skippie1770 Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Ik heb een harddrive van 500 gig met eSata behuizing besteld op een_of_andere_veiling_site, aangesloten en werkte meteen, zonder problemen. Samsung HD Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Gast Samsat Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Hier ook geen probleem met de WD My Book Home Edition. Let echter wel ff op dat je een esata kabel erbij besteld. Die wijkt immers weer af van de standaard sata kabel en is nog niet zo algemeen in menig computerwinkel ;-)
Gast whiples Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 zo,n WD hardeschijf gaat die wel uit als je hem niet gebruikt? of draait die constant door. ik zit zelf ook te denken aan een interne schijf2,5 inch of een externe met esata?wat zou de betere keus zijn?
jeejee99 Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Hij gaat bij mij gewoon uit. Geen probleem. see ya, Jeejee99 Begon er iets van te snappen totdat ik een dreambox kreeg. Maar dat gaat me ooit ook nog eens lukken.
Gast Samsat Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 persoonlijk nog niet naar gekeken, maar die standby tijd kun je zelf instellen met je db Ik zou voor extern gaan aangezien de dm800 van z'n eigen al heet genoeg is
ErwinB Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Ik heb hier mijn My Book nu ook draaien, gaf wel wat ongemakken maar nu lijkt het dat alles prima functioneert. In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Gast whiples Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 moet je wat instellen op de dm800 of pakt hij de harde schijf automatisch?
ErwinB Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Gaat automatisch, dus voor het vinden van de hdd via eSATA hoef je verder geen instellingen in de DM te doen. In bezit van een Dreambox 7025 Dreambox 800HD Dreambox 500HD Strong 6825 onze campingtuner :-)
Gast gerard0610 Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Oeps.....k wist niet dat er verscillende ESATA kabels zijn Waar moet je dan op letten (wat zijn de verschillen)? Hebben ze nog een speciale codering / benaming? Helaas komen de DM800's maar niet in de verkoop, maar ik heb op voorhand al een extrene HD gekocht met ESATA, want ik had hem nodig voor mijn PC (een mybook 500GB dus) . Ik dacht dat alles gestandariseerd was groet Gerard
looney2 Geplaatst: 14 juni 2008 Geplaatst: 14 juni 2008 Aan de kabels is niks bijzonders. Je hoeft ALLEEN een kabel voor een EXTERNE harde schijf te kopen Er is alleen verschil tussen een "normale" sata(lees interne) En een E-sata(lees externe) aansluiting. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
ehvwheelboy Geplaatst: 15 juni 2008 Geplaatst: 15 juni 2008 Origineel bericht van: gerard0610 Origineel bericht van: ErwinB Zou het eventueel ook nog een image probleem kunnen zijn. Mocht het zo zijn dat hij niet gaat werken via eSATA zou USB dan nog een optie zijn? Standaard is deze FAT geformateerd (waardoor hij o.a.geen bestanden groter dan 2GB aankan). Misschien moet je hem op FAT32 formateren. Het is maar een idee succes. Gerard fat 32 kan tot 4 gig aan anders ntfs die kan meer aan .of ex03 das een linux partionering lijkt me beter .overgens mijn 2 ex hd wd mybook 320 gig usb2 en een toshiba 500gig bijde doen het niet op de db800 met gemini 3.5
sjama Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Misschien een stomme vraag, maar als je een externe drive uitgerust met LAN en eSATA aan een DM800 hangt(met eSATA), kan je deze dan ook nog via de LAN poort met een Vista mounten en de inhoud lezen ?
Gast gerard0610 Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Origineel bericht van: looney2 Aan de kabels is niks bijzonders. Je hoeft ALLEEN een kabel voor een EXTERNE harde schijf te kopen Er is alleen verschil tussen een "normale" sata(lees interne) En een E-sata(lees externe) aansluiting. Bedankt, dat is duidelijk Gerard
Gast whiples Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 vandaag m,n WD mybook 750gigabyte met esata binnen gekregen. aangesloten en werkt direct even geformateerd in het menu en klaar is kees werkt dus perfect met een WD my book
machoi Geplaatst: 22 juni 2008 Geplaatst: 22 juni 2008 Heb een Samsung Sata harde schijf gekocht van 160Gb. Deze draait intern als een zonnetje. Nu een behuizing gekocht Spire 2,5" Smart Drive behuizing. Harde schijf hierin gebouwd. ESata aansluiting in de dreambox is aangesloten. Externe aansluiting loopt via ESata dreambox naar ESata behuizing en de power van de behuizing loopt via de usb aansluiting van de dreambox 800. Helaas er wordt niets herkend. Wanneer ik de schijf terugplaats in de Dreambox is alles weer prima. Mis ik misschien drivers of wordt deze behuizing niet ondersteund door Linux? Kunnen jullie me helpen svp?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen