Ga naar inhoud


HDCI-2000 en ITV HD werkt.


ceesv

Aanbevolen berichten

Gast ronaldbob

hai

 

heb de berichten gelezen over ITV HD op de Humax 2000.

 

heb de Humax draaien met firmware 15 maar heb geen ervaring met

het prg. Formula en kanalenlijsten en eventueel veranderen kanalenlijsten.

 

firmware erop zetten weet ik inmiddels, kan je mij een korte handleiding

geven hoe e.e.a. te doen.

 

kan ik met formula de kanalenlijst van de humax inlezen en dan wat

aanvullen, wijzigen voor ITV HD??

 

gr

 

ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast peterrr

Weet iemand hier op het net een Tutorial/handleiding.

voor formula te vinden?

Ik ben nu een dag aan het stoeien, maar na het "upload from stb"

wat 15min duurt..

krijg ik alleen een scherm waar ik geen zenders in tegenkom.

 

Dus met een pdf`je of site in het engels zou ik wat verder kunnen komen..

 

bedankt vast.. ben nog een newbie met "in " de ontvanger kijken al kijk ik al 15 jaar sat.

 

groet peterr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Peterr, er is een eenvoudige tutorial onder de tab "about" en dan "help"" aanwezig.

 

Na het inlezen van de gegevens uit je Humax duurt het enige tijd, 1 - 2 minuten voor je de lijst te zien krijgt.

Probeer het nog eens en heb dan wat geduld.

Pas op, dat je geen screensaver aan hebt staan, ik heb de indruk, dat Formula tijdens het uploaden van gegevens uit de settop box kan stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast peterrr

Hallo, |Ceesv

 

Bedank voor je reactie,

Ik zal in het weekeinde weer eens proberen, want na het Uploaden van de lijst in de Pc, ben ik alles in de humax kwijt en moet ik alles weer inscannen.

De schermbeveiliging stond idd. aan maar ik vraag me af of het programma wel geschikt is voor "vista" gezien het feit als ik iets wil doen in het programma, vista Formula afluit en zegt:

Er is een fout op getreden en formula moet worden afgesloten.

En na 2 keer alles er weer inzetten word je.......

 

Groet peterr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Peterr, met Vista heb ik geen ervaring, ik gebruik nog Windows 98 voor dit doel, omdat die op een laptop met rs 232 aansluiting staat.

 

Eigenlijk heb ik nog van niemand hier gehoord, dat er problemen waren.

 

Succes met je pogingen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast tzrider
Citaat:
Der Sender ist über 11,426 GHz (Polarisation horizontal, Symbolrate 27.500 MSym/s, FEC 2/3) empfangbar. Da er derzeit nur als Videounterträger des ITV-Hauptprogramms ausgestrahlt wird, muss ein manueller Suchlauf mit Video-PID 3401, Audio-PID 3402, PCR-PID 3401 und PMT-PID 3400 angestoßen werden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

BBC-HD-1080i-test-card-receiver-humax-HD

 

ITV-HD-1080i-test-card-receiver-humax-HD

 

Ok , oude topic ,

maar daar ik dus Humax-HDCI-2000 , rap een foto genomen smile

Om eerlijk te zijn , ik zie echt geen verschil tussen SD & HD ,

maar dat probleem zal dan wel aan ogen liggen !!

Ondanks geen blind search , gebruik ik die toch om gewoon TV te kijken !!

De ondertiteling bij de Engelse zenders is mooi & duidelijker

dan via teleletekst , want daar zit echt te pieken !!

Zapsnelheid , snel genoeg voor mij , da's ni'echt belangrijk ,

natuurlijk geen 30 minuten tussen het zappen & kunnen kijken whistle !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik naar de laatste foto kijk, zie ik problemen in de weergave van de lage video frequenties.

Dit is te herkennen door de horizontale donkere strepen achter de heldere witte video informatie.

 

Daardoor veronderstel ik, dat je via een analoge uitgang dit beeld op je scherm bekijkt.

Heb je de HDCI-2000 met je scherm verbonden via zowel de analoge scart aansluiting alsook via de digitale HDMI uitgang?

 

Wanneer je het scherm alleen met de scart aansluiting verbonden hebt, zal je inderdaad weinig verschil zien tussen sd en hd programma's.

 

Ik heb beide aansluitingen actief, en eigenlijk heken ik aan het beeld, wanneer ik per vergissing de scart i.p.v. de hdmi verbijnding actief heb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt , maar daar ik nu de ontvanger via m'n draadloos bakje "kijk" .... wink

 

Maar om eerlijk te zijn , ik heb zelf geen al te scherp zicht ,

dus voor mij is die (HD) MPEG 4 & DVB-S2 gewoon een andere uitzendnorm sad-smiley-014.gif

Ik kijk soms BBC HD smile

 

Maar ben sowieso toch wel tevrede met dit 2dehandskoopje smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval een welgemeend "veel plezier en kijkgenot" toegewenst!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik heb beide aansluitingen actief, en eigenlijk heken ik aan het beeld, wanneer ik per vergissing de scart i.p.v. de hdmi verbijnding actief heb.


Ik ook, voor SD gebruik ik altijd SCART omdat bij een 4:3 SD uitzending over HDMI (1080i) het beeld door mijn Plasma TV niet automatisch wordt omgezet naar de "breedbeeld" stand. Het Wide Screen Signal of WSS-signaal wordt dus uitsluitend door de TV gedetecteerd via SCART of wanneer ik de HDMI uitgang in 576p zet. In HDMI mode 720p of 1080i wordt het beeld altijd als 16:9 beschouwd.

Bovendien gebruik ik aparte beeldinstellingen voor HD en SD uitzendingen en vind ik SD uitzendingen mooier via SCART(RGB).

Wat ik wel erg spijtig vind aan de Humax HDCI-2000 is dat op alle firmware versies hoger dan v1.00.04 een bug zit waardoor het beeld via de HDMI poort te donker wordt. Tot en met firmware v1.00.04 stuurt de Humax mooi uit met RGB-waarden 16-235 (CCIR televsion broadcast standard). Met een hogere firmware stuurt de Humax uit zoals een PC, dus met RGB-waarden 0-255. Hierdoor wordt zéér licht grijs als wit en zéér donker grijs als zwart weergeven. Dit is vooral bij donkere scènes zeer storend omdat dan alle detail in het beeld verloren gaat. Dit wordt ook wel het "crushed blacks" probleem genoemd.

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ITV HD ook op de Humax iCord gekregen op bovenstaande manier.

Hier werkt het dus ook op.

Het is wel belangrijk de SID op 0 te zetten.

 

Veel succes.

  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...