Ga naar inhoud


[7000] Welke image is stabiel


Gast cgerrist

Aanbevolen berichten

Gast cgerrist

Sinds jaar en dag had ik een oude ronald image in mijn dreambox. Werkte eigelijk altijd maar sinds een paar dagen ben ik met de tijd meegegaan en heb de laatste Gemini image in de ontvanger gestopt. Ik vind het een drama. Ik moet gemiddeld 3 keer per avond de box rebooten omdat hij vast zit. Ik gebruik CCam als cam.

 

Mijn vraag, wat is momenteel een stabiel image zodat moeders de vrouw ook kan kijken. Nog even en ik sta op straat met mijn dreambox. Wie kan mij helpen...

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt met een gerust hart de PLi Iolite erin plaatsen. wink

Just try it out zou ik zeggen. Na het plaatsen van de image wel even kiezen voor fabrieksinstellingen en vervolgens de configuratie aanpassen, settings downloaden en CCcam plaatsen. Met een eigen kaart geen cardserver plaatsen. CCcam activeren en klaar. Een usbstick kan wonderen verrichten.

 

Overigens wel vreemd dat die alternatieve image bij jou niet lekker loopt.

 

Ik heb mijn vrouw gelukkig zo ver dat zij nu de box wel gebruikt. Als deze vaak vast loopt had zij deze er al lang uitgegooid. Of mij. :D

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle tegenwoordige images zijn stabiel voor de 7000.

Maar de gebruikte flash methode kan wel roet in het water gooien.

En ik denk, dat je niet op een stabiele manier hebt geflashed. Dat resulteert in een instabiele dreambox.

 

Beste methode om de dreambox 7000 te flashen is:

 

Met dreamup en nulmodemkabel zonder netwerk ondersteuning.

Eerst een erase image er in flashen, daarna de gewenste image erin zetten via dreamup. Vergeet de flash erase niet ( soms gaat het automatisch, soms via dreamup ). Anders zul je dat zelf moeten doen.

Bij gebruik zonder USB stick, niet al te veel plugins installeren. Dat resulteert in een te volle /var ( Dus een instabiele dreambox ).

 

Stabiel images zijn:

 

Pli, Gemini etc.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Ik heb bijna alle images op de usb stick staan maar geef toch de voorkeur aan Nabilo.


Helemaal mee eens, draai hier ook op alle boxen Nabilo v0.8 echt super goed. wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cgerrist

Op aanraden van een vriend heb ik afgelopen nacht EDG-Nemesis 4 in mijn DM gezet. Ziet er erg goed uit en hij werkt prima.

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...