Ga naar inhoud


Wie kan er een schotel uitrichten (arnhem en omgeving)


Gast Dream_Box_User

Aanbevolen berichten

Gast Dream_Box_User

Ik weet niet of dit in het juiste topic staat maar ik gok erop dat het wel zo is aangezien mijn vraag over het uitrichten van een schotel gaat.

 

Is er iemand die een goede tip heeft voor het goed uitrichten van een schotel met 4 kopjes erop?

Kan ik dit door een bedrijf laten doen of zijn hier ook mensen aanwezig die dit doen?

 

Alvast bedankt voor de aandacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om wat voor schotel gaat het bij het uitrichten (grote/merk)? je praat over 4 koppen ( singel/twinlnbs)? welke satellieten wil je ontvangen?

Heb je ook een diseqc switch, coaxkabel, connectors etc om alles te kunnen installeren?

Gaat het om een dakopstelling (schotel op tegelvoet?),of gaat de schotel aan de muur op een beugel bevestigd worden?

 

Wiljo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon vlak in de buurt, en heb enige ervaring.. maar het zou inderdaag nuttig zijn als je eerst iets meer verteld over je schotel, de lnb's en de lnb-houders.. eventueel wat foto's ?

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dream_Box_User

Zelf wil ik graag astra 1,2 en 3 en hotbird kunnen kijken. ( als ik er ben )

De schotel is een: Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO met dus vier single kopjes erop.

Het zit aangesloten op een DB7025+ ja ja ik weet het tis een twintuner en maar met single koppen erop.

Dat heeft een reden, ben ontzettend druk met mijn werk en had absoluut geen tijd om meer dan 1 draad te trekken, dat zal in een later stadium worden gedaan.

Maar ik zit echt heel veel in het buitenland en dan heb ik niet altijd de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar wat is nou precied het probleem ?

Vertel eens iets meer..

 

Staat de schotel al, zitten de lnb's er al op en is het "alleen" een kwestie van uitrichten ? Kun je goed bij de schotel ?

 

Als we meer weten, dan kunnen we misschien helpen via uitleg in dit forum, of is het echt hopeloos en zul je het echt nooit alleen redden ?

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dream_Box_User

Het probleem is dat ik niet begrijp dat ik op alle sats. behalve de hotbird een lock krijg.

Die had ik dus wel ( een firma had het hier tegen betaling van 70 euroos uitgericht ) maar nu niet meer.

Het geheel hangt super netjes aan de muur van ons huis en hangt +/_ 3 meter hoog en kan via het dak van de garage makkelijk worden benaderd.

De BER springt als een gek heen en weer terwijl er geen mobiele telefoons / dect of dat soort signaal apparaten staan.

Wel een wireless /LAN xbox maar die staat er pas en de klacht dateerd al langer.

Kan niet afstemmen, zegt de box mij vaak, dus denk ik dat er nog het 1 en ander niet helemaal jofel staat.

Ik ben een beginner en gebruik wellicht woorden die misschien niet helemaal thuis horen in dit soort uitleg, maar ik denk dat het wel duidelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream_Box_User
Het probleem is dat ik niet begrijp dat ik op alle sats. behalve de hotbird een lock krijg.
Die had ik dus wel ( een firma had het hier tegen betaling van 70 euroos uitgericht ) maar nu niet meer.
Nou , goeie service crazyshockedconfusedshockedcrazy
Die zou ik zelfs niet betalen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dream_Box_User
Origineel bericht van: cookie monster
Origineel bericht van: Dream_Box_User
Het probleem is dat ik niet begrijp dat ik op alle sats. behalve de hotbird een lock krijg.
Die had ik dus wel ( een firma had het hier tegen betaling van 70 euroos uitgericht ) maar nu niet meer.
Nou , goeie service crazyshockedconfusedshockedcrazy
Die zou ik zelfs niet betalen !!



Ja daar heb je een punt.. maar het geheel deed het in eerste instantie prima maar ik had op moeten letten in het begin en moeten eisen ( waarschijnlijk ) dat de afstelling beter moest.
tsja aldoende leert men he? jammer van de poen, gewoon vette pech.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje voorbarig om nu tot de conclusie te komen dat die niet goed is uitgericht. Ooit wel is gehoord van storm, hagel etc.

 

Gewoon dat bedrijf even bellen...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat vroeg ik me ook al af... Ik had intussen ook per pm gemeld dat ik eventueel kan komen helpen, maar tot op heden heb ik geen reaktie ontvangen..

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...