Ga naar inhoud


3 TV's aansluiten op satelliet, wat nodig?


Gast JimmyT

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik verhuizen en ik overweeg om een schotel op het dak te installeren. In huis wil ik op 3 plaatsen (woonkamer, keuken en slaapkamer), een flatscreen plaatsen. Ik heb een aantal vragen:

 

1. Wat heb ik hiervoor nodig?

a. Schotelantenne en LNB?

b. Hoeveel ontvangers en smartcards?

c. Nog andere zaken?

 

2. Hoe sluit ik satelliet op alle tv's aan? Moet er bij iedere TV een ontvanger staan (het liefst voorkom ik dat ik bij iedere TV een kastje moet komen, aangezien ik dit moet wegwerken in de muren). Indien er een ontvanger nodig is bij iedere TV, moet deze per se in het zicht (en in verbinding met een RC) staan. Of kan ik de ontvanger ook in een andere ruimte zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat Leo Astra 1 en 3 bedoeld, dus als extraatje de regeonale zenders er bij.

Maar we kunnen er lang of kort over praten, mijn boodschappenlijstje is genoeg voor wat jij wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fdm
Ik raad je ook 3 flatscreens aan dan, anders heb je geen beeld...


Ja die heeft ie al, samen met 6 stopcontacten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, tnx! Lopen er dan vanaf de schotel 3 kabels naar de 3 tuners, of kan er 1 kabel naar een centraal punt lopen en dan vervolgens van daar uit naar de 3 tv's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elke tv heeft zijn eigen kabel naar de schotel, dus in jouw geval 3 kabels.

Vanaf de schotel met 1 kabel naar een centraal punt gaat niet.

 

(sorry, dubbel, Pacman was sneller, hij zit ook dichterbij)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuttige antwoorden allemaal! Had gehoopt dat het minder omslachtig kon (in dit digitale tijdperk)

 

Dat nog niemand op het idee is gekomen om de tuners niet liggend maar staand te maken. Ik wil in de keuken een flatscreen neerhangen, maar heb geen plaats voor een tuner. En om deze nu op de vloer te zetten. frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ook flatscreens met ingebouwde Satelliet tuners.

Zie hier de aankondiging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we even precies zijn: wil je gewone beelden of HD? Je kunt 3 op linuxgebaseerde decoders kopen, 1 decoder programmeer je als server (hier kan je ook lekker mee zappen) en de twee anderen als klant. Dan heb je maar één kaartje nodig. Wel moet er dan ook een netwerk kabel van elke decoder naar een modem/router.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...