Ga naar inhoud


Krijg astra 2 niet uitgericht


Gast Oakie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een triax 88 cm schotel met originele multifeed houder nu heb ik hotbird,astra 1 en astra 3 uitgericht maar krijg geen lock op astra 2.

Ik heb volgende waarden Hotbird:86%

Astra 1:91%

Astra 3:84%

Bij astra 1 en astra 3 heb ik wel nog redelijk wa BER's.

Ik ben begonnen met uitrichten bij astra 1,op de bijgevoegde foto zie je hoe de lnb's nu staan,astra 2 staat nu zomaar omdat ik die niet goed krijg.

post-41050-1318259809,0706_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast wanderer

denk dat de lnb koppen te groot zijn, de 2 middelste lnb's moeten tegen elkaar aan staan, heb dezelfde opstelling, alleen ik heb smalle alps gebruikt, verdraai de schotel maar eens iets dan heb je denk ik wel beeld op 23,5 en geen beeld meer op 19,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 2 is de meest rechtse en die hoeft niet zo dicht op Astra3 te staan zodat de kop(pen) extra smal moeten zijn om het voor elkaar te krijgen!

 

Ik denk dat astra 2 wat hoger moet zitten... ik zat eerst ook te laag met astra 2 toen ik hem (echt) hier aan het uitrichten was.

 

Dat Astra 1 en 3 werken, ondanks door de grote van beide lnb koppen, is wel grappig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien ten overvloede, Astra 2 = 28 graden oost (BBC).

 

Dus van links naar rechts gezien Hotbird, Astra 1, Astra 3, Astra 2, ofwel 13, 19, 23 en 28 Graden.

 

Zo te zien staat de skew ook niet goed, vandaar misschien de hoge ber.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met die overhangende dakgoot zou dat best wel eens kunnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan best 2 single alps halen voor astra 1 en 3 en de twee buitenste laten staan.

Denk ni dat het huis in de weg staat want het zuiden ligt toch nog redelijk wa naar rechts,ik moet dan toch verkeerd ingelicht zijn over die 4 lnb's van mti

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1515126#Post1515126

 

nou ja het duurt wel effe eer ik da goe krijg maja je kan ni verwachten dat het allemaal van de eerste keer goed gaat eh.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen de rechtse lnb eens africhten op astra 2 en dan een paar foto's nemen,indien die dakgoot in de weg staat dan moet ik astra 2 laten vallen of schotel in de tuin zetten op een paal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oakie
Ik zal morgen de rechtse lnb eens africhten op astra 2 en dan een paar foto's nemen,indien die dakgoot in de weg staat dan moet ik astra 2 laten vallen of schotel in de tuin zetten op een paal.

Beugel erachter(naar buiten toe) van 50cm mot voldoende zijn.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
denk dat de lnb koppen te groot zijn,


Pertinent niet waar, een Triax 88 met 4 Smart Titaniums werkt perfect. De gevel links zal de boosdoener zijn.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de buis aanpas zodat ie een meter van de muur komt(nu 50 cm) dan zal het wel moeten lukken zeker?

 

Iedereen bedankt voor de hulp.

 

Greetz Oakie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens even met een kompas, hoe de muur t.o.v het zuiden ligt, dan weet je het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel je laat Astra 1, 3 en HB ff voor wat t is.. en je gaat met 1 lnb in het midden van je schotel ff op zoek naar Astra 2? lukt t dan evt ook niet?

 

zo nee dan zit er toch iets in je zicht op de sat..

 

zo ja, dan moet t met de overige lnbs er op ook kunnen ;-)

(mischien een kapotte lnb? smile )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een klein probleempje met mijn visosat met een G4 houder.

Ben al een week bezig om mijn visiosat schotel met een g4 houder af te stellen op mijn Homecast HS8100 PVR CI CD(Visiosat Bisatellite Multi lnb houder van G2/G3 naar G4)

Als ik achter de schotel sta heb ik de lnb's zo staan. 1 hotbird / 2 astra 19.2 / 3 astra 23.5 / 4 astra 28.2

 

Heb op hotbird/astra 19.2/astra 23.5 allemaal goed beeld op zelfs op de hdtv kanalen,maar krijg met geen mogelijkheid beeld op de astra 28.2.

Heb al een andere switch geprobeerd ook dat helpt niet,

Heeft iemand een oplossing of een idee ?

Zal wel iets simpel zijn maar zie het over het hoofd

 

akvast bedankt

 

kjonker

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...