Ga naar inhoud


Technisat Multytenne SNR ..? AGC..?


hayman

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een DM800 en een Technisat Multytenne 4 in 1..

ik krijg een SNR van 15 % en AGC van 99%.. wat is die invloed van die SNR op de beld ...?heeft iemand zelfde schotel die meer SNR kan ontvangen ...?

alvast bedankt

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: hayman
hallo ik heb een DM800 en een Technisat Multytenne 4 in 1..
ik krijg een SNR van 15 % en AGC van 99%.. wat is die invloed van die SNR op de beld ...?heeft iemand zelfde schotel die meer SNR kan ontvangen ...?
alvast bedankt


SNR is bij mij +/- 90% en AVG rond 93%.

Beide moeten zo hoog mogelijk zijn!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gertitombo
Origineel bericht van: hayman
hallo ik heb een DM800 en een Technisat Multytenne 4 in 1..
ik krijg een SNR van 15 % en AGC van 99%.. wat is die invloed van die SNR op de beld ...?heeft iemand zelfde schotel die meer SNR kan ontvangen ...?
alvast bedankt


SNR is bij mij +/- 90% en AVG rond 93%.

Beide moeten zo hoog mogelijk zijn!

moet ik hem beter inrichten dan ... ?
any tips hoe ik die SNR hoger kan krijgen ... ?

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG

Ik heb ook een vraagje over de Technisat Multytenne 4 in 1.

Ik wacht op de DB 800 en ben reeds in het bezit van een DB 7025 die nu zijn signaal van de Technisat Multytenne 4 in 1 krijgt.

Ik heb behoorlijk veel problemen met het uitrichten van deze schotel aangezien hij op een hooge mast staat waar ik met een ladder zeer slecht bij kan.

Mijn ervaring is dat ik elke 4 maanden wel wat moet bijdraaien voor perfecte ontvangst op 4 satelieten.

De minste verdraaing van de schotel zorgt ervoor dat er van tenminste één sateliet een slecht signaal komt. (lees onbruikbaar)

 

Is het mogelijk om een handbediende motor te installeren zodat ik de schotel vanaf de grond kan uitrichten?

Zo ja, welke motor is daarvoor geschikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René VG
Mijn ervaring is dat ik elke 4 maanden wel wat moet bijdraaien voor perfecte ontvangst op 4 satelieten.

Hoe heb jij de schotel vastgezet dan? Ik heb mijn Multytenne een jaar geleden opgehangen (met een mastbeugel) en daarna nooit meer aangeraakt. Het lijkt me dat je beter naar een betere bevestiging van je schotel moet zoeken dan naar een oplossing met een motor?

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG

Ik heb hem ook met een mastbeugel opgehangen en goed vastgezet.

Wel is het zo dat ik in een enorm winderig gebied zit, ik blijf het zelf ook vreemd vinden dat er toch nu en dan wat bijgesteld moet worden want vast is vast.

 

Wat ik mij enkel nog kan bedenken is dat de bomen weer in het blad zitten de laatste 4 weken, mogelijk dat ik weer wat omhoog moet met mijn mast als dat (mede) het probleem is, mast is geplaatst in oktober toen er geen blad aan de bomen zat.

Dit zou dan betekenen dat ik er nog moeilijker bij kan.

Ik zou dan des te meer het uitrichten vanaf de grond willen doen.

Mijn schotel hangt nu reeds 3 meter boven mijn dakgoot, je begrijpt dat het geen pretje is daar bij te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem ook bijna een jaar hangen zonder een probleem alle vier werken perfect alleen het verbaas me over dir NCR dat tie laag is.. want ik zie bij andere mensen dat tie tussen 50% en 90% hebben ....?maar ja hij werkt goed smile

bedankt

65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René VG
Wat ik mij enkel nog kan bedenken is dat de bomen weer in het blad zitten de laatste 4 weken, mogelijk dat ik weer wat omhoog moet met mijn mast als dat (mede) het probleem is, mast is geplaatst in oktober toen er geen blad aan de bomen zat.

Zolang de elevatie van je schotel goed staat, kun je in principe je azimuth afregelen door de mast zelf iets te draaien in de beugels. Dan hoef je niet helemaal bovenin je schotel af te stellen. Zo zou ik het in ieder geval proberen.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG

Ik ben al bezig geweest met de mast wat te draaien maar zonder succes.

Ik blijf problemen hebben met het signaal van Astra 2.

Kan het nu zo zijn dat als ik de andere 3 satelieten wel heb de schotel te laag kan staan voor ontvangst van Astra 2 of is het zo dat als ik Astra te pakken heb de hoogte voor Astra 2 niet het probleem kan zijn met deze schotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René VG
Ik ben al bezig geweest met de mast wat te draaien maar zonder succes.
Ik blijf problemen hebben met het signaal van Astra 2.
Kan het nu zo zijn dat als ik de andere 3 satelieten wel heb de schotel te laag kan staan voor ontvangst van Astra 2 of is het zo dat als ik Astra te pakken heb de hoogte voor Astra 2 niet het probleem kan zijn met deze schotel?


Zoals reeds eerder geschreven werd zou je de elevatie eens moeten nakijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: René VG
Ik ben al bezig geweest met de mast wat te draaien maar zonder succes.
Ik blijf problemen hebben met het signaal van Astra 2.
Kan het nu zo zijn dat als ik de andere 3 satelieten wel heb de schotel te laag kan staan voor ontvangst van Astra 2 of is het zo dat als ik Astra te pakken heb de hoogte voor Astra 2 niet het probleem kan zijn met deze schotel?


Naast de elevatie, weet je 100% zeker dat je mast rondom exact waterpas staat?

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast René VG

Naast de elevatie, weet je 100% zeker dat je mast rondom exact waterpas staat?

 

De mast staat 100% waterpas rondom.

Nu loop ik tegen iets vreemds aan waardoor ik ga twijfelen of de LNB's wel lekker werken.

Wat is het geval, ik heb gisteravond nog wat lopen te proberen om de boel werkend te krijgen, echter zonder resultaat.

Tot mijn verbazing kijk ik vanmorgen om 7 uur naar het nieuws, zap tegen beter weten in even naar de BBC (inclusief BBC HD) en ik heb gelijk een strak beeld!(snr 93% agc 90% ber 0)

Ik blij, helaas was dat voor korte duur, na een half uur krijg ik bij het schakelen naar een signaal op de 28.3 E de waarschuwing SID NOT FOUND IN PAT en ik krijg dus geen beeld.

Op dat moment was het windstil, geen bewolking en de mast is 100% zeker niet verdraaid.

Om gek van te woorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien inderdaad een probleem met de diseqc schakelaar in de Multytenne, of met de diseqc aansturing van je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...