Ga naar inhoud


[ DM7000 ] Harddisk gaat niet in slaapstand


krui21

Aanbevolen berichten

Ben sinds enkele dagen in het bezit van een nieuwe harddisk (western digitaal WD3200BEVE).Nu merk ik dat deze niet in de slaapstand gaat na 3 minuten terwijl dit in het menu v.d dreambox wel aan staat gegeven. Ik neem toch aan dat het de levensduur van de harddisk niet ten goede komt, of valt dit wel mee ? overigens op verschillende images getest (gemini, nabilo en pli) Wie heeft hier oplossing voor ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even zo een paar vragen:

 

Heb je de /var verplaatst naar de harddisk ?

Of heb je de dreambox multiboot gemaakt, waarbij de images op de hardeschijf staat ?

 

In beidde gevallen blijft de harddisk draaien, hiervoor kun je beter een usb stick gebruiken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Desalniettemin kunnen diverse plugins toch actief zijn met de HD, bijv. e-mail, EPG e.d.

Kun je de HD handmatig wel in slaapstand krijgen en zoja, blijft hij dan slapen?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja handmatig krijg ik hem in slaapstand, maar als ik dan bestanden vanaf de schijf afspeel dan blijft hij aktief. Mocht ik hem via het menu weer in slaapstand brengen dan blijft hij inaktief. Het is een fluisterstille schijf dus als ik mijn hand niet op de dreambox had gehouden dan was ik er nooit achter gekomen, maar op de bovenkant van de dreambox voel je dus de trillingen dat hij aktief is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een open deur, maar bij bijv. Gemini is er een extra optie voor het instellen van de timeout van de HD, wat staat daar ingesteld? Andere images wel aanwezig, maar al een flinke tijd niet opgestart, maar die optie zit er vrijwel altijd wel in.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...