Ga naar inhoud


[all] logitech harmony icm dreambox


arnoldl

Aanbevolen berichten

Kun je met de Harmony® One Advanced Universal ook meerdere functies onder 1 knop brengen?

 

Heb nu de 525 en hier wil het niet mee.

 

Ik lees hier ook dat mensen de toetsen traag vinden reageren, kun je dit niet instellen? Bij de 525 had ik dit ook en ik kon hiermee de repeat instellen, deze stond standaard op 3 en heb hem op 1 gezet zodat hij snel reageerd als je toetsen snel achter elkaar drukt.

 

Hoelang gaat de accu mee?

 

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: oudeis
Bij troubleshoot wordt specifiek het repeat probleem genoemd, met de mogelijkheid om hiervoor een aanpassing in de configuratie te maken. Wat de aanpassing inhoudt weet ik niet, enkel dat je kunt kiezen tussen instelling 1 t/m 5, waarbij 3 standaard is. Deze instelling past op het oog de delays niet aan, wat er onder water gebeurt weet ik uiteraard ook niet.

Dit is in ieder geval wel de instelling waarmee bij het repeat probleem nagenoeg verdwenen is (bij ingestelde waarde van 1).

- Ruud

PS. Voor de precieze naam/tekst van de optie, kijk even in mijn eerdere post.


Ik heb het al gevonden. Ik heb het volgende gedaan:

- dm800 uit de config weggegooid (zaten allemaal "raw" geleerde toetsen bij)
- dm800 opnieuw aangemaakt, ging toen al een stuk beter
- troubleshooting inderdaad gekozen en die waarde aangepast van "3" naar "0"

Hierdoor wordt de toets aanmerkelijk minder lang gestuurd, dat is goed! Daarnaast de delay settings nog aangepast. De ontvangst is nu redelijk, hij reageert ook lekker snel, maar het moet nog veel beter kunnen, vergeleken met de originele afstandbediening!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast René VG

Ik lees hier bijna enkel maar positieve verhalen over deHarmony.

In het verleden heb ik verschillende Harmony's getest met een DM 7025.

Alles werkte zeer goed met uitzondering van het zappen, dat was echt een drama zo traag als dat ging.

Is dit bij de DM 800 en DM 8000 inmiddels verbeterd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René VG
Ik lees hier bijna enkel maar positieve verhalen over deHarmony.
In het verleden heb ik verschillende Harmony's getest met een DM 7025.
Alles werkte zeer goed met uitzondering van het zappen, dat was echt een drama zo traag als dat ging.
Is dit bij de DM 800 en DM 8000 inmiddels verbeterd?


Je kunt de reactiesnelheid instellen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René VG
Ik lees hier bijna enkel maar positieve verhalen over deHarmony.
In het verleden heb ik verschillende Harmony's getest met een DM 7025.
Alles werkte zeer goed met uitzondering van het zappen, dat was echt een drama zo traag als dat ging.
Is dit bij de DM 800 en DM 8000 inmiddels verbeterd?

Nou dan heb je mijn ervaringen nog niet gelezen.

Drama.

Daar waar je met de originele afstandbediening moeiteloos in een menu in één keer vijf items naar beneden kunt gaan door of vijf keer de knop in te drukken of die ingedrukt te houden, gaat dat ALTIJD fout met de harmony. Ook al richt je het apparaat precies naar de dreambox, de helft van de toetsen komt nooit aan. Maar wat nog veel erger is, logitech heeft in z'n wijsheid besloten dat toetsaanslagen niet sneller dan ongeveer met 2 per seconde mogen worden verstuurd (ONDANKS ALLE INSTELLINGEN). De toetsen die je sneller indrukt (om bijvoorbeeld even snel een paar regels verder te gaan) worden niet (meteen) verzonden maar opgeslagen en dan vervolgens secondes later pas verstuurd.

Dus wat er gebeurt in de praktijk, je drukt een toets in. Er gebeurt niks. Je drukt 'm nog een keer in. Nog niks. Je houdt de afstandbediening kaarsrecht ervoor en houd de knop nog even ingedrukt. Prompt gaat je cursor achter elkaar naar beneden en er is geen manier om 'm te stoppen. Als-ie uitgeraast is, kun je weer proberen terug te lopen. Het is bijna niet te doen om 'm snel op een bepaalde zender te krijgen, je schiet er altijd overheen. Dit gaat met originele afstandbediening fluitend!

Ik heb ALLE instellingen al geprobeerd, inclusief de verborgen "troubleshooting"-opties. Niks helpt. Maar wie weet, ik houd me aanbevolen voor slimme tips.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harmony One werkt hier prima op een 7025 en behoorlijk wat slechter op een 800, met dezelfde instellingen. De 800 mist veel toetsindrukken, en dingen als scrollen gaan daardoor inderdaad irritant slecht. Maar ik geloof dat de 800 van de enigma2 boxen ook het meest kritische/slecht werkende (alhoewel je daar met een originele AB weinig van merkt) IR oogje heeft.

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vangalis

Beste mensen,

Nu de discussie over de Harmony weer opgepakt is, waag ik een vraag te stellen.

Ik krijg maar niet het uit- en aanzetten goed van mijn 7025 met de Harmony 885. Heb de duur van het signaal al verhoogd.

Soms gaat ie wel gelijk uit, maar veelal blijft ie aan. Wil ik alles weer aanzetten, tv, versterker en dreambox, gaat ie juist uit.

Wie weet de juiste instelling/oplossing.

Dit euvel doet zich voor bij zowel Milo, Newnigma, Pli etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vangalis
Beste mensen,
Nu de discussie over de Harmony weer opgepakt is, waag ik een vraag te stellen.
Ik krijg maar niet het uit- en aanzetten goed van mijn 7025 met de Harmony 885. Heb de duur van het signaal al verhoogd.
Soms gaat ie wel gelijk uit, maar veelal blijft ie aan. Wil ik alles weer aanzetten, tv, versterker en dreambox, gaat ie juist uit.
Wie weet de juiste instelling/oplossing.
Dit euvel doet zich voor bij zowel Milo, Newnigma, Pli etc.


Als het goed is , kan je met discrete aan/uit codes werken.
Probeer eens op je orginele ab shift-1 (dus eerst shift dan 1).
als het goed is zet dit de dreambox aan (mmar niet uit)
hetzelfde geld voor shift-0 , maar dan andersom.

Deze kan je inleren als discrete aan.uit codes, daan gaat hij iig niet verkeer om meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harmony (one in mijn geval) heeft niet gebracht wat ik ervan hoopte. Aan/uit zetten is één van de klachten. Dreambox (800 in mijn geval) en Harmony gaat niet goed samen. De normale A.B. heb ik dus als oplossing ernaast liggen. Helaas, het was een mooie opzet van Harmony.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: klaas
Harmony (one in mijn geval) heeft niet gebracht wat ik ervan hoopte. Aan/uit zetten is één van de klachten. Dreambox (800 in mijn geval) en Harmony gaat niet goed samen. De normale A.B. heb ik dus als oplossing ernaast liggen. Helaas, het was een mooie opzet van Harmony.


Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de originele AB erbij gebruik, voornaamste reden hiervoor is dat ik deze "blind" kan bedienen en dat lukt met de Harmony niet, verder werkt alles met de Harmony naar behoren maar het uit en aanzetten niet en daardoor valt eigenlijk de hele opzet van het apparaat in duigen. Want als er in de reeks opdrachten na het indrukken van een activiteit iets niet goed gaat moet je het handmatig weer aanpassen.

Ik gebruik de harmony voor de HT van Sony en IPTV dat gaat wel goed. Activiteiten zijn bijvoorbeeld:
dvd kijken
radio luisteren
geluid tv
geluid db

Ik had vroeger 4 tot 5 AB's nodig, nu twee.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Aangezien ik tegenwoordig de DM8000 i.p.v. de 800 heb, ben ik maar weer es met de Harmony one bezig geweest. Maar er is nog geen enkele verbetering, dus dat onding gaat maar weer de kast in, en nu maar wachten totdat Logitech er es een keer wat aan doet. Ik heb het gehad met dat ding. Die Harmony one is geeneens in staat om m'n Dreambox aan te krijgen whistle.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...