Ga naar inhoud


Na een poos loopt box vast., alleen stroom eraf helpt dan nog.


pizzaman323

Aanbevolen berichten

Ik weet uiteraard niet of anderen hetzelfde probleem hebben als ik had, maar sinds ik mijn tunerkaart heb vervangen zijn AL mijn problemen verdwenen, als sneeuw voor de spreekwoordelijke zon!

 

Hiervoor had ik allereerst het reboot probleem, waarbij het apparaat niet door het opnieuw opstarten heen kwam.

Ook liep het ding vast bij het kijken naar elk willekeurig kanaal, na een minuut of 5.

Nu heb ik alleen nog de problemen die iedereen hier ervaart, dus af en toe een groen "screen-of -death" zeg maar, bij mij vaak bij gebruik van de timeshift ofwel het stoppen hiervan.

En natuurlijk, bij stroom afkoppelen; een paar keer proberen voor ie weer tot leven wil komen.

 

En verder, hartstikke goed... alleen nog gebruikersproblemen, maar dat gaat wel goed komen met toekomstige ontwikkelingen aan enigma2 en de diverse firmwares.

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je wlt controleren of de box last heeft van de warmte kan je een USB-Cooler aansluiten op de box.

 

Het kastje is eigenlijk te klein en had iets groter meten zijn voor de productie af te voeren...

 

 

 

mvg

avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: deblaauwesigaar
Hebben meer mensen problemen met vastlopen alleen bij HD uitzendingen ?


Nou, mijn eigen box loopt perfect, maar ik heb hier een exemplaar staan uit de laatste levering van vorige week, ook die heeft het moelijk.
Ná 10 á 15 minuten HD te hebben gekeken hangt ie helemaal vast.
Laat je hem dan staan, gaat ie ná een minuut of 4-5 vanzelf herstarten, anders moet de stekker eruit/erin.

Ik draai met de laatste PLi beta, dus een versie welke nog niet public is, maar daar zal het best niet aan liggen.

Edit: Ik heb wel de indruk dat alleen CDS HD zenders de box laten hangen, nog geen definitieve mening maar toch.

Misschien willen andere probleemgevallen dit ook eens testen?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag binnen 10 minuten 2 vastlopers gehad, de eerste keer toen ik via het mediacenter een mp3 wilde beluisteren, de 2e keer toen ik naar NGC HD keek (canaldigitaal HD dus). Ik word hier echt niet vrolijk van.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ook hier loopt de box gemiddeld 2 keer per dag vast

inderdaad warmte probleem lijkt me

op de hd kanalen loopt hij hier vaker vast

we roepen wel dat het een hobby doos is

maar dit heeft niets met hobby te maken

maar met slecht ontwerp

hebben ze dingen getest in een koelkast ofzo

gr cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb 1 van de vroege boxen, heb er Pli opgezet, standaard skin, Cccam, Henksat/pli satelites.xml en settings, cifs mount gemaakt naar netwerk pc schijf, usb stick er aan gehangen met foto's etc.

werkte 4 a 5 weken stabiel zonder crash of hickup. films opnemen en bekijken via cifs, foto's bekijken via usb, radio de hele dag aan, probleemloos.

 

Begon wat saai te worden dus wat skins erbij, BA multiboot gemaakt op USB met PLI, Gemini, Ronald en Newnigma2, een mediacenter en nog wat plugins/extensions geinstaleerd.

Maar een klein foutje in een skin oid kan al een crash/reboot veroorzaken en dat gebeurde nu dan ook regelmatig, soms na een uur of 2 tv kijken zomaar een spontane reboot of vastloper, zeker 2 a 3 x daags.

Alle meuk eraf gehaald, Basic Pli setup weer terug gezet met Cccam,cifsmount, usbstick en henksasettings en het draaid deze hele warme dag alweer zonder hickup.

Dus de crashes reboots bij mij zeker geen warmteprobleem.

Moraal van het verhaal?

Keep it simpel, vooral in het begin.

veel software/plugins/extensions zijn nog niet uitgekristalliserd, hoe meer meuk er op des te groter de kans op crashes of vastlopers.

Bij mij werkte het zo, misschien heeft iemand hier wat aan, misschien ook niet, niets is zeker.

 

 

 

 

 

 

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Nou, mijn eigen box loopt perfect, maar ik heb hier een exemplaar staan uit de laatste levering van vorige week, ook die heeft het moelijk.
Ná 10 á 15 minuten HD te hebben gekeken hangt ie helemaal vast.
Laat je hem dan staan, gaat ie ná een minuut of 4-5 vanzelf herstarten, anders moet de stekker eruit/erin.

Ik draai met de laatste PLi beta, dus een versie welke nog niet public is, maar daar zal het best niet aan liggen.

Edit: Ik heb wel de indruk dat alleen CDS HD zenders de box laten hangen, nog geen definitieve mening maar toch.

Misschien willen andere probleemgevallen dit ook eens testen?


Nou, alles geprobeerd, en het zijn alle HD zenders die hem vast laten slaan. Ik heb het gehad met deze box, deze gaat retour leverancier.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik er van begrijp doet bijna iedereen zijn box weer naar de leverancier dat is toch geen oplossing we kunnen toch beter blijven proberen hoe we de box stabieler krijgen

 

ik heb er ook last ik heb de kap er afgehaald en er een blower boven geplaatst op de gewone zenders geen probleem

maar op de HD zenders heb ik de hele middag gekeken en zo ineens zat i weer vast ? dat is nog steeds een raadsel kan het software matig er iets mee te maken zijn of licht aan de bak ik weet het zo ook niet. maar ik blijf zoeken en googelen

warmte speelt denk wel een rol in het verhaal

groetjes bert

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ambilight
nou ik er van begrijp doet bijna iedereen zijn box weer naar de leverancier dat is toch geen oplossing we kunnen toch beter blijven proberen hoe we de box stabieler krijgen



Klopt, maar mag jij vertellen hoe. :D
Als PLi member natuurlijk eerst alle PLi images uitvoerig getest, steeds vastlopers op HD kanalen.

Nu al enige tijd aan het testen met DMM images. De release van 5 juni heeft exact hetzelfde, nu aan het testen met een Experimental image van DMM, kijken wat deze doet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
nu aan het testen met een Experimental image van DMM, kijken wat deze doet.


Nou, de laatste DMM image van 2 juli doet exact hetzelfe: Vast op HD ná ongeveer 10 minuten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt dus als een probleem met de tuner.

 

Wissel de tunerkaarten eens om; ik vermoed, dat dan ook het probleem meeverhuist naar de andere ontvanger.

Ik heb anderhalve week geleden een mail gestuurd aan Dream's support (email op de site) en hen het probleem voorgelegd.

Direct werd me, na het doorsturen van een kopiefactuur, een andere tunerkaart toegestuurd met de opmerking dat ik de oude terug diende te sturen.

 

En, zoals gezegd, mijn grootste problemen zijn weg hoewel hij nog steeds best moeilijk afstemt en wat ongevoeliger is.

Maar geen hangers meer gehad sindsdien.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb ook boxen onder ogen gehad van de laatste zending ze doen heelaas allemaal hetzelfde VASTLOPEN.. Het maakt geen donder uit als je er nu een PLI, Gemini of origineel op zet. Het probleem blijft bestaan.

 

Het probleem zit in de tuner die te warm word deze laat de ontvanger vastlopen. Ik heb de tuner uitgewisseld met een eerder uitgebrachte exemplaar en nu loopt de box goed.

 

De laatst uitgebrachte DM-800 is een aanvulling op je koffiezetter bij vastlopen word je er aan herinnerd dat je even koffie moet zetten

 

Gegroet,

Avalon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...