Ga naar inhoud


HD ontvangers met PVR


Gast MdeVos

Aanbevolen berichten

In het afgelopen jaar zijn er eindelijk HD ontvangers op de markt gekomen met een ingebouwde harddisk voor PVR. Als ik het goed begrijp kan je dan ook in HD opnemen.

Met een snelle zoektocht op internet ben ik tegen de volgende apparaten aangelopen:

- Humax Icord HD

- Homecast HS8100 CIPVR

- Topfield TF7710

 

Heeft er iemand al ervaringen met deze apparaten en kan je iets aanraden met betrekking tot gebruiksgemak, zapsnelheid, betrouwbaarheid etc.?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast mouse1277
Origineel bericht van: MdeVos

Met een snelle zoektocht op internet


Misschien handig om deze tactiek ook eens toe te passen op dit forum!
Ik heb sterk het vermoeden, nee, ik weet wel zeker dat je nog niet goed gezocht hebt op dit forum want hier is eindeloos over gediscussieerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Technomate TM-6800HD en geen klagen, perfecte hd recording. Enige minpunt is dat de harde schijf aan de front usb moet hangen en je dus het kabeltje ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een heeel goede kwaliteit wilt, dan moet je de humax icord nemen , wil je ALLES kunnen ontvangen met ALLE bestaande mogelijkheden dan moet het de IPBOX 9000HD worden hierbij verbleekt de dreambox volkomen tot een eenvoudige reciever.

Ik heb dit weekend gespeeld met de IPBOX en ik moet zeggen dat het prima werkt, volledig linux met alle toeters en bellen, harddisk naar keuze dubbele hd-tuner.

Hij heeft een lawaaierige fan maar die is eenvoudig te vervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geronnimo,

 

Bedankt voor je reactie. Heb je al ervaringen met het beeld van de Icord tov de 9000HD? Op de verschillende forums lijkt men lyrisch te zijn over de beeldkwaliteit. Maar het komt ook op mij over dat het hier om een machine gaat waar je een beetje een hobbyist voor moet zijn voordat alles goed werkt.

De Icord leek volgens de forums ook wel wat bugs te hebben gehad maar functioneert nu kennelijk prima na de nieuwste updates. Wat zijn jouw ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MdeVos
Op de verschillende forums lijkt men lyrisch te zijn over de beeldkwaliteit. Maar het komt ook op mij over dat het hier om een machine gaat waar je een beetje een hobbyist voor moet zijn voordat alles goed werkt.



@MdeVos,

Ik neem aan dat je het over de AB IPBox 9000HD hebt.

Met de standaard software (fabrieksinstellingen) werkt de ontvanger al goed.
Daatoe is het niet nodig om hobbyist te zijn.
Je kunt er dan (minstens) even veel mee als met andere "gewone" HDTV ontvangers.
Zoals bijvoorbeeld een Clarke Tech of een Topfield.

Wil je daarbovenop extra functies dan is het handig om "hobbyist" te zijn.
Je hoeft dan niet meteen een doorgewinterde "hobbyist" te zijn,
als je een computer kunt bedienen en weet hoe een USB stick werkt
dan kom je al een heel eind.

Zo'n extra functie is bijvoorbeeld het werkend maken van de interne kaartlezers
zodat je voor de CanalDigitaal kaart geen extra CI module hoeft aan te schaffen.

Zie ook hier smile


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Item heb ik ok gezien. Zaterdagochtend kijk ik altijd even naar Dr Dish tot groot ongenoegen van mijn vrouw..

Lijkt mij een heerlijke ontvanger. Of nog even wachten op die HarmanKardon te dure machine?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Of nog even wachten op die HarmanKardon te dure machine?



@MP4,

Bestaan er dan Harman Kardon satellietontvangers? confused


met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sattaz, misschien dit bericht gemist? confused

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Sattaz, misschien dit bericht gemist? confused



@ceesv,

Dat bericht heb ik inderdaad gemist blush

Als ik de prijzen zo bekijk heb ik toch niet zo heel veel gemist shocked
De kwaliteit van dat setje zal heel hoog moeten zijn om zijn prijs te rechtvaardigen.

Tests en/of gebruikerservaringen heb ik nauwelijks gezien
of heb ik in dit opzicht ook het een en ander gemist?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ik het goed heb, is deze ontvanger net 2 maanden verkrijgbaar.

Er zal binnenkort wel een test gepubliceerd worden.

Alleen het lezen van de specificaties is al opwindend.

Neemt bijvoorbeeld i.p.v. een programma de gehele stream op, zodat je bij afspelen nog alle opties van het signaal kunt kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...