Ga naar inhoud


[all] logitech harmony icm dreambox


arnoldl

Aanbevolen berichten

ik begrijp hoe je moet denken , heb ook tijden een philips pronto pro gehad.

een erg mooi minder fijn ding (alles touchscreen ziet er leuk uit maar werkt $@#$!$)

 

ik bedoel dat er wel codes zijn voor veel apparaten om deze bv aan te schakelen ipv aan/uit.

deze zijn op internet te vinden, en de vraag is of je deze dus bv als rc5 code kan intoetsen in de software.

 

bv dvd kijken is :

dvd on - tv on - input 2

sat kijken is :

sat on - tv on - input 1

 

nu zou als je de aan/uit codes gebruikt en je eerst dvd kijkt en daarna overgaat naar sat de tv uitgeschakeld worden.

door hiervoor de discrete on code te gebruiken gebeurt dit niet.

 

zou zijn er bv ook voor veel versterkers zoals hierboven genoemd, waar speciale codes zijn voor video1 video2 enz terwijl de orginele alleen een functie wissel knop heeft.

 

vandaar mijn vraag of je dit kan ingeven in de software.

(die overigens niet start zonder ab eraan)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In de harmony kan je in de setup kiezen als je overschakelt, ik laat alles aan staan.

 

Maar het is heel flexibel, en zelfs verborgen zaken heeft Logitech er bij.

Mijn DVD heeft geen eject op de AB, met de Logitech nu wel smile

 

Zelfs de Apple dvd-speler kan via de Harmony.

 

Ik heb geen enkele knop, van welk apparaat ook hoeven leren, het gaat gewoon via de software.

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De logitech database is groot, en voor heel veel apparatuur zijn ook de discrete codes bekend. Mijn philips tv kan ik via mijn harmony 525/555 rechtstreeks aan of uit zetten (geen toggle, dus 2x aan blijft aan), en ook de bronselectie is apart beschikbaar.

 

Of je de rc5 codes kunt invullen durf ik zo niet te zeggen, maar de kans is extreem groot dat Logitech dat al voor je gedaan heeft, en anders heeft een van de vele gebruikers dat wel al gedaan.

 

De dreambox heeft helaas geen discrete aan en uit code (voor zover ik weet), dus dat is een beetje lastiger. Gelukkig onthoudt de logitech de toestand van elk device zoals al eerder gemeld, dus in de praktijk is dat geen probleem. Gaat het eens mis, dan druk je op 'help' zodat de afstandsbediening zich weer kan synchroniseren (dmv van vragen als 'staat apparaat X aan?', 'is bron Y geselecteerd?')

 

- Ruud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
De dreambox heeft helaas geen discrete aan en uit code (voor zover ik weet), dus dat is een beetje lastiger.


een beetje mijn punt.
als hij dat idd niet heeft, dan ga ik ervoor zorgen dat hij dat krijgt.
(waarschijnelijk softwarematig , maar desnoods hardwarematig)
enkel dan moet ik dus wel een custom code kunnen toevoegen in de harmony.

zullen het snel weten , heb hem besteld hij is onderweg.
zou hem eerst gisteren ophalen bij een webshop met afhaalmogelijkheid die hem op voorraad had.~
dus niet op voorrad $#!"$#"$%&%&.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf de 895 icm met de dreambox. Dit werkt echt perfect. Overigens gebruik ik voor de dreambox wel discrete aan/uit codes. Deze zijn dus beschikbaar.

Verder stuur ik er een Pioneer plasma, sony receiver, sony dvd, speler een ps2 en een PopcornHour mee aan.

Bij de Pioneer Plasma en de sony receiver zijn naast de aan/uit ook veel discrete input codes beschikbaar. Voor de popocorns is het aantal discrete codes beperkt.

Ik moet zeggen dat het redelijk vlekkeloos werkt. Met één druk op de knop krijgt zelf mijn vrouw de juiste instellingen op alle apparatuur! Hiervoor heb ik er in het begin wel wat tijd in moeten steken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blaas
Ik gebruik zelf de 895 icm met de dreambox. Dit werkt echt perfect. Overigens gebruik ik voor de dreambox wel discrete aan/uit codes. Deze zijn dus beschikbaar.
Verder stuur ik er een Pioneer plasma, sony receiver, sony dvd, speler een ps2 en een PopcornHour mee aan.
Bij de Pioneer Plasma en de sony receiver zijn naast de aan/uit ook veel discrete input codes beschikbaar. Voor de popocorns is het aantal discrete codes beperkt.
Ik moet zeggen dat het redelijk vlekkeloos werkt. Met één druk op de knop krijgt zelf mijn vrouw de juiste instellingen op alle apparatuur! Hiervoor heb ik er in het begin wel wat tijd in moeten steken.

Kun je mij vertellen hoe je aan die discrete aan/uit codes komt? Mijn 7025+ heeft nogal moeite met de powertoggle van de harmony en reageert er maar in de helft van de gevallen op. Dat zou ik graag verbeteren.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hello all ,

 

nou ik heb hem binnen en er wat mee gespeeld.

 

moet zeggen valt helemaal niet tegen.

is erg wennen aan de te erg meedenkende software..

mis daar bv dus wel de optie om zelf ir codes in te geven.

(dit heb ik nu gedaan door deze via jp1 in de orginele dreamab te programeren en daarna in te leren in de harmony)

 

maar verder draait alles goed.

 

discrete aan\uit codes voor de 7000 staan in de software , enkel werken deze niet onder pli.

ik heb nu goede ingeleerd,als ik het niet vergeet zal ik logitech bellen vragen of ze die in de database kunnen overnemen.

 

7025 zag ik als vraag voor discrete aan/uit codes.

weet ik nu niet maar als het goed is komt db800 snel dan kan ik je meer vertellen.

 

verder aangepast.

extra knoppen alles naar 2e pagina verplaatst.

op eerste pagina gemaakt :

- tv (reeks : exit,exit,menu,1)

- radio (reeks : exit,exit,menu,2)

- opnames (reeks : exit,menu,3,directionup,green)

- bestanden (reeks : exit,menu,3,directionup,red)

- epg (toets : rood)

dit bevalt me tot nu toe erg goed, kan iedereen eenvoudig schakelen tussen de "bronnen"

 

grtx , arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb al een paar pogingen gedaan om de DM800 (Pli Jade) goed met de Harmony 525 aan de praat te krijgen. Het standaard profiel van de DM800 van Logitech geeft een erg trage reactie, eigenlijk vrij onbruikbaar.

 

Tot op heden zonder succes, ik heb diverse tips opgevolgd over het aanpassen van timingsettings of het inleren van opdrachten maar zie eigenlijk alleen maar slechter resultaat.

 

Ik lees op diverse Fora iets over een Tissax profiel, iemand daar ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf ook gemerkt dat er veel verschil in responsetijden zit.

 

Heb er veel mee geprobeerd, maar krijg hem ook niet zo snel als orginele ab.

is ook bijna onmogelijk ,

orginele ab reageert binnen 1ms op toetsdruk

logitech harmony one doet er meer dan 200ms over.

 

jaja hele studie gemaakt, zie bijgevoegde scopebeelden , het T punt is waar er gedrukt wordt.

de slinger in de lijn is de output van een ir ontvanger.

 

hiermee ook contact opgenomen met de uitstekende helpdesk van logitech.

erchter is deze tijd niet te verkorten.

puur omdat de code niet "hard-coded"is zoals in de orginele

maar er een processor echt aan het werk moet en de ir code berekend uit de opgeslagen code.

 

ondanks dat er prima mee te werken is , mis ik toch de snelheid.

 

grtx , arnold

 

 

scope.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank Arnold voor deze bijdrage, geeft me toch het idee dat het vooralsnog niet echt goed gaat komen.... Of zijn er vanuit de support afdeling van logitech signalen gekomen dat dit op termijn nog goed gaat komen ?

 

Als de firma Medion het voor elkaar krijgt om voor een tientje een universele AB te leveren met prima Dreambox ondersteuning dan zou je toch zeggen dat een volledig programmeerbaar ding dat ook zou moeten kunnen ?

 

Thanks. Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een OneforAll Kameleon URC-8060 doet het al jaren prima.

Dat is toch een beetje de voorloper van de Logitech Harmony.

 

Ik heb de Harmony bij vrienden gezien en vind het wel een mooi ding.

Zodra deze goed met de Dreambox overweg kan zie ik wel voordelen ten opzichte van de Kameleon.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een paar uur een Logitech Harmony 785 en zonder iets van de handleiding te lezen had ik 'm in minder dan een kwartiertje werkend met mijn plasma, dreambox 7000, AV receiver, DVD en ja, ook die oude VCR.

Met nog een kwartiertje wat dingetjes toegevoegd en ik ben dik tevreden.

Enige waar ik nog wel aan ga sleutelen is het aan/uit van de dreambox.

 

Waar je wel even aan moet wennen is knopje drukken en dan nog enige tijd de AB gericht houden. wink

 

En snelheid? Prima, werkt beter dan de originele vandaag de dag (deed het vroeger beter, zal leeftijd/vuil/batterijen probleem zijn).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op de Harmony one ook totaal geen problemen met de bediening van de Dreambox, code uit de database gehaald, wel diverse knoppen via learn opnieuw aan moeten passen maar dat is éénmalig.

 

Grote pluspunt van de One is de accu in plaats van batterijen.

Nadeel vind ik toch het gemis van de kleurknoppen. Via touch screen vind ik toch minder werken, een AB moet blind te bedienen zijn. Zeker voor zo'n zapper als ik.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel9
Hartelijk dank Arnold voor deze bijdrage, geeft me toch het idee dat het vooralsnog niet echt goed gaat komen.... Of zijn er vanuit de support afdeling van logitech signalen gekomen dat dit op termijn nog goed gaat komen ?

Als de firma Medion het voor elkaar krijgt om voor een tientje een universele AB te leveren met prima Dreambox ondersteuning dan zou je toch zeggen dat een volledig programmeerbaar ding dat ook zou moeten kunnen ?

Thanks. Marcel.


nou dat is een beetje kort door de bocht.
het is al goed...dit is veruit de beste universele ab die ik ooit heb gehad.

als ik nooit met de orginele ab had gewerkt was ik dik tevreden geweest.

het is alleen jammer dat de orginele dm7000 ab zo'n verschikkelijk goede ab is :-)
daardoor voelt de harmony gewoon net ff wat minder aan kwa snelheid....

daarom is de harmony niet perfect, maar goed is op zich al.

de helpdesk heeft aangegeven deze vertraging niet op te kunnen lossen..
mischien dat de harmony two een snellere up heeft waardoor deze tijd kleiner is.

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...