Ga naar inhoud


OrgaanDONOR worden, DOEN!!!


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Op een ander forum las ik dit bericht, en kreeg het er koud van!

Ik twijfelde nog hoe een familielid er naar keek als een hersendood lichaam van bepaalde "onderdelen" ontdaan werd...

Ik had ook al een interview op met een "reciever en donor op de duitse TV gezien en ook waren de bevindingen lang beide kanten positief...

 

"""... We hebben mijn broer vanmorgen meegebracht uit Luxemburg.

Geert overleed wettelijk op 14 mei om 20.00u.

Het ongeval met de motor was het gevolg van een hersenbloeding.(Aneurisme) Dit is een ader die plotseling een kronkel maakt en daarna openbarst waardoor de dood onmiddellijk optreed (hersendood). Dit is een aandoening die bij de geboorte bepaald is en zich meestal manifesteert tussen het 16e en 45e levensjaar. Het kan ieder moment gebeuren. Zelfs wanneer men dit in een hospitaal voorkrijgt,kan men er niets meer aan doen.

Hij is dus daarna met de motor onderuitgegaan in een bosrijke omgeving waar hij eerst een boom heeft geraakt met het hoofd en daarna is hij in een diepte gevallen met een hellingsgraad van ik weet niet hoeveel graden (je kan jezelf er niet op rechthouden). Hij lag zeker 15 m lager. Tijdens deze val is hij nog eens achterwaarts met de rug tegen een boom gebotst. MAW zijn hersenen werden door het ongeval nog erger beschadigd,alle ribben gebroken langs de achterzije,3 onderste wervels gebroken en borstkas ingedrukt en nog veel meer gbroken botten maar teveel om op te noemen of om reeds te verzorgen bij aankomst in het ziekenhuis.

Zelfs indien hij het overleefd had,dan waren de kwetsuren zo zwaar dat hij geen enkele levenskwaliteit meer zou gehad hebben en dat zou hij zelf nooit gewild hebben.

Door een voorval ivm hoofdpijn van een maand geleden en onze attentie hierop zijn de artsen verder gaan zoeken waardoor men gevonden heeft wat voor 99% de oorzaak zou zijn van het ongeval. Ikzelf en mederijders hebben nooit getwijfeld dat hij een stuurfout zou gemaakt hebben,daarvoor kenden we hem te goed en kon hij te goed met de motor rijden.

Het heeft een hele week geduurd in Luxemburg,omdat men daar veel strenger is in de overlijdens dan in België. In Lux heeft men verschillende tests gedaan die hier niet worden gedaan om 100 % zeker te zijn dat hij hersendood was. Pas daarna worden de maschines uitgezet. Bijkomend is nog dat wij toelating gegeven hebben om zijn organen te verwijderen om als donor te dienen en deze operatie van 5 uur werd gisterennamiddag uitgevoerd. Om 17h30 waren wij op de camping en hebben we de helicopter zien vertrekken en ik zei onmiddellijk dat daar zijn hart ging, na latere info was dit ook zo. Geeft een goed gevoel en magere troost.

Geert's leuze was: live hard,die young en als ik moet sterven,dan op mijn motor. Geert was 38 en laat een vrouw en zoontje van bijna 3 na.

Fuck I'll miss you man. """

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik voel met je mee sjaak. Heb het gelukkig zelf of in de direkte familie nog niet meegemaakt, maar ik weet zeker dat als je er zelf van betrokken bent je maar wat blij zou zijn dat er donors zijn.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...