Ga naar inhoud


HDCI-1000 en Eurosport HD


rai

Aanbevolen berichten

Ik heb de kanalen weer even opnieuw gescand en kwam tot 10 Eurosport zenders en canal+ film hd,canal+sport hd en nat.geo hd alsmede 1 radio zender van eurosp. Alle tv zenders gecodeerd behalve esp intl.

 

Met de volgende instelling moet je ze vinden:

Installation,search channels,user define,

 

Satelite: hotbird (denk wel om eventuele diseq switch)

frequentie: 11277

polarization: V

symbolrate: 27500

transmission: dvb-s2

fec: 2/3

 

Tot zover geen signaaluitslag maar na ingave van:

modulation: 8psk slaat het signaal uit naar 52% en kwaliteit 82%

 

Daarna freq. saven en daarna zoeken met het bovenstaande resultaat. (de hummie 1000 heeft geen nederlands menu maar o.a. engels)

 

de firmware versie is hdtsna 1.00.22

 

Ik hoop dat dit kan helpen. Veel succes

 

met vriendelijke groet,

 

Bildstar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Soundwork

Bildstar, dank voor je reactie.

Dit is ook precies zoals ik het ook gedaan heb (en eigenlijk ook altijd al zo doe op deze wijze). Pak eigenlijk zelden de voorgedefinieerde frequenties uit de lijst van Humax zelf.

 

Wat wel zo is, is dat mijn signaalsterkte wat aan de lage kant is: namelijk 41 procent (dat is voor 8PSK waarschijnlijk veel te kritiek, want bij de andere zenders ervaar ik geen problemen met deze sterkte). Jij hebt al een sterke van 52 procent. Daarom ga ik morgen met een losse schotel proberen deze te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: ceesv
Nee, ik nam de verkeerde Local Oscillator frequentie.
De Midden frequent band van je sat ontvanger is 950 - 2100 MHz.

Ik heb ook nog even hier met de spectrum analiser naar het signaal zitten kijken, maar daar zie ik geen andere signalen, die het probleem zouden kunnen verklaren.


Maar jij hebt toch ook geen ontvangstproblemen? Dus dan klopt het dat je geen "stoorsignalen" waarneemt op je spectrum analyzer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Soundwork,

 

Bedankt voor de vlotte reaktie. Het lijkt me een strak plan. Dit is de enige manier om er achter te komen of er misschien een slechte verbinding tussen zit. Ik heb ooit ook zoiets gehad en toen bleek dat er een roestige connector tussen zat. Je weet maar nooit.En opnieuw uitrichten misschien?

 

Ik ben benieuwd.

 

Bildstar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog even ter info, hier op de Humax 2000 is de sterkte 84%, Kwaliteit 95%.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Even met de losse schotel aan de gang geweest. Hoe ik ook richt (uitendelijk de satfinder ertussen gehad) meer dan 90% kwaliteit kom ik niet. Sterkte blijft hier zelfs bij 35 procent hangen!

Zou ik een maandagmorgen model van de Humax 2000 hebben? Ik begin eraan te twijfelen. Eurosport HD blijft klapperen en komt gewoon in hikjes door. Wel even om erbij te vermelden: de losse schotel heeft een diameter van 60 cm.

 

Via de Visiosat is de sterkte 46 procent, kwaliteit 86 procent.

Maar zou het echt aan de LNB kunnen liggen? En zo ja, welke zou ik aan moeten schaffen om goed beeld te kunnen ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het nog niet gelukt is. Trouwens welke ci cam gebruik je en welke versie? Zou het daar dan aan liggen? Ook zou je kunnen proberen een andere lnb te gebruiken. De lnb op mijn visiotsat zijn Alps 0,6 of 0,7 db. Deze doen het bij redelijk weer nog steeds goed.

 

Bildstar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Bildstar
Jammer dat het nog niet gelukt is. Trouwens welke ci cam gebruik je en welke versie? Zou het daar dan aan liggen? Ook zou je kunnen proberen een andere lnb te gebruiken. De lnb op mijn visiotsat zijn Alps 0,6 of 0,7 db. Deze doen het bij redelijk weer nog steeds goed.

Bildstar.


Gebruik een Aston Dual 1.07 CAM. Maar dat heeft daar toch niets mee te maken? Eurosport HD International is (nog) een FTA zender. Voor de zekerheid had ik het al wel even getest, door de CAM uit het CI slot te verwijderen, maar de haperingen bleven. Helaas!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels al een week m'n DM800 binnen. De HUMAX 1000 is dus echt de probleembak. Op de DM800 perfect beeld nu op Eurosport HD. Geen CI-Cam meer nodig, zelfs de SkyUK HD kanalen kan ik nu ontvangen. Ook had ik altijd dat er kleurvlekken in het HDTV beeld zaten. Dus het rood bij het tennis zaten altijd oversturingen in. Met de DM800 nu eindelijk wel perfect beeld op m'n HDTV. De HUMAX kan nu als deurstopper gaan dienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...