Ga naar inhoud


Welke landen zenden EK uit (fta) in HD?


Gast Leontien

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: ezra
Ik zag dat Sattaz de feeds voor HD zowel bij gecodeerd als FTA zette. Er is echter aangekondigd dat deze feeds 4:2:0 zullen zijn en FTA.



@ezra,

Aankondigingen en werkelijke realisatie zouden wel eens kunnen verschillen.
Ik houd liever een slag om de arm dan kan het nooit tegenvallen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Juni start voor HD NOS.

 

De NOS start op 1 juni met het doorgeven van het EK Voetbal in HD. Alle uitzendingen vinden plaats in 720p/50, de infrastructuur vanuit de regie is nog niet geschikt voor 1080p/50. Alle grote kabelmaatschappijen, maar ook kleinere (CAIW en Delta) zullen het signaal aanbieden. Tele2 en KPN beraden zich nog over doorgifte, zo zegt manager RTV faciliteiten Ferry Kesselaar. Vanaf begin 2009 wil de publieke omroep standaard tv converteren naar HD.

 

Bron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info.

1080 is toch meer HD lijkt me. Ik wacht nog even met de aanschaf van een goede ontvanger en beeldscherm. Maar het is een beginnetje iig. Steeds weer kom je erachter dat ze in de VS een kleine 10 jaar vooruit lopen. Wat doen wij nou zo fout in vredesnaam? Voor € 900,- koop ik een camera die de gehele evolutie van Hilversum laat verbleken. Ik geloof wel dat er nog een heel verhaal achteraan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stukje gekopieerd uit de CanalDigitaal nieuwsbrief die ik net ontvangen heb,

 

EK Voetbal en Olympische Spelen in HD!

 

Van 1 juni tot 24 augustus 2008 is ook het tijdelijke HD-kanaal van de Nederlandse Publieke Omroep te ontvangen via ASTRA 23,5. Op dit gratis kanaal kunt u genieten van het EK Voetbal (7 tot en met 29 juni 2008) en de Olympische Spelen (8 tot en met 24 augustus) in High Definition!

 

Ook zullen er tussendoor uitzendingen van Nederland 1 op dit kanaal te zien zijn die worden omgezet naar HD-kwaliteit. Het HD-kanaal van de NPO is beschikbaar voor iedereen met een CanalDigitaal SECA-smartcard en de juiste ontvangstapparatuur.

 

Wij houden u per e-mail op de hoogte over dit HD-kanaal! laughlaugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: aart44
Ook zullen er tussendoor uitzendingen van Nederland 1 op dit kanaal te zien zijn die worden omgezet naar HD-kwaliteit.


Een beetje ongelukkig gekozen omschrijving in het persbericht.
Hoe maak je van SD-kwaliteit HD-kwaliteit?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of straks NED 1 HD ook op een dreambox 7000S te ontvangen is via streaming, net zoals nu bijv. ook BBC-HD?

 

 

 

 

Dreambox 800S, 500 GB, Dreambox 7000S, Dreambox 500S, Wave Frontier 55, multiswitch 9/8, Diseqc 4/1, 28,5/23,5/19,2/13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het niet zeker is hoe ze gaan uitzenden zul je moeten hopen dat het DVB-S is als het DVB-S2 wordt dan heb je pech dat ziet je DB 7000 niet. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

de infrastructuur vanuit de regie is nog niet geschikt voor 1080p/50

Hahaha..zo´n goeie hebben wij nog niet gehad. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...