Ga naar inhoud


HDCI-1000 en Eurosport HD


rai

Aanbevolen berichten

Ik heb op m'n Humax 1000 via de Hotbird ontvangst van Eurosport HD Intl. Prima beeld, maar het is net als er te veel data verzonden wordt, dat de 1000 het niet trekt. Begint dan te blokken. Dus als ze plots een PAn doen zo langs het publiek. Al sde camera stil staat en de spelers rennen wat heen en weer achter de bal aan, is er geen probleem. Op alle andere HD kanalen geen last. Ben ik de enige? Signaalsterkte is hoog genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier hetzelfde probleem tijdens de demo uitzending van 2 week geleden. Omdat de start van dit kanaal pas de 25e was heb ik hier verder geen aandacht aan besteed. Gisteravond echter alleen maar blokken en stilstaand beeld. Volgens mijn hdci 1000 wel genoeg signaal. Ook andere hd kanalen komen goed door. Problemen lijken hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu goed beeld op esp hd Int. Geeft geen storingen. De taalkeuze onder de option knop is Engels1 of Engels2. Bij de andere kanalen (o.a dutch) verschijnt ook het gecodeerd icoon en is het beeld blokvormig of stilstaand. Ik was al bang dat het weer aan de ci module zou liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nog helemaal geen beeld/geluid krijgen hummie vind niets op de transponder Hotbird 7A (13.0E) - 11278.36 V - Txp: 4 - Beam: Europe DVB-S2 (8PSK) - 27500 2/3 - NID:318 - TID:400

 

welke transponder onder hotbird gebruiken jullie???? en andere settings?

 

Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Vlearmoes
Ik kan nog helemaal geen beeld/geluid krijgen hummie vind niets op de transponder Hotbird 7A (13.0E) - 11278.36 V - Txp: 4 - Beam: Europe DVB-S2 (8PSK) - 27500 2/3 - NID:318 - TID:400

welke transponder onder hotbird gebruiken jullie???? en andere settings?


Dat probleem heb ik dus ook. Het vervelende is, dat je vanaf versie 1.00.11 niet meer de Pilot kan regelen. Bij versie 4 kon je deze nog afzonderlijk aan en uitschakelen. Als ik de TP settins ingeef waarop Eurosport HD uitzend, krijg ik 39% sterkte, maar geen kwaliteit. Ik wijt dit probleem aan de LNB en/of de beugel want op de Astra 1, 2 en 3 heb ik keurig beeld en geluid op alle aangeboden zenders (voor zover ze FTA te ontvangen zijn)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vlearmoes en Soundwork,

 

Jullie hebben wel een hummie 2000 en wij een 1000. In het menu van de 1000 zit voor zover ik weet geen keuze mogelijkheid om een transpondernr in te geven. Ik heb op Hotbird 7a op freq 11278V 27500 dvb-s2 8psk 2/3 gezocht en vond de esp zenders.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bildstar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: Bildstar
@Vlearmoes en Soundwork,

Jullie hebben wel een hummie 2000 en wij een 1000. In het menu van de 1000 zit voor zover ik weet geen keuze mogelijkheid om een transpondernr in te geven. Ik heb op Hotbird 7a op freq 11278V 27500 dvb-s2 8psk 2/3 gezocht en vond de esp zenders.

Met vriendelijke groet,

Bildstar


Bildstar, dank voor je reactie.
Heb de LNB wat versteld, nu krijgt de Humax kwaliteit te zien maar deze is niet contstant. De max waarde is 90 procent. Schiet soms terug naar nul en de problemen zijn dezelfde zoals in de eerste post beschreven is: blokkerig beeld en knarsend geluid. Er zit iets in het signaal waar de Humax niet tegen kan. Alle overige HD kanalen doen het zonder problemen. Maar net met Eurosport HD heb ik problemen. Begin de Humax nu toch wel een beetje een k*t apparaat te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Soundwork
Alle overige HD kanalen doen het zonder problemen. Maar net met Eurosport HD heb ik problemen. Begin de Humax nu toch wel een beetje een k*t apparaat te vinden.


Soundwork, hier in zuid-oost Nederland heb ik met de Humax 2000 geen problemen met deze zender. Er zijn echter meer berichten waarin deze problemen gemeld worden, niet alleen i.c.m. de Humax.
Dit zijn mensen, die meer noordelijk wonen.

De vraag is, of die op de rand van het verzorgingsgebied zitten, of dat er een ander signaal deze frequentie stoort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Soundwork
Alle overige HD kanalen doen het zonder problemen. Maar net met Eurosport HD heb ik problemen. Begin de Humax nu toch wel een beetje een k*t apparaat te vinden.


Soundwork, hier in zuid-oost Nederland heb ik met de Humax 2000 geen problemen met deze zender. Er zijn echter meer berichten waarin deze problemen gemeld worden, niet alleen i.c.m. de Humax.
Dit zijn mensen, die meer noordelijk wonen.

De vraag is, of die op de rand van het verzorgingsgebied zitten, of dat er een ander signaal deze frequentie stoort.


Maar ze wonen niet noordelijker dan ik. 's avonds kan ik de vuurtoren van de eilanden zien en ik heb wel beeld. Ik zit regelmatig naar tennis te kijken en het beeld geeft totaal geen storingen. Ik heb een visiosat met g4 beugel en dan schipper je wel een beetje met de kwaliteit. Toch scant die de zenders.
Ik zal morgen de kanalen opnieuw scannen en dit stap voor stap noteren. Misschien hebben jullie er iets aan.

met vriendelijke groeten,

Bildstar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier met de DB800 ook beeld en nederlands geluid,

nu is het een 4/3 uitzending die in HD wordt geupscaled.

poker trophy race ofzoiets,niks voor mij die uitzending.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Hey Bildstar,

 

Als je op of bij de waddeneilanden woont, dan moet ik dus vanaf de Veluwe het signaal dus ook probleemloos kunnen oppikken. Maar kennelijk is er dus ergens bij mij in de buurt iets wat stoort op een freqeuentie die ontstaat bij 8PSK demodulatie. Heel wazig. Ik heb ook de G4 Quadro houder van Visiosat en heb alleen de Hotbird LNB wat in hoogte versteld. Dit heeft geleid tot iets aan ontvangst, maar de kwaliteit blijft niet staan. Als hij er is, staat hij op 90 procent. Maar soms is hij ook gewoon een paar seconden weg: 0 procent kwaliteit dus. Kennelijk kan de ontvanger het signaal niet "locken", omdat er iets van interferentie is. Het is jammer dat ik niet even met een andere transponder kan testen, die ook in 8PSK gemoduleerd wordt. Ze zijn er wel, maar alleen met zenders die gecodeerd uitzenden.

 

Ga morgen even testen met een losse 60 cm schotel die ik nog heb liggen. Koppel dan alleen de Hotbird LNB even los van de switch en hang deze aan de LNB van de losse schotel en richt opnieuw op de Hotbird. Kijken wat er dan gebeurd. Zal morgen mijn bevindingen wel posten in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb ondertussen even zitten rekenen en wanneer ik van de frequentie 11.278 GHz. de L.O.,9.750 GHz. aftrek kom ik op 1528 MHz. uit.

DIe frequentieband is in gebruik door navigatie satellieten.

Het is niet waarschijnlijk, dat die storing veroorzaken.

Zou het eventueel een derde harmonische zijn van een zender, zou je uitkomen bij ongeveer 509 MHz. Maar ik heb geen DVB-T zender kunnen vinden, die in de buurt komt.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork
Origineel bericht van: ceesv
Ik heb ondertussen even zitten rekenen en wanneer ik van de frequentie 11.278 GHz. de L.O.,9.750 GHz. aftrek kom ik op 1578 MHz. uit.
DIe frequentieband is in gebruik door navigatie satellieten.
Het is niet waarsxhijnlijk, dat die storing veroorzaken.



Je hebt je post aangepast zag ik.
Maar in je vorige post: de berekening met Digitenne (de 678 MHz).
Klopt die niet dan?
Ik heb eens zitten kijken, maar in Gelderland zijn er geen zenders actief die in de buurt komen van de 678. Wel in Overijssel.

Ik sluit niet uit dat inderdaad dit soort factoren de signaalontvangst kunnen belemmeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, ik nam de verkeerde Local Oscillator frequentie.

De Midden frequent band van je sat ontvanger is 950 - 2100 MHz.

 

Ik heb ook nog even hier met de spectrum analiser naar het signaal zitten kijken, maar daar zie ik geen andere signalen, die het probleem zouden kunnen verklaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...