Ga naar inhoud

[all] Wisselen CAM emulatie bij standby stand

Aanbevolen berichten

Gast satfreak707
Geplaatst:

Is het mogelijk indien dreambox 600 in standby stand staat automatisch de cam te wisselen van bv CC-cam naar common interface ?

Maak gebruik van Gemini 4.2

Geplaatst:

ik weet geen antwoord op je vraag, maar:

waarom wil je dit, en... een cam is eigenlijk niet te gebruiken in een db.

als de dream in standby staat,geen beeld,dus geen cam nodig.

snap er dus heel weinig van wat je wilt berijken, maar mischien heb ik het mis.

Gast satfreak707
Geplaatst:

Bij het op standby schakelen van de dreambox blijft altijd data verkeer plaats vinden bij gebruik van CC-cam echter als je schakelt naar common interface vind er geen data overdracht meer plaats(netwerk) en dit is eigenlijk mijn bedoeling.

Geplaatst:

dat dataverkeer is niet noemenswaardig, die paar bitjes per seconden is niks vergleken bij normaal internet gebruik,

en die bitjes zijn intern toch? niks aan de hand dus.

Geplaatst:

Je kan via telnet de cam stoppen ( killall CCcam ), en als je hem aanzet weer starten via het bluepanel.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Als je dit persé wilt, dan zou je auto-camd aan kunnen zetten (o.a. in Gemini) en voor het op standby zetten schakelen naar een zender waarvoor je CI als emu selecteert. Dit kanaal selecteren en dan op stand-by. Heb je bij aanzetten geen andere handeling nodig dan zender selecteren.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Gast satfreak707
Geplaatst:

Er mag geen dataverkeer meer plaatsvinden( cc-cam moet uitgeschakeld zijn) na standbij schakelen, bij gemini (dreambox 600 ) kan ik toch geen cam kiezen per zender ?!?!?

Geplaatst:

Of het bij de 600 kan, zou ik niet durven zeggen, maar auto-cam is al heel lang een feature bij Gemini images, moet wel aangezet worden.

Even bij IHAD gekeken, maar:

* Zuweisen von verschiedener Camd's zu Sendern/Providern (AutoCam)

dus ik zou zeggen, het moet kunnen.

Suc6

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Gast Sjaaky
Geplaatst:

Dit kun je scripten. Enigma roept /var/etc/enigma_enter_standby.sh en /var/etc/enigma_leave_standby.sh aan, als ze bestaan.

In enter_standby kan je een kill van CCcam doen en bij leave_standby CCcam opnieuw opstarten.

Gast satfreak707
Geplaatst:

Is dit de enigste manier hoe ik dit geregeld krijg, het gaat erom dat bij standby schakelen de dreambox 600 met gemini 4.2 overschakelt naar common interface, en niet naar een of andere softcam !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen