Ga naar inhoud


EK Voetbal en Olympische Spelen in HD!


Aanbevolen berichten

vandaag in mijn postvak van CD:

 

"Van 1 juni tot 24 augustus 2008 is ook het tijdelijke HD-kanaal van de Nederlandse Publieke Omroep te ontvangen via ASTRA 23,5. Op dit gratis kanaal kunt u genieten van het EK Voetbal (7 tot en met 29 juni 2008) en de Olympische Spelen (8 tot en met 24 augustus) in High Definition!

 

Ook zullen er tussendoor uitzendingen van Nederland 1 op dit kanaal te zien zijn die worden omgezet naar HD-kwaliteit. Het HD-kanaal van de NPO is beschikbaar voor iedereen met een CanalDigitaal SECA-smartcard en de juiste ontvangstapparatuur.

 

Wij houden u per e-mail op de hoogte over dit HD-kanaal! "

 

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Dwarf
Hoezo gratis?
Je moet toch een canaldigitaal smartcard hebben ,dan is het niet gratis!!


En een TV plus een ontvanger die HD kan ontvangen maar zo staat het er toch!!!
De TV en ontvanger zijn toch ook niet gratis zelfs de stroom die ze gebruiken moet je betalen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Henry IV

 

ik heb vandaag frequency van de nieuwe NL HD zender " NGC HD" gescand met me DM 800 HD. het is een mini HD zender jammer want ik d8 dat dit een FUll HD zender zal zijn met echte 1080p

 

720p is echt geen super beeld .. dus ga verlopig op zoek naar een betere alternatieve zoals BBC HD + ITV HD die 2 zullen allen EK wedstrijden live verzenden op 1080p.

 

BBC is geen probleem maar ITV HD is niemand nog gelukt ..komt mischien goed met een nieuw UPdate of nieuw Image

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henry IV

720p is echt geen super beeld .. dus ga verlopig op zoek naar een betere alternatieve zoals BBC HD + ITV HD die 2 zullen allen EK wedstrijden live verzenden op 1080p.



@Henry IV,

Geen enkele HD satellietontvanger is geschikt voor ontvangst van 1080p.
Eveneens is er ook geen enkele HD zender die uitzendt in 1080p.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henry IV

ik heb vandaag frequency van de nieuwe NL HD zender " NGC HD" gescand met me DM 800 HD. het is een mini HD zender jammer want ik d8 dat dit een FUll HD zender zal zijn met echte 1080p

720p is echt geen super beeld .. dus ga verlopig op zoek naar een betere alternatieve zoals BBC HD + ITV HD die 2 zullen allen EK wedstrijden live verzenden op 1080p.

BBC is geen probleem maar ITV HD is niemand nog gelukt ..komt mischien goed met een nieuw UPdate of nieuw Image



Vraag me af wat NCG HD met dit topic te maken heeft, EK Voetbal en Olympische Spelen in HD!

Maar het is wel duidelijk dat je je er nog niet echt in verdiept hebt 1080p is Blue Ray en wordt niet uitgezonden.
Misschien moet je je eens inlezen in de materie en volgens de kenners is 720p voor snelle beelden zoals sport te verkiezen boven 1080i ook de EBU heeft dat in 2006 geadviseerd om voorlopig maar 720p te gebruiken als standaard.

Het gekke is juist dat op een hele boel ontvangers ITV HD wel zichtbaar te maken is, helaas op de hobby linux ontvangers zoals de Kathrein ufs910 en de Dreambox 800 is het nog niet mogelijk. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henry IV

NCG is de zender die tijdelijk NL1 op HD upscalt tot NL1 HD zelf actieve in de lucht is. en daar ging deze topic om. EK in HD via CD..

 

1080 zonder P bedoelde ik maar goed... zo te zien je luistert te veel naar de kenners hoe kan 720 een beter beeld bieden dan 1080 op 60hrtz? verschill kan je beter zelf ervaren dan tijdschreft lezen van de kenners, vind heel vreemde opmerking van je.. maar goed

 

ITV HD zal nog niet werken met Linux boxjes dus het is effe afwachten tot een Patch voor gemaakt wordt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henry IV
1080 zonder P bedoelde ik maar goed... zo te zien je luistert te veel naar de kenners hoe kan 720 een beter beeld bieden dan 1080 op 60hrtz? verschill kan je beter zelf ervaren dan tijdschreft lezen van de kenners, vind heel vreemde opmerking van je.. maar goed


1080 zonder P bedoel je maar je hebt het wel over Full HD ?
Als je je eigen eens wat meer in de materie verdiept had, was je erachter gekomen dat het zeker niet zo'n "vreemde opmerking" is, zoals je zelf aan haalt.

En als jij ook eens wat meer naar de "kenners" geluistert/gelezen had. Had je zeker niet zo iets onzinnigs uitgekraamt.

Hoe luid het gezgde ook alweer: domme vragen bestaan niet maar, maar domme antwoorden wel.

Het is duidelijk dat je er niet veel kaas van gegeten hebt.

=========================

 

2X Droomdoos 8000HD - 1TB & 1.5TB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Full HD heeft betrekking op het beeldscherm. het betekent dat de native resolutie van je scherm 1920 x 1080 pixels is.

 

P-uitzendingen zijn beter geschikt voor snelle bewegingen in beeld, I-uitzendingen hebben bij uitzendingen met een wat meer statisch beeld een voordeel.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@--Misschien moet je je eens inlezen in de materie en volgens de kenners is 720p voor snelle beelden zoals sport te verkiezen boven 1080i ook de EBU heeft dat in 2006 geadviseerd om voorlopig maar 720p te gebruiken als standaard.

 

 

We leven nu in 2008, zouden ze nu (door de ontwikkelingen van de laatste 2 jaar) soms een iets anders advies kunnen geven?

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2

We leven nu in 2008, zouden ze nu (door de ontwikkelingen van de laatste 2 jaar) soms een iets anders advies kunnen geven?


Jij snapt het tenminste. wink

In 2006 waren er nog niet of nauwelijks full-hd tv's, en de kwaliteit van de de-interlacers was stukken minder.

Verder zie je ook dat de Europese HDTV zenders die de maatstaf neerzetten voor kwaliteit zich geen van allen aan het EBU advies hebben gehouden. BBC-HD, Premiere-HD, Sky-HD, Discovery-HD, noem het hele rijtje maar op, ze zenden stuk voor stuk in 1080i uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...