Ga naar inhoud


Geen signaal op Astra 3 (duo LNB)


Gast tiesum

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Probeer de lnb een beetje te draaien, en kijk dan of het beter wordt.

 

Controleer ook nog even voor alle zekerheid de instellingen van de transponder. Wanneer de fec of de bitrate verkeerd staat ontvang je ook niets.

 

Voor alle zekerheid nogmaals de gegevens:

 

11778 DVB-S2 QPSK 27500 9/10

 

 

11777 of 11778 kan door je ontvanger afc iets afwijken.

 

Je hebt op dit moment toch geen zware bui boven je hoofd hangen, waardoor de ontvangst misschien slechter is?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was even m'n Aston 2.18 ophalen (jaja, ik geloof nog steeds in een EK in HD). Instellingen heb ik gechecked en gedubbel-checked. Als het onweer zo is overgetrokken ga ik weer het dak op en stel ik de schotel opnieuw in. Ik hoop jullie dan goed nieuws te kunnen brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik kom net van het dak. Intussen hebben we weer een strak blauwe hemel, dus het slechte weer is geen storende variabele meer. Ik heb de receiver weer gereset en diseqc A aan Astra 1 gekoppeld en diseqc B aan Astra 3. Daarna heb ik de receiver alles opniew laten zoeken. Hij vind nu ongeveer 950 kanalen. Op de Astra 3 vindt hij echter maar 30 TV zenders en 11 radiozenders. Wederom zitten de CD HD kanalen er niet bij en de lokale kanalen ook niet... Ik heb deze geprobeerd handmatig toe te voegen middels:

 

nieuwe user defined satellite aangemaakt (uiteraard op diseqc B). Hierbij stel ik de waarden in zoals vermeld door Cees en zoals ze tevens vermeld staan op King of Sat. Dit is voor de HD's bijvoorbeeld: 11778 (V) 27500 9/10 DVB-S2 QPSK. Hij vindt hier helaas geen kanalen....

 

De signaalsterkte is nu:

 

Astra 1

Strenght: 46%

Quality: 100%

 

Astra 3

Strenght: 18%

Quality: 0%

 

Het lijkt dus alsof de LNB voor Astra 3 toch verkeerd is ingesteld. Ik heb het blok bevestigd zoals op deze foto:

 

450px-Duo_LNB_60_Twin.jpg

 

Ik gebruik een draaihoek van ongeveer 13 graden en heb een 60 cm schotel. Ik heb geen orginele CD duo LNB maar een Vizyon VZ-D21. De sat-boer zei dat dit niks uitmaakt en dat de CD LNB zelfs vaak niet past op niet-Triax schotels. toch maar ruilen voor een orginele?

 

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tiesum, tot zover ik op de foto kan zien is de montage in orde.

De diverse waarden die je doorgegeven hebt duiden op een niet goed uitgerichte schotel/lnb.

Daardoor heb je moeite, de wat zwakkere transponders te kunnen ontvangen.

 

Even een tussenvraag, staat je schotel(mast) waterpas?

Voor de ontvangst van 1 sat positie maakt dit niet uit, maar wanneer je meerdere sats wilt ontvangen met een schotel is dit wel belangrijk.

 

Heb je verder nog geprobeerd, de lnb nog wat naar voren of achteren te schuiven? Is het zicht op de astra 3 wel vrij, geen bomen o.i.d. in de weg?

Wat je nog zou kunnen doen is de schotel zelf uitrichten op astra 3, en de lnb dan met de andere hals in de klem monteren, waardoor je maximaal signaal hebt op astra 3, en de astra 1 dan ontvangen op de "zijkant" van de schotel.

De disecq instellingen blijven hetzelfde.

Wanneer dan Astra 3 wel goed werkt, en je problemen zou krijgen met de astra 1, is mijn conclusie op afstand dat de combinatie schotel/duo lnb in jouw geval niet werkt. Vermoedelijk is dan het bevestigingspunt van de duo lnb niet het juiste brandpunt van de schotel

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotelmast staat idd waterpas en er staan (gelukkig) geen bomen in de weg. De LNB naar voren of achteren verschuiven heb ik nog niet geprobeerd. Er is niet al te veel ruimte voor, maar ik zal het proberen.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kan je eens een duidelijke(re) foto plaatsen van recht voor je schotel.

Het lijkt op deze foto alsof je LNB's scheef in de schotel kijken, teveel naar links.

Op je foto heb ik pijltjes getrokken, de rode zoals ik denk dat de LNB (fout) kijkt en de groene zoals die zou moeten kijken, evenwijdig aan de LNB arm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet mijn schotel, maar een voorbeeldje uit een ander topic om aan te tonen hoe ik de LNB heb geplaatst. Ik maak binnenkort een foto en zet deze in het topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...