Ga naar inhoud


HDCI-2000 en ITV HD werkt.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Voor diegenen, die een Humax HDCI-2000 hebben, en ITV HD willen ontvangen is er een mogelijkheid via het Humax editor programma Formula de juiste pids in te geven, waardoor je kunt genieten van ITV HD op Astra 2.

 

Hier staat beschreven hoe.

 

Bij mij werkt het!

Ik gebruik Software ver. 15.

 

Succes.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb 2 settingslijsten voor de humax 2000 staan op m'n site,maar denk dat ik geen reclame mag maken daarover.

ook firmware 15 staat erop de europese versie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het handmatig invoeren gaat niet, dat had ik zelf al geprobeerd.

De truuk, die ze toegepast hebben, is dat wanneer je de pids ingeeft, die tijdens het inlezen automatisch geupdated worden door je ontvanger, waarna je niets kunt zien.

In de formula settings lijst kan je die automatische update uit zetten, waarna de ontvanger wel werkt.

 

Ik heb een settingslijst in de ontvanger zitten, die voor 10 transponders gebruikt wordt, dus waarschijnlijk verder voor niemand te gebruiken.

 

Ik kan wel het formula file uploaden, waar je dan de desbetreffende regel kunt kopieren en pasten in de kanalenlijst.

 

Je kan ook kijken op het engelse forum, daar is ergens ook een settingsfile te downloaden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met formula moet je een copy nemen van BBC HD.

Je past de transponder aan (rechts clicken op de frequentie) naar 11427(=)27500

Daarna pas je de SID aan naar 0

VPID 3401

Audio PID 3402

PMT 3400

PCR 3401

 

verder niets aanpassen

 

Ik draa versie .15 en heb nu beeld en klank op ITV HD.

Het duurt wel en 10 tal seconden voor ik klank heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: aquasat
Met formula moet je een copy nemen van BBC HD.
Je past de transponder aan (rechts clicken op de frequentie) naar 11427(=)27500
Daarna pas je de SID aan naar 0
VPID 3401
Audio PID 3402
PMT 3400
PCR 3401

verder niets aanpassen

Ik draa versie .15 en heb nu beeld en klank op ITV HD.
Het duurt wel en 10 tal seconden voor ik klank heb.


Ik heb release 11 en ik heb perfect beeld, maar dit keer geen geluid (die komt ook niet). Terwijl ik bij de vorige pogingen juist alleen geluid had en geen beeld. Ik neem aan als ITV HD de SD uitzendingen upscaled, dat er dan ook geluid voorhanden is.

Waar kan dit nog aan liggen? Ik heb namelijk ook succesvolle meldingen voorbij zien komen met ITV HD op de Humax HDCI-2000 waar release 11 op draait die beeld EN geluid hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb op dit moment zowel beeld als geluid. (Coronation Street in HD, wie had dat ooit kunnen denken.)

 

Het probleem zit hem erin, dat tijdens het inlezen van de zender er eventueel automaties upates voor de pids kunnen worden ingelezen. Kennelijk staat er bij jouw BBC een setting niet zoals bij ons. In formula staan nog een paar waarden, die je kunt veranderen.

 

Bij mij staat er in Formula database de volgende informatie:

Programmanummer ####,TV,UNLOCK,0000,0D48,0D49,0D4A,0D49,0000,2000,FALSE,ITV HD

 

In de edit velden staat

(NUMBER ####) TV,UNLOCK,0,3400,3401,3402,

3401,0,8192,false,ITV HD,NOT SUPPORT

 

Anders zou ik je aanbevelen, BBCHD en ITV HD te wissen, BBC HD opnieuw automatisch in te lezen, en dan opnieuw via Formula te bewerken.

Het duurt inderdaad wel ongeveer 10 sec. voor ik ook geluid heb.

 

Luister je naar het geluid van de ontvanger zelf? Ik luister via spdif en een externe 5.1 decoder naar het geluid van de zender.

Volgens sommige gebruikers zouden ze met versie 15 problemen hebben, en daarom versie 11 gebruiken.

Ikzelf gebruik versie 15

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Ceesv, bedankt voor je reactie.

 

2 Vragen:

 

Wat zie je bij de OPT+ optie als je ITV HD aan hebt staan?

Zie je hier DD 5.1 of 2 kanaals audio? Ik zie nu 2 kanaals audio staan.

 

Als je zapt naar de zender toe? Blijft het beeld dan meteen actief, of gaat deze even op zwart om vervolgens weer terug te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij opt+ staat alleen: "D Geluid 1 D"

 

Als ik omschakel naar ITV HD heb ik gelijk beeld en geluid, na ongeveer 10 seconden wordt het beeld heel even zwart, en valt het geluid heel even weg.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Ceesv, nogmaals dank voor de snelle reacties.

 

Kennelijk heeft mijn exemplaar toch nog moeite het geluid erbij weer te geven (ik luister naar de audio via mijn versterker, deze is gekoppeld aan mijn TV en mijn TV is via HDMI gekoppeld met de Humax. Via deze weg luister ik naar het geluid van de zenders.

 

Het kan zijn dat het geluid misschien in dit geval alleen via de S/P DIF te horen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Inmiddels beeld en geluid (ook na ongveeer 10 seconden) nu zie ik op OPT+ ook DD 5.1 staan en eerst stond hier alleen 2 kanaals audio.

 

Voor de mensen die nog geen geluid hebben: probeer ook de teletekst en de ondertitel PID op 0 te zetten. Bij mij heeft dit geleid tot de weergave van beeld en geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed te horen dat het gelukt is.

Laat nu de mooie programma's maar komen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Er zit trouwens nog één klein haakje en oogje aan : hij valt na 15 minuten kijken soms nog even weg, zowel het beeld en geluid. Het kan zijn dat dit alleen bij mij zo is, of dat het met Firmware release 11 te maken heeft en dat dit bij release 15 niet optreedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...