Ga naar inhoud


EK Voetbal en Olympische Spelen in HD!


Aanbevolen berichten

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Henry IV
NCG is de zender die tijdelijk NL1 op HD upscalt tot NL1 HD zelf actieve in de lucht is. en daar ging deze topic om. EK in HD via CD..


Hoe kom je hierbij??

National Geographic Channel HD, oftwel NGC HD hoort - A niet bij de Publieke Omroep en - B NGC HD wordt aangeleverd aan de leveranciers vanuit Digital Media Centre (DMC) en dit bedrijf is eigendom van ChelloMedia (UPC dochter). De publieke omroep heeft het NOB, die over eigen apparatuur beschikt.

Dus hoe je erbij komt dat Nederland 1 HD wordt verzorgd door NGC: klopt dus niet. Deze zenders hebben niets met elkaar te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Henry IV
hoe kan 720 een beter beeld bieden dan 1080 op 60hrtz? verschill kan je beter zelf ervaren


Nou, bij 720p60 wordt er 60x per seconde een compleet beeld laten zien bij 1080i60 60x een half beeld. De tv moet bij 1080i al deze halve beelden combineren tot hele beelden. Er worden dus steeds tegelijkertijd eigenlijk twee moment opnames laten zien (met een verschil van 1/60 sec), dit kan hinderlijk zijn bij beelden met veel beweging, denk aan flikkeren en in kleine maten "verspringen" van zeer snel bewegende voorwerpen. Deze dingen zie je niet bij progressive beelden. Wat dat betreft is 720p dus superieur.

Verder is het nog zo dat, juist om dit flikkeren tot het minimum te beperken, bij 1080i het beeld soms iets onscherp wordt gemaakt, zodat er geen enkel gegeven is dat op slechts één verticale lijn staat. Zo kunnen lijnen die veel flikkering tot gevolg zullen hebben weggelaten worden. Wat de verticale resolutie nog verder omlaag brengt.

De horizontale resolutie van broadcast 1080i is niet 1920 zoals veel mensen denken, maar 1440 pixels, in de receiver wordt het beeld gescaled naar 1920x1080. De horizontale resolutie van een 1080i beeld is dus relatief maar weinig hoger dan die van een 720p beeld.

We kunnen dus concluderen dat 720p in ieder geval superieur is wat bewegende beelden betreft en als het "enorme" voordeel van 1080i wat resolutie betreft, dan ook nog eens een stuk kleiner dan gedacht blijkt is het misschien helemaal niet zo raar om te concluderen dat 720p voor bepaalde doelen beter geschikt is dan 1080i.

Zelf heb ik inderdaad ook veel gekeken, beelden van veel verschillende bronnen op schermen van ruim 2,5 meter, waar je het verschil écht op kunt zien. En ik heb met mijn eigen ogen kunnen concluderen dat voor bijvoorbeeld natuurdocu's (zoals we ze veel bij de BBC zien) 1080i beter is en voor snelle (sport) beelden 720p. Dus als we de bovenstaande technische conclusie dan ook nog eens kunnen ondersteunen met de praktijk en de meningen van de critici lijkt mij het helemaal aanneembaar.

Origineel bericht van: Apple 740
Verder zie je ook dat de Europese HDTV zenders die de maatstaf neerzetten voor kwaliteit zich geen van allen aan het EBU advies hebben gehouden. BBC-HD, Premiere-HD, Sky-HD, Discovery-HD, noem het hele rijtje maar op, ze zenden stuk voor stuk in 1080i uit.


1080i lijkt me voor de meeste van deze zenders ook een prima keuze gezien (behalve Sky Sports), ze geen van allen meer sport dan film, natuurdocu's etc. (waar 1080i dus beter is) uitzenden. Het is trouwens wel zo dat oa alle zenders van ESPN in HD, Big Ten Network, alle FSN's en Fuel TV (stuk voor stuk sportzenders) wel in 720p uitzenden. Verder zenden ook bijv. ABC HD, Nat Geo HD en The History Channel in de VS uit in 720p.

Dus, 1080i is niet per definitie beter en 720p evenmin. Het ligt simpelweg aan soort beelden (sport, natuurdocu's etc. )wat beter geschikt is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ezra, een duidelijk verhaal!

 

Het lijkt erop dat sommigen alleen uitgaan van het sommetje dat het verschil tussen 720 en 1080 = 360 hoger is, en het daarom beter moet zijn.

 

Maar je kan geen progressieve en interlaced beelden op die manier met elkaar vergelijken.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tzrider

Even een vraagje ?? Draait deze service al ??

 

Ik krijg alleen af en toe wat geluidsfragmenten van

Roland Garros maar geen beeld. Terwijl het signaal

sterk genoeg zou moeten zijn ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja service 5 is nu veranderd in NL1 HD, en draait sinds gisteren half 4. Waarschijnlijk heb je problemen met de ci module of is de schotel niet goed uitgericht. Dat je de regionale zenders perfect ontvangt zegt dus niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt inderdaad op probleem met de cam. Ik heb hier exact hetzelfde met een Matrix Reborn cam. Deze is ongeschikt voor mpeg4.

 

Van de volgende 3 weet ik dat ze het wel doen (ff zoeken, zijn er vast nog meer):

Powercam Pro

Aston 1.07

CDS Mediaguard Cam

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tzrider
Citaat:
Waarschijnlijk heb je problemen met de ci module of is de schotel niet goed uitgericht. Dat je de regionale zenders perfect ontvangt zegt dus niets.


Ik heb geen regionalen genoemd .... smile

Mijn schotel is behoorlijk goed uitgericht op
Astra 1 t/m 3. ZDF Docu heeft b.v. een veel zwakker
signaal als NL HD1 maar komt storingsvrij door.
Verder heb ik een hele riks aan HD kanalen die het
allemaal prima doen. Kan me nog de problemen met
Einsfestival HD herinneren, dat lag toen ook aan hun kant
(wat ze trouwens ruiterlijk toegaven).

En de andere CanalDigitaal HD kanalen kon ik pas
geleden wel bekijken ....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tzrider
Citaat:
Lijkt inderdaad op probleem met de cam. Ik heb hier exact hetzelfde met een Matrix Reborn cam. Deze is ongeschikt voor mpeg4.


Alle Achtung !

Heb net de Matrix Reborn eruit gehaald en de
CanalDigitaal kaart meteen in de Diablo gedaan
en heb nu wel beeld.

Lag dus toch aan de CAM.

Bedankt !


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider


Alle Achtung !

Heb net de Matrix Reborn eruit gehaald en de
CanalDigitaal kaart meteen in de Diablo gedaan
en heb nu wel beeld.

Lag dus toch aan de CAM.

Bedankt !




Graag gedaan.

Goed om te weten dat het met de Diablo wel werkt. Welke file heeft u erop staan, Underworld 112?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was toch ergens een topic waarin werd bijgehouden op welke

zenders het EK in HD allemaal te zien is? Of was dat op een ander forum want ik kan 'm hier niet meer vinden.

 

Wat ik tot nu toe weet;

 

NL1-HD

BBC-HD (gedeeltelijk)

ITV-HD (gedeelteijk)

Orf-HD (educatief)

C+ Thor (educatief)

 

Wie vult aan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast PieterB
Origineel bericht van: Apple740
NL1-HD
BBC-HD (gedeeltelijk)
ITV-HD (gedeelteijk)
Orf-HD (gecodeerd)
C+ Thor (gecodeerd)

Ook HD Suisse zendt het EK gecodeerd uit. Alle wedstrijden worden daar bovendien minimaal één keer herhaald.
Link naar reactie
Delen op andere sites

tvr-hd op w2.

Tot nu toe fta,maar ik vrees dat dat niet zo blijft.

 

TVR HD

11471 V 29950 3/4

VPID 60

APID 59

PID 60

dvb-s

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dutchmatrix

Het lijkt erop dat Itv HD en BBC HD samen alles uitzenden.

Dus als het niet op de BBC is dan is het op ITV

 

http://www.itv.com/TVGuide/default.html

<quote>

Euro 2008 LiveITV 1Holland v ItalyHolland v Italy (Kick-off 7.45pm). The opening game of both teams' Group C campaigns comes from the Stade de Suisse Wankdorf in Berne, Switzerland. This is the first competitive meeting between the sides since the Italians beat the Dutch on their own soil in Euro 2000, courtesy of a semi-final penalty shootout. It is 30 years since Holland last got one over on Italy, the 1978 World Cup in Argentina to be precise, and they are desperate to end that barren spell this evening. However, the Azzurri will have other ideas as they begin their bids to clinch a World Cup and European Championship double, something no other Italian team has achieved before. Presented by Steve Rider, with guest Andy Townsend. Commentary by Clive Tyldesley and David Pleat SUB HD</quote>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...