Ga naar inhoud


Astra 1,2,3 en Hotbird op 78 cm Triax


Gast tiesum

Aanbevolen berichten

meende dat de BCC transponders de zwakkeren waren?

 

ik had destijds daar de boel op afgeregeld, en de rest was alleen maar hoger in sterke en kwaliteit smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb zulke opstelling met een 88 cm schotel . Op een 78 cm lijkt me dit ook geen probleem zolang je gaat voor kleine lnb's voor astra 1 en 3 , die zitten hier al tegen elkaar aan met de vrij grote lnb's die ik heb ( op 78 cm kan dit problemen geven ) .

 

http://img409.imageshack.us/my.php?image=pict0138nq6.jpg

 

Astra 2 komt hier zeer goed door , 60 tot 62 % signaalsterkte en 95 % kwaliteit ( bbc en itv enz geen probleem ). Op astra 1 , 3 en hotbird is de sterkte 58 - 60 % , kwaliteit ook 95 % ( op een kathrein ) . Let wel dat ik redelijk wat last heb van bomen , maar eigenlijk geen uitval heb ( buiten een hevig onweer ).

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alps zouden er geen problemen mogen zijn op een 78 cm schotel . Met die wat ik heb is 88 echt het minimum . Die waardes , tja , die verschillen van ontvanger tot ontvanger . Maar heb dit zelf gedaan met een simpele satfinder , met behoorlijk resultaat , ondanks de bomen , en de geringe uitval .

 

http://img239.imageshack.us/my.php?image=pict0132xd6.jpg

http://img401.imageshack.us/my.php?image=pict0128bn2.jpg

 

Staan nog ergens op het forum hier wink.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn "kloon" schotel van 78cm met 4 quad lnb's Inverto en Triax beugel ook geen problemen.

 

Op Astra3 +/- 11,78db (90%)

Op Astra1 +/- 13,31db (95%)

Op Astra2 +/- 11,44db (90%)

Op Hotbird+/- 11,12db (89%)

 

Ik heb wel een nieuwe Triax schotel van 78cm klaarliggen om in het voorjaar te monteren ipv die "kloon" schotel.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spotvogel schreef:

 

Wacht maar tot je gaat proberen om HD te kijken op de 3A, dan ga je de mist in; ga je dat corrigeren dan blijkt je gewone Astra1 plots bijzonder regengevoelig, echt, geloof me, ik weet waar ik het over heb......

 

Graag wat meer uitleg over die regengevoeligheid van Astra1, je weet nooit of het van pas kan komen als ik ooit nog een HD ontvanger aanschaf.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...