Ga naar inhoud


Na een poos loopt box vast., alleen stroom eraf helpt dan nog.


pizzaman323

Aanbevolen berichten

Ik heb de box nu een week. De hele week met Ronaldd gedraaid. Werkte prima. Ook met de interne harddisk (2,5 inch) van 320gb werkte alles prima. Zaterdag avond netjes de box in standby mode gezet (knop rechtsbovenaan op afstandsbediening). Ergens van zaterdag op zondag is de box in die modus blijven hangen / vastgelopen. Zondag gereeboot. Na een poos (1 uur - 1.5 uur) kijken weer vast gelopen.

 

Vandaag pli erin gezet met dreamup 1.3.3.1. De hele middag beeld gehad (gewoon op een nederlands sd kanaal gezet, rtl7 en nog wat rond gezapped op de sd kanalen). Nu weer vastgelopen zonder dat ik er aan zat te zappen. Hij stond nu op rtl5, maar dat had net zogoed een ander kanaal kunnen zijn volgens mij. Dus weer reboot en daar bleef hij tijdens de reboot hangen. Dus weer stroom eraf, 10 min. wachten. Booten en weer beeld smile . Helaas maar weer voor korte duur (5 min.).

 

Wat kan ik nu nog doen. Heb ook 'software updates' binnen gehaald. Andere skins geprobeerd. Wat zou er aan de hand zijn?

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pizzaman323
Ik heb de box nu een week. De hele week met Ronaldd gedraaid. Werkte prima. Ook met de interne harddisk (2,5 inch) van 320gb werkte alles prima. Zaterdag avond netjes de box in standby mode gezet (knop rechtsbovenaan op afstandsbediening). Ergens van zaterdag op zondag is de box in die modus blijven hangen / vastgelopen. Zondag gereeboot. Na een poos (1 uur - 1.5 uur) kijken weer vast gelopen.

Vandaag pli erin gezet met dreamup 1.3.3.1. De hele middag beeld gehad (gewoon op een nederlands sd kanaal gezet, rtl7 en nog wat rond gezapped op de sd kanalen). Nu weer vastgelopen zonder dat ik er aan zat te zappen. Hij stond nu op rtl5, maar dat had net zogoed een ander kanaal kunnen zijn volgens mij. Dus weer reboot en daar bleef hij tijdens de reboot hangen. Dus weer stroom eraf, 10 min. wachten. Booten en weer beeld smile . Helaas maar weer voor korte duur (5 min.).

Wat kan ik nu nog doen. Heb ook 'software updates' binnen gehaald. Andere skins geprobeerd. Wat zou er aan de hand zijn?


Staat je ontvanger niet in een gesloten kast, zodat hij (te) warm wordt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

had dit hier de laatste dagen ook met pli,ik test nu gemini 3.60 en nog geen echte problemen tegengekomen,alleen dat ik eens heen en weer moet zappen voor HD beeld,

op pli had ik dit niet dat probleem.

en kan nu ook m'n irdeto kaart bekijken met de DB800S.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen

Wat betreft het warm worden van de box

De temp in de box is ongeveer 45 graden

Nu met de huidige gebruikte moderne chip componenten is dat geen enkel probleem de spec van de meeste componenten werken nog bij 120

graden

Ook de temp in de lcd flatscreens is ook ca 50 a 60 graden

Het vastlopen van de box de software voor de dm800 is nog in volle ontwikkeling dit is normaal in deze produktfase

Mvg,

jac62b41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik draai ook met cccam209. Nadat ik mijn bericht er afgelopen maandag hier heb neer gezet draait de box nog steeds confused . Ben daarmee natuurlijk wel even van het probleem af, maar heb geen flauw idee waar het nu aan lag of ligt dat die zondag en maandag telkens vast liep.

Ik draai dus nu nog steeds met de laatste pli. Heb updates binnen gehaald. Draai met cccam209.

 

Hij wordt idd nog steeds erg warm, maar als 60 graden nog ok is dan zal dat wel goed komen.

 

Ik loop nu de hele tijd te duimen dat hij maar niet weer vast loopt.

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pizzaman323
Hallo allemaal,

Ik draai ook met cccam209. Nadat ik mijn bericht er afgelopen maandag hier heb neer gezet draait de box nog steeds confused . Ben daarmee natuurlijk wel even van het probleem af, maar heb geen flauw idee waar het nu aan lag of ligt dat die zondag en maandag telkens vast liep.
Ik draai dus nu nog steeds met de laatste pli. Heb updates binnen gehaald. Draai met cccam209.

Hij wordt idd nog steeds erg warm, maar als 60 graden nog ok is dan zal dat wel goed komen.

Ik loop nu de hele tijd te duimen dat hij maar niet weer vast loopt.


Pizzaman heb je ook al gedurende lang tijd naar dezelfde HD zender gekeken zonder vastlopers.

Technisat Multytenne Twin
DB500HD
DB800HD
Pli Nightly open PLI
CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook af en toe wat vastlopers en merkte dat de box wel erg heet was. Ik heb hem op het tv-meubel gezet (niet in) en dan wordt de box beduidend minder warm en heb ik geen vastlopers meer gehad. Wilde ik met jullie delen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Box loopt toch weer vast na uurtje hd zender te hebben gekeken. Krijg hem nu ook 123 niet weer aan de praat. Power knop 10sec meerdere malen drukken, 10min. wachtten, ook dat helpt nu niet.

 

Hij is nu een uur uit. Net nog ff geprobeerd. Ik zie alleen wat strepen door het displaytje schieten en basta. Dat was het dan. Na nog een paar keer snel wat strepen over het display gezien te hebben laat ik hem dan nog maar weer 'rusten'.

 

Zou ook hier de tuner hét probleem zijn? Box staat boven op de tv, dus niet in een kast ofzo dus zou goed genoeg moeten kunnen koelen. De onderkant wordt wel erg warm.

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het bijv ook zijn dat deze kanalen niet goed genoeg binnenkomen. Als de box hier dan aan moet rekenen dan krijg je vastlopers.

 

Het is maar een suggestie. Hier NED1 HD 6.5dB Lijkt mij erg weinig. Wel gewoon beeld alleen soms vastlopers.

 

 

Technisat Multytenne Twin
DB500HD
DB800HD
Pli Nightly open PLI
CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...