Ga naar inhoud


Geen signaal op Astra 3 (duo LNB)


Gast tiesum

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag de LNB op mijn 60 cm schotel vervangen voor een duo LNB (Astra 1 & 3). Ik heb deze geplaatst zoals beschreven. (vanachter de schotel gezien 19.2 in het midden en 23.5 rechtsboven hiervan) Het signaal op de 19.2 is er nog steeds en is nog steeds sterk. Op de 23.5 krijg ik geen signaal. Tevens heb ik geprobeerd de schotel op 23.5 te richten en de LNB dan dus op de andere manier te bevestigen. Het resultaat is hetzelfde. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Is het aannemelijk dat de LNB stuk is?

 

Ik gebruik een Humax PR-HD1000 decoder.

 

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een paar algemene tips:

Staat de disecq mode goed ingesteld, en heb je in het menu de goede disecq stand aan de juiste satelliet gekoppeld?

Heb je bij astra 3 een nieuwe transponder aangemaakt voor canaldigitaal?

Heb je de duo LNB skew goed staan, dus de lnb volgens de meegeleverde sjabloon een beetje scheef in de houder gezet?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Astra 19.2 in de houder hebt en een sterk signaal van Astra1 hebt

staat alles goed uitgericht.

De lnb van Astra 23.5 staat dan hoger dan die van Astra 19.2

Dan zal je de rest bij de instellingen van de ontvanger moeten zoeken.

Zoals diseqc instelling en/of de instelling van de transponders.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie! De Humax heb ik nog niet ingesteld. Zal ik morgen eens naar kijken. De enige vragen die dan resten zijn de volgende:

 

-Ik gebruik geen losse diseqc. Moet ik dit dan toch instellen

omdat ik een duo LNB gebruik? (m.a.w. zit er een diseqc in de

duo LNB?

 

-Waarom zie ik bij de Humax een signaal van 0% bij Astra 3?

Heeft dit ook met de instellingen te maken?

 

-Ik heb een satfinder gebruikt om de schotel te finetunen.

Wanneer ik mijn hand voor de 19.2 LNB houd, stopt de satfinder

met piepen. Dit betekent toch dat er op de 23.5 geen signaal

binnen komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De disecq schakelaar zit ingebouwd in de duo lnb!

Default is de Astra 19 kant.

Uit je antwoord blijkt, dat je in de ontvanger de astra 3 sat nog niet hebt gekoppeld aan de juiste disecq poort.

Daarom zie je geen signaal op deze sat.

Vergeet niet de Canaldigitaal transponder toe te voegen in de astra 3 transponderlijst.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Cees! Ik waardeer de hulp zeer. Sorry dat ik zo'n ontzettende noob ben, maar dat krijg je als je al jaren braaf via een single lnb kijkt. Hoe moet ik deze canaldigitaal transponder toevoegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet niet, of met de humax 1000 je dezelfde menu structuur hebt als met de 2000.

Anders is er zeker wel een Humax 1000 gebruiker die je verder helpt.

 

Allereerst moet je ervoor gezorgd hebben, dat je de disecq 1.0 optie hebt geactiveerd, en de astra 3 op de 2e poort hebt geselecteerd.

 

Bij de 2000 werkt het daarna als volgt:

Je opent het menu, en gaat naar het schotel symbool.

Je selecteert kanalen zoeken.

Je selecteert bij antenne de Astra 3

Bij transponder selecteer je "eigen"

je selecteert dvb-s2 en qpsk

Nu geef je in 11777 v 27500 9/10

dit sla je op, en activeert dan zoeken.

 

Dit is de volgorde bij de Humax HDCI-2000, of het bij de 1000 ook zo werkt?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de receiver even gereset en alles opnieuw laten zoeken (nu idd met Astra 1 als op disecq A en Astra 3 op disecq B) en ik kom al een stuk verder. Bij de Astra 3 vindt hij nu een aantal kanalen. Ik heb even gekeken bij KingofSat om te checken of deze kanalen idd op de Astra 3 zaten. Conclusie: er is dus geen probleem met de LNB.

 

Het probleem is echter dat ik geen lokale zenders vind en ook geen Canaldigitaal HD kanalen. Moet ik voor de lokale zenders ook zelf een transponder ingeven? Als ik de receiver toch laat zoeken op all transponders moeten deze er toch bijzitten?

 

Zo maar weer eens het dak op voor wat finetuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tiesum
Als ik de receiver toch laat zoeken op all transponders moeten deze er toch bijzitten?

Zo maar weer eens het dak op voor wat finetuning.

Astra3 heeft geen goed werkende NIT, het info systeem waarbij transponder A jou ontvanger verteld dat er ook BCDE... zijn, dus vind je vaak geen andere transponders dan degene die je zelf invoert, oftewel handmatig TP's erbij zetten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij weet dit WPW, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen afknappen in deze fase en 'dan maar weer' overstappen op de kabel.

Wij vinden dit misschien een sport om het op te lossen, maar daar zit niet iedereen op te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet om 'de sport' maar om een beetje basis kennis, via de FAQ kan je vanalles te weten komen, ook over de NIT, sat vraagt nu eenmaal wat basis kennis. Als je een plug&play type bent moet je eigelijk niet aan de sat beginnen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen kunnen vanalles vinden over die basiskennis, prachtige database, maar dan moet je eerst tegen een probleem aanlopen. En dat doen veel mensen. Ik vind het wel een sport om dingen te zoeken en op te lossen, maar dat geldt niet voor iedereen merk ik steeds.

 

*Spelfoutje weggewreven..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

MP4,welkom op dit board. wink Een gedeelte van het probleem is, dat de wereld niet stil staat en er steeds nieuwe ontwikkelingen gaande zijn, die in het begin niet te overzien waren.

 

De satelliet vakhandel die je een set verkoopt zal als service de ontvanger voor je programmeren, of op afwijkende zaken wijzen.

De bouwmarkt of de internet handelaar daarintegen....

 

 

Tiesum, je moet de transponder voor de Hd uitzendingen met de hand toevoegen en daarbij erop letten, dat je dvb-s2 selecteert.

Zie mijn vorige posting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: tiesum
Als ik de receiver toch laat zoeken op all transponders moeten deze er toch bijzitten?

Zo maar weer eens het dak op voor wat finetuning.

Astra3 heeft geen goed werkende NIT, het info systeem waarbij transponder A jou ontvanger verteld dat er ook BCDE... zijn, dus vind je vaak geen andere transponders dan degene die je zelf invoert, oftewel handmatig TP's erbij zetten.


Bedankt voor de info. Ik heb de TP voor de CD HD kanalen erin gezet zoals Cees hierboven heeft beschreven (dus met DVB-S2). Als ik de receiver dan laat zoeken, vindt hij geen kanalen. Kan het probleem zijn dat de schotel niet helemaal goed staat afgesteld? Of zou hij dan evengoed die Nederlandse kanalen vinden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tiesum, wanneer je in het transponder menu op de hd transponder kijkt, wat zie je dan aan sterkte en aan kwaliteit voor waarde?

Eventueel hierop de schotel afstelling verbeteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...