Ga naar inhoud


FTA ontvanger zonder antenne uitgang


Gast willy2

Aanbevolen berichten

Gast willy2

Hallo.

Ik heb voor op de camping een FTA ontvangertje gekocht, maar hier zit alleen maar een scart uitgang op, en geen coax uitgang.

Maar mijn camping TV heeft geen scartaansluiting.

Is hier een scartverloopstekker voor, of wordt het een nieuwe TV.

 

 

Groeten Willy

Link naar reactie
Delen op andere sites


een verloop stekker heb je niks aan wink

 

je zal een UHF modulator moeten hebben, maar ik denk gezien de prijs daarvan je beter een nieuw Tvtje kan kopen wink

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google even op HF modulator, ik zag ze voor 40 euro, maar je kan er ook natuurlijk een oude video recorder tussen zetten, dat werkt hetzelfde.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast willy2

heb ook een grote (caravan).

Denk dat ik maar een hf modulator aanschaf.

Of kan ik i.p.v. een video ook mijn oude analoge ontvanger hier voor gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Als je analoge een HF out heeft is dat geen probleem volgens mij, hij moet wel op 220 aangesloten zijn, anders werkt het niet.

Salu2, D.Quijote

Die analoge ontvanger zal geen SCART input hebben lijkt me?

Ouwe videorecorder kan inderdaad ook.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er free to air DVB-T decoders zijn met een HF out zou je ook die er tussen kunnen zetten. Ook handig als je in het buitenland bent, om de gratis zenders op te pikken.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: D.Quijote
Als je analoge een HF out heeft is dat geen probleem volgens mij, hij moet wel op 220 aangesloten zijn, anders werkt het niet.

Salu2, D.Quijote

Die analoge ontvanger zal geen SCART input hebben lijkt me?



Nou , vrij veel van die oudjes hebben een decoder ingang .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Als er free to air DVB-T decoders zijn met een HF out zou je ook die er tussen kunnen zetten. Ook handig als je in het buitenland bent, om de gratis zenders op te pikken.

Salu2, D.Quijote

Ik heb een Smart MX56 met HF-modulator, maar volgens mij is er echt geen SCART input aanwezig, alleen 2x out.
Origineel bericht van: trust
Nou , vrij veel van die oudjes hebben een decoder ingang.

Wat sluit je daar normaal dan op aan?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ W3ird_N3rd, als er 2 scart aansluitingen opzitten is er een meestal een in en out. Ik heb net verleden week voor mijn Spaanse buurvrouw een DBV-T decoder aangesloten. Zij spreekt ook Duits er daar staat een oude analoge decoder van mij, voor de duitse programma's. Ik heb de analoge decoder verbonden met de DBV-T decoder en daarna weer scart uit naar de TV, en dat werkt goed. Kijk je analoog en zet je daarna de DBV-T decoder aan dan stopt het signaal van de analoge en krijg je het beeld van de DBV-T decoder. Ik heb eigenlijk niet nagekeken of die decoder een HF out heeft.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
Wat sluit je daar normaal dan op aan?  

RTL decoder (heeeeeeeeeeeeel lang geleden)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
@ W3ird_N3rd, als er 2 scart aansluitingen opzitten is er een meestal een in en out.

Ik heb hier een aantal ontvangers en bij de ene SCART staat dan "TV" en bij de andere "VCR". Uit de TV komt normaal b.v. zowel composiet als RGB, uit de VCR alleen composiet zodat je ook op kan nemen met je VCR.

Ik zal straks overdag wel eens proberen of ik op die manier naar de HF-modulator kan. Ik denk het niet, want ik denk dat die uitgaat als ik het kastje uitzet.
Citaat:
Ik heb net verleden week voor mijn Spaanse buurvrouw een DBV-T decoder aangesloten. Zij spreekt ook Duits er daar staat een oude analoge decoder van mij, voor de duitse programma's. Ik heb de analoge decoder verbonden met de DBV-T decoder en daarna weer scart uit naar de TV, en dat werkt goed. Kijk je analoog en zet je daarna de DBV-T decoder aan dan stopt het signaal van de analoge en krijg je het beeld van de DBV-T decoder. Ik heb eigenlijk niet nagekeken of die decoder een HF out heeft.

Salu2, D.Quijote

Maar is dat niet gewoon een SCART-doorlus zonder elektronica? Dan werkt dat nooit naar de HF-modulator.
Origineel bericht van: trust
Code:
Wat sluit je daar normaal dan op aan?  

RTL decoder (heeeeeeeeeeeeel lang geleden)

Hoe werkte dat dan? Want het gaat hier dus om een SCART-ingang. Het lijkt mij logischer dat je je RTL-decoder aansluit op een SCART-uitgang zodat de decoder wat met het beeld kan rommelen om het daarna weer aan de TV te geven. Als je de decoder op een SCART-ingang aansluit moet de decoder dus al een tuner en alles hebben, maar waarom zou je hem dan nog op je ontvanger aansluiten?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betere analoge ontvangers hadden vroegah een decoder-

aansluiting.

 

Daar kon je een externe decoder(D2MAC, Videocrypt etc) op aansluiten.

 

De decoder rommelde wat met het signaal(meestal FBas) en injecteerde

het gedecodeerde signaal weer in de ontvanger via dezelfde SCART,

waarna het via de RF-modulator(mits aanwezig) weer naar de TV werd gezonden.

 

EEN nadeel: die RF-modulatoren zijn(meestal) niet stereo.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wammeswaggel
De betere analoge ontvangers hadden vroegah een decoder-
aansluiting.

Daar kon je een externe decoder(D2MAC, Videocrypt etc) op aansluiten.

De decoder rommelde wat met het signaal(meestal FBas) en injecteerde
het gedecodeerde signaal weer in de ontvanger via dezelfde SCART,
waarna het via de RF-modulator(mits aanwezig) weer naar de TV werd gezonden.

Ah, ik snap het. smile Maar dat zal een moderne DVB-ontvanger waarschijnlijk niet meer hebben.
Citaat:
EEN nadeel: die RF-modulatoren zijn(meestal) niet stereo.

Dat zijn de losse modulatoren ook niet, ik kwam er een tijdje terug op uit dat een losse stereo HF-modulator me een euro of 70 ging kosten. Toen heb ik een mono dingetje gekocht voor 30.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...