Ga naar inhoud


DM800 "stop-mode" manier om te flashen werkt niet?


Beros

Aanbevolen berichten

Hasjo,

 

De stop mode werkt hier niet op een DM800??

Krijg geen ipnummer te zien waarmee ik de box kan benaderen??

 

Iemand een andere oplossing om de ontv toch van een image te kunnen voorzien?

 

 

Grtz,

 

Adje aka Beros

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hasjo,

 

Bij andere DM800 hier geen problemen mee gehad.

Andere poort en kabel werkte niet.

Via Dreamup en daarna de browser heb ik er nu wel een image op echter de zenderlijst lukt (nog) niet.

 

Het was bootloader #57, moet zo ff kijken wat het nu geworden is!

Grtz,

 

Adje aka Beros

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hasjo.

 

Met nu via de browser Nabilo erin gezet, wel eerst dreamup moeten gebruiken.

Zenderlijst nu geen probleem evenals de andere download mogelijkheden!

Bootloader is nu #61.

Echter werkt de "stop-mode" nog steeds niet.

Verder werkt nu gelukkig wel alles.

Een ieder dank voor zijn/haar advies.

 

Grtz,

 

Adje aka Beros

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Met netwerken heb ik geen ervaring, het is nieuw voor mij. Toch heb ik zojuist een cross-link kabel aangesloten op een DM800 (je moet ergens beginnen). Met OpenDBedit kan ik bestanden van de harde schijf in de DM800 ophalen. Ook in de Windows Verkenner zie ik directories en bestanden op de DM800.

 

Ik wil een nieuw image in de Dreambox zetten. Met de "Stop-methode" verschijnt er wel "Stop" en DHCP, maar geen IP-nummer. Werkt de "Stop-methode" eigenlijk wel met een cross-link kabel? Ik weet niet wat DHCP is maar heb wel het gevoel dat het niet samengaat met het "vaste" IP-nummer dat ik in de DM800 heb ingesteld, nl. 192.168.000.002 (de PC is .001).

 

Wat is hieraan te doen? Ben ik verplicht een router of een nulmodemkabel te gebruiken?

 

 

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sat_marc
Ik weet niet wat DHCP is maar heb wel het gevoel dat het niet samengaat met het "vaste" IP-nummer dat ik in de DM800 heb ingesteld, nl. 192.168.000.002 (de PC is .001).

Wat is hieraan te doen? Ben ik verplicht een router of een nulmodemkabel te gebruiken?



Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP)is een computerprotocol dat beschrijft hoe een computer zijn netwerkinstelling van een DHCP-server kan verkrijgen. Het DHCP-protocol is gebaseerd op het Internet Protocol IP en werkt met UDP-pakketten.
Moeilijk? Nee helemaal niet, je moet zorgen dat op je modem/router DHCP aan staat. Je 800 krijgt dan een IP adres toegewezen van je modem/router, iets wat nu blijkbaar niet gebeurt omdat die optie uit staat.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henksat,

 

Als ik het goed begrijp wordt er bij een directe verbinding met een cross-link kabel geen IP-adres toegewezen volgens het DHCP-protocol.

 

Dat betekent dat ik een router moet gaan gebruiken die middels DHCP een IP-adres toekent aan de DM800.

 

Dank voor je uitleg.

 

Groet,

Sat_marc

 

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sat_marc

Als ik het goed begrijp wordt er bij een directe verbinding met een cross-link kabel geen IP-adres toegewezen volgens het DHCP-protocol.


Waar loopt die crosses kabel heen dan?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sat_marc
Hallo Henksat,

Als ik het goed begrijp wordt er bij een directe verbinding met een cross-link kabel geen IP-adres toegewezen volgens het DHCP-protocol.

Dat betekent dat ik een router moet gaan gebruiken die middels DHCP een IP-adres toekent aan de DM800.

Dank voor je uitleg.

Groet,
Sat_marc


Als die cross-link kabel rechtstreeks naar je PC gaat, dan krijgt je 800 inderdaad geen ip-adres.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen router gebruikt om je PC (en box) aan het netwerk te hangen kun je 'internet delen' gebruiken. 'Even' de windows help functie lezen en dan de zaak zo configureren, dat de PC als DHCP gaat fungeren.

Groet, Skippy2

 

PS let op de quotes, router gebruiken is simpeler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...