Ga naar inhoud


Astra 1,2,3 en Hotbird op 78 cm Triax


Gast tiesum

Aanbevolen berichten

Gast BGroove

Zou opzich moeten kunnen toch?

Ik heb zelf dan een triax 88cm hangen deze schijnt hier wel beter voor te zijn om deze 4 sat's mee te ontvangen.

Ik had hier in het begin ook wat moeite mee met afstellen terwijl het achteraf eigenlijk heel simpel was.

 

Heb je foto effe aangepast.

dishdx4.jpg

 

Bij mij zat dan die beugel verkeerd om waar de lnb houders aanzitten let daar goed op of die goed zit.

 

En de 2 middelste lnb's moeten helemaal tegen elkaar aan.

Dan vervolgens de lnb waarbij ik 19 gezet heb zodanig afstellen dat je daar de astra1 op ontvangt. De rest zou dan niet zo moeilijk moeten zijn de buitenste lnb's zitten ongeveer een duimbreedte van de binnenste lnb's af.

 

Zo heb ik het op m'n 88 gedaan dan, weet niet of het op een 78cm ook hetzelfde is kwestie van uitproberen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: BGroove
Bij mij zat dan die beugel verkeerd om waar de lnb houders aanzitten let daar goed op of die goed zit.


Nu ik goed naar de foto kijk, óók hij heeft de beugel verkeerd om zitten, zo gaat het niet gauw lukken. :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik denk dat ik de beugel er toch echt goed op heb zitten. Hij zit erop zoals het op dit plaatje staat weergegeven:

 

Triax%20multiblock.png

 

Andersom kan niet lijkt me. Of zie ik iets over het hoofd? Voor de duidelijkheid, ik heb nu dus wel Astra 1,2 en hotbird, maar geen Astra 3. En Nederland moet morgen al spelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

78 te klein?

ik heb een 78 en prima ontvangst op alle 4 de sats.

waarom ben je zo negatief over een 78?

het lijkt wel of je er belang bij hebt om mensen een andere richting op te praten...

had geen enkele moeite met uitrichten...

bevestiging moet wel loodrecht en waterpas zijn....

nogmaals 78 werkt uitstekend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tiesum,

 

Zoals ik al eerder schreef heb ik dezelfde opstelling en dat werkt perfect.

Kan het niet zijn dat de switch defect is ?

Probeer eens de LNB's 1 voor 1 af te stellen met de coax rechtstreeks op de LNB. Als alle vier de LNB's op de juiste plaats zitten, dan de switch er weer tussen plaatsen.

 

Succes,

 

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jan,

 

Bedankt voor je reactie. Wat je voorstelt heb ik geprobeerd. Om uit te sluiten dat er een LNB defect is, heb ik deze verwisseld. Dit hielp ook niet. Bij mij op het dak staat nog een schotel van de buurman. ik haal morgen even een stuk coaxkabel en klus mijn LNB naast zijn single-lnb. Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
78 te klein?
ik heb een 78 en prima ontvangst op alle 4 de sats.
waarom ben je zo negatief over een 78?
het lijkt wel of je er belang bij hebt om mensen een andere richting op te praten...
had geen enkele moeite met uitrichten...
bevestiging moet wel loodrecht en waterpas zijn....
nogmaals 78 werkt uitstekend...


Wacht maar tot je gaat proberen om HD te kijken op de 3A, dan ga je de mist in; ga je dat corrigeren dan blijkt je gewone Astra1 plots bijzonder regengevoelig, echt, geloof me, ik weet waar ik het over heb......

Overigens, bij deze multibeugel, die je naar believen mooi schuin schuin kan stellen , is waterpas / loodrecht/ horizontaal dus totaal niet belangrijk.......:-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp er steeds minder van smirk

 

Stel de schotel eens als volgt af:

 

De mast loodrecht en waterpas zetten

De LNB voor de Astra 1 monteren zo dat deze vrijwel in het hart van de schotel staat.

Aansluiten op de ontvanger en de schotel uitrichten totdat er ontvangst is. Weet zeker dat de ontvangen sat de Astra 1 is.

 

Draai de schotel nu voorzichtig een klein stukje, ongeveer 1,5 graden richting het Oosten. De schotel staat nu op 20,7 graden Oost gericht. Dit is ongeveer het midden tussen 13 Oost en 28,5 Oost

 

Schuif de LNB voor de ASTRA 1 nu zo dat er weer ontvangst is.

 

Hierna de overige LNB's monteren.

 

Doe dit 1 voor 1 en controleer met de ontvanger of je echt de juiste sat ontvangt.

Als er nog geen kanalen van de betreffende sat in de ontvanger zijn geprogrammeerd, laat de ontvanger dan zoeken.

Nogmaals: weet zeker dan je de juiste sat ontvangt.

 

Als alle 4 de LNB's zijn gemonteerd, controleer dan dat er op alle LNB's nog steeds ontvangst is.

 

Monteer de switch en maak de verbinding tussen de LNB's en de switch. Sluit voor het gemak de Astra 1 LNB aan op kanaal 1, Astra 2 op 2, Astra 3 op 3 en de Hete vogel op 4.

Zet de juiste adressen in de ontvanger.

 

Je weet zeker dat de LNB's goed staan. Als er op 1 van de posities geen ontvangst is, dan zit het probleem in de switch, of de coaxverbinding tussen switch en de LNB.

 

Dit lijkt een heel gedoe, maar ik had mijn schotel in 20 minuten afgesteld. Een pluspunt was wel dat hij in de tuin staat. Ik hoef het dak niet op. smile

 

Wederom succes,

 

Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, het is gelukt! Gistermiddag nog een keer het dak op geweest en nog een keer van voor af aan begonnen. Ongeveer 95% quality op Astra 3 smile Ik heb de wedstrijd van gisteren dus toch nog in HD kunnen kijken. En het was het waard!

 

Bedankt allemaal voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat precies de truc was weet ik niet. Ik kreeg het signaal eerst gewoon niet sterk genoeg. Deze keer lukte het wel. Ik heb verder niets aan de opstelling verandert. Raar, maar waar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik gebruik momenteel een TRIAX 78cm schotel (met monoblock astra1/hotbird)

 

Deze wil ik aanpassen naar 4 losse LNB's met de TRIAX mount. Is de ontvangst van ASTRA 2D goed met dergelijke opstelling ? Kan iemand zeggen wat de gemiddelde signaalsterkte en kwaliteit procentgewijs is.

 

Het gaat me specifiek om de 'moeilijke' kanalen op de ASTRA 2D beam. http://www.lyngsat.com/astra2d.html

Zijn deze allemaal te ontvangen met de TRIAX 78 4 LNB configuratie ?

 

Als alternatief overweeg ik nog een andere antenne. Zie mijn draadje hieronder. Alsvast bedankt voor jullie ervaringen.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1570312#Post1570312

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...