Ga naar inhoud


Astra 1,2,3 en Hotbird op 78 cm Triax


Gast tiesum

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Na een kort avontuur met een duo LNB op een 60 cm schotel, heb ik besloten voor wat meer te gaan. Het is een triax 78 cm schotel met 3 Alps (smalle) LNB's en een oude LNB geworden. Ik kwam vandaag bij de lokale schotelboer om een satfinder te halen en hij verzekerde mij dat mijn idee nooit gaat werken... Hij raadde me een Vysiosat schotel (150 euro) aan met vier vaste LNB's. Probeert deze man geld te verdienen over de rug van een newbie of heeft hij gelijk?

 

Ik heb de schotel net opgehangen en ben nu kanalen aan het zoeken. De opstelling ziet er tot nu toe zo uit:

 

dish.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: tiesum
Het is een triax 78 cm schotel met 3 Alps (smalle) LNB's en een oude LNB geworden. Ik kwam vandaag bij de lokale schotelboer om een satfinder te halen en hij verzekerde mij dat mijn idee nooit gaat werken... Hij raadde me een Vysiosat schotel (150 euro) aan met vier vaste LNB's. Probeert deze man geld te verdienen over de rug van een newbie of heeft hij gelijk?
Wat een geldwolf !!!!

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1503194

Hier destijds al eens een 64cm triax getest met 3 LNB's:
28,5/28,2-19,2-13°Oost en bingo smile
Maar ivm Astra 23,5°O erbij met multi-opstelling ,
mininumum de Triax 78cm smile


http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.../gonew/1#UNREAD

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Origineel bericht van: tiesum
Probeert deze man geld te verdienen over de rug van een newbie of heeft hij gelijk?
Wat een geldwolf !!!!
Ik bedoel: Wat een sliekse zakkenwasser !! whistle

Laat hem eens komen kijken wanneer alles ok is !!
En zeg hem dat multytenne ook macheert op de genoemde posities smile


't Is makkelijker dan je denkt smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tiesum
Ik kwam vandaag bij de lokale schotelboer om een satfinder te halen en hij verzekerde mij dat mijn idee nooit gaat werken...


Dan heeft de beste man of geld nodig of hij heeft er geen verstand van.
Ik heb exact dezelfde opstelling staan (LNB's wel op de juiste plaats smile ) en dat werkt perfect.

Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vrijwel dezelfde opstelling en was ook al door 2 satellietboeren verzekerd dat niet kon wat ik wilde.

Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en gewoon geluisterd naar wat ik met natuurkunde heb geleerd.

Ik heb misschien niet de mooiste installatie aan de gevel, maar het werkt wel. Uitval heb ik alleen bij echt zware onweersbuien, en verder niet.

 

Dus inderdaad, die schotelboer wilde geld verdienen, en moet het niet hebben van mensen die vindingrijker zijn dan hijzelf...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag weer de halve dag op het dak geweest en ik krijg het niet voor elkaar om de Astra 3 toe te voegen. Na twee halve dagen op het dak, ben ik het beu. Weet iemand een goed adresje voor een schotel-plaatser in Nijmegen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Visiosat BigBisat voor € 150 is niet erg duur heren. Maar dat zal hij wel niet bedoelen..

Ook een G3/4 incl. LNB's is niet te duur dan. Maar ook dat zal hij wel niet bedoelen.. Zou de Triax niet beter presteren dan de Mulitenne?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat dus nooit werken voor de ASTRA3 op een 78cm.

De LNB's en de klemmen er om heen nemen simpel weg te veel plek in, komen niet dicht genoeg bij elkaar, ik dacht dat dat nu wel algemeen bekend was?

De enige oplossing is om te proberen de ASTRA1 en de ASTRA2 normaal in hun klem te monteren en perfect af te stellen, en dan bidden en hopen dat je daar nog een losse LNB bevestigd met tiewraps (zonder klem dus!!!)tussen kan persen; als dat past dan heb je beeld op ASTRA3.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Heb een triax 78 met multiblok en 4 lnb (wel de smalle alps!) en ik heb >90% signaal/kwaliteit, en heel weinig blok, alleen pas geleden tijdens heftig onweer dus....

Heb hotbird 13E; astra 19E; astra 23E; en astra28E, zonder problemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tiesum
Na twee halve dagen op het dak, ben ik het beu. Weet iemand een goed adresje voor een schotel-plaatser in Nijmegen??


Jammer dat je de keus voor een 78 cm gemaakt hebt, met een 88 gaat het perfect.
Met de 78 ook wel, maar net iets minder signaal overal.
Ik zit wél in de buurt overigens, dus PM me maar dan wil ik je als boardgenoot wel helpen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

80 cm no name, met 4x lnb gaat zonder problemen. Heb er inmiddels een paar omgebouwd / geplaatst.

 

Heb alleen van onze eigen opstelling een paar foto's van de andere helaas niet maar die zien er ongeveer gelijk uit.

 

Onze opstelling, 13,19,23,28 East

Omdat er nog ruimte genoeg is naast de 13 zit ik nog te denken om daar nog 9 bij te plaatsen. Maar helaas kan mijn D-box maar 4 LNB's aansturen via Diseqc.

 

Rekordc

post-33465-1318259782,0685_thumb.jpg

post-33465-1318259782,2041_thumb.jpg

post-33465-1318259782,2881_thumb.jpg

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...