt niets uit in signaal sterkte.

Ik moet steeds vaker de verbinding herstellen op "zwakke laptop

Is goed geweest en wordt steeds erger."

Kan iemand mijn probleem verklaren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier het zelfde gehad. Bleek aan de wifi kaartjes in de laptops te liggen.

Eentje was een Sitecom, andere was een 3Com Office Connect, en daarmee kon ik zelfs op 2hoog nog aan werk, waar de sitecom al op 1hoog begon te haperen.

Beide ook omgewisseld in de laptops, om invloed van de laptops uit te sluiten.

 

Dus, kijk maar, switch een beetje met de wifi kaarten (als ze los zijn). Is het ingebouwd, probeer alsnog een losse kaart. Vaak straalt deze toch beter rond...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd? Met netstumbler kan je mooi zien welke kanalen al door de buren gebruikt worden. Ik probeer altijd 3 kanalen ertussen te houden.

 

Twan.

DM7020

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: hws
Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd? Met netstumbler kan je mooi zien welke kanalen al door de buren gebruikt worden. Ik probeer altijd 3 kanalen ertussen te houden.

Twan.


Ik gebruik ook netstumbler.
Andere kanalen had ik ook geprobeerd, vergeten te vermelden in de starttopic.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Origineel bericht van: Satdorus
Ik heb hier twee laptops en een derde te leen.
Op een van mijn eigen laptops heb ik afwisseld slecht ontvangst.
Al zit ik met de laptop langs de router dan heb ik een signaal van 70-80% (zou 100% verwachten). Op de eettafel (+/- 5 meter vrij zicht) tussen de 0-40%. De andere twee hebben vol sterkte op dezelfde tafel.
Of de "zwakke laptop" alleen aanstaat of samen met andere maakt niets uit in signaal sterkte.
Ik moet steeds vaker de verbinding herstellen op "zwakke laptop
Is goed geweest en wordt steeds erger."
Kan iemand mijn probleem verklaren?


Mijn ouders hebben een soort gelijk probleem gehad. Alles geprobeerd, zelfs een nieuwe dure router/modem gekocht, maakte geen verschil. Ben toen eens gaan meten en wat bleek? De muur waar de router/modem aan hing zat vol met leidingen van de cv e.d. hierdoor werd het signaal met 70% verzwakt als je achter het muurtje of de hoek om ging staan. Als je naast het apparaat stond dan was het ontvangst ineens 95%. Ik heb toen de router verplaatst om de hoek achter het muurtje en toen hadden ze ineens 90% signaal in de huiskamer...

Misschien een optie de router te verplaatsen?

VU+ Solo / VI-image / SelfSat H30D + SelfSat Stab Rotor HH90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de optie zoals door Sjaak vermeldt kun je ook overwegen om de antenne van de router (mits dat dit een demonteerbare antenne is) te vervangen door een zogenaamde sprietantenne met van b.v. 9dbi.

Dit scheelt minimaal 10dBm.

Om ook nog even op de optie van Sjaak terug te komen, een externe Alfa AWUS036H USB adapter (kost € 44,=) heeft een enorme ontvangst.

Waar ik op een camping met mijn gewone laptop antenne niets meer ontvang kan ik met deze Alfa USB adapter nog steeds een heel goed signaal ontvangen.

Dus ook in huis levert dit een behoorlijke winst op.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...