Ga naar inhoud


[7000] spontaan opstarten


Frank1234

Aanbevolen berichten

Heeft iemand dit al eens meegemaakt. Mijn DB 7000 is vannacht automatisch opgestart. De box stond in deep standby, dus helemaal uit, maar is uit zichzelf aangesprongen! Volgens de box zou er een timerevent lopen maar ik heb niets ingesteld? In de timerlijst stond ook niets aangegeven... Ik draai Gemini image 4.3,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast merlin1

Ik heb er nog nooit geen last van gehad dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt ?

 

en komt nog bij dat hij moet doen wat ik cq wij willen en niet op eigen houtje wat gaat doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: merlin1
Ik heb er nog nooit geen last van gehad dus ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt ?

en komt nog bij dat hij moet doen wat ik cq wij willen en niet op eigen houtje wat gaat doen ?


een 7000 reboot automatisch als ie 'te vol'raakt.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MR_B
dat komt wel eens voor als jezelf bijna nooit reboot.
Een 7000 kun je het beste iedere dag ff booten.


Is helemaal niet nodig. De 7000 van mij draait soms weken achter elkaar, zonder maar één hapering.

En de 7000 reboot ook nooit auomatisch, wanneer de /var te vol raakt. Dan loopt de 7000 gewoon vast, je zult dan de 7000 zelf moeten rebooten.

Je kunt je afvragen, wat de topic-starter eigenlijk bedoeld met spontaan opstarten. Ik denk eerder aan 's avonds in standbye zetten, en dat 's nachts de 7000 gewoon op actief gaat. De oorzaak zou je kunnen zoeken in een timer voor opnames.


Daarin tegen, reboot een 7025 ( enigma 2 ) wel automatisch na een crash.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dreambox draait soms maanden zonder reboot en de enige spontane reboots die ik tot nu heb ervaren waren allen terug te voeren op stroomstoringen, daar lijkt de box in standby extreem gevoelig voor.

Kijk eens in bijv. je browser of die 's nachts ook niet herstart is.

Ik heb dit ontdekt nadat mijn box 's ochtends aan was en de Fritzbox ook een hickup in z'n logfile vermeldde. Alle elec. klokken waren gewoon doorgelopen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...