Ga naar inhoud


[800] disecq probleem


Frans B

Aanbevolen berichten

Gast Satellite Europe

Same here, ik heb div. switches geprobeerd, simpele 4in1 switches, 8in1, 10in1, met alle switches zijn er schakel problemen. Ik heb nu 'n EMP 8in1 er tussen zitten die 't redelijk doet, maar soms duurt 't zo'n 10 sec. voordat die switched. Uiteraard heb ik div. settings geprobeerd, maar 't probleem blijft bestaan.

 

Toch vreemd dat m'n good old DM7000 nooit van dit soort problemen had. Ben benieuwd of dit nu 'n hardware probleem is, of niet aangezien er inmiddels al div. driverupgrades geweest zijn & 't probleem er nog steeds is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had op de 7000 ook een combi draaibaar/vast.

Hier zat een switch 4/1 tussen.

Gisteren heb ik de switch er tussen uit gehaald ivm het niet willen switchen.

Tevens kreeg ik het niet voor elkaar om de vaste schotel in te stellen.

Hij deed dus alles op de draaibare.

 

Ik hoop dat dat in de toekomst wel weer mogelijk is.

 

ed

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerard0610

Zou de DM800 dan toch moeilijk overweg kunnen met uitgebreidere schakelingen als ik de ervaringen zo lees van anderen?

Zijn er mensen die een uitgebreide installatie hebben die WEL 100% draait????


Ja hier.
Hier draait mijn DM800 op een Satconn 10/1 switch en schakelt als een tierelier in Modus 2.
Gebruik jij wel de goede instellingen in modus 2?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Hallo Henk,

 

Zelf Geprogrameerd op modus 2.

 

Instellingen DM800:

- Satelliet: geavanceerd (bij alle LNB,s)

- Spannigsmodus: Polarisatie (bij alle LNB,s)

- Tone Burst: Band (bij alle LNB,s)

- LNB: 1,2,3 enz.

- DiSEqC Modus: (bij alle LNB,s)Note: De draaibare heb ik dus NIET meer toegvoegd bij dit experiment.

- ToneBrust: geen (bij alle LNB,s)

- Committed DiSEqC commando: aa, ab,ba en bb Voor LNB 1t/m4 en ook voor LNB 4/t/7 (in mijn geval).

- Snelle DiSEqC: nee (maar ook met Ja geprobeerd), (bij alle LNB,s)

- Herhaal sequence: Ja (maar ook met Nee geprobeerd), (bij alle LNB,s)

- Commando's volgorde: Uncomitted, committed, tonebrust (bij alle LNB,s)Ook geprobeerd in volgorde Toneburst, comitted en Uncomitted).

- Uncomitted DiSEqC commando: LNB 1t/m4: Input1 en LNB 5 t/m 7 (in mijn geval)

- DiSEqC herhaling: Volgens mij kennis van DiSEqC moet deze voor de 10/1 (modus 2)gebruik (dus NIET als InComitted) op 2x staan voor alee LNB's. Maar ik heb ook Geen, 1x en 3x geprobeerd.

- LOF: Universal LNB

- Verhoogde Voltage: nee (bij alle LNB,s), maar ik heb ook Ja geprobeerd

 

Enige afwijking gevonden t.o.v. van jou instelling?

Of anders geformuleerd, hoe zijn jou instellingen?

 

Groet

Gerard

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerard0610
Enige afwijking gevonden t.o.v. van jou instelling?
Of anders geformuleerd, hoe zijn jou instellingen?


De mijne zijn anders, komen ze:

Instellingen DM800:
- Configuratiemodus: geavanveerd
- Satelliet: Astra 28.2, Astra 23.5 etc......
- Spannigsmodus: Polarisatie (bij alle LNB,s)
- Tone Burst: Band (bij alle LNB,s)
- LNB: 1,2,3 enz.
- DiSEqC Modus: 1.1
- ToneBrust: geen (bij alle LNB,s)
- Committed DiSEqC commando: geen
- Snelle DiSEqC: nee
- Herhaal sequence: Ja
- Commando's volgorde: committed, Uncomitted, tonebrust
- Uncomitted DiSEqC commando: Input 1, Input 2, Input 3 etc.....
- DiSEqC herhaling: géén
- LOF: Universal LNB
- Verhoogde Voltage: ja

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Dat bied weer mogelijkheden smile

 

Gaan we proberen. Ik meld me uiteraard weer met het resultaat.

 

Bedankt zover.

 

Groet

Gerard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie dat er modus 2 is gebruikt

Op sat shops is de aanbeveling modus 5

zie

"Mode 5 wordt gebruikt voor o.a. Dreambox (alle modellen) en de MaxDigital ontvangers."

is hier niet een deel van een aantal klachten op terug te voeren?

ben maar een leek,maar hoor (op twee na) verder niemand over zijn switch modus.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mode 2 is voor Diseqc 1.1, en lang niet alle satontvangers ondersteunen dit. Dat is de reden dat men Mode 5 adviseert, dan is ie op alle boxen te gebruiken.

In een testverslag van deze switchen destijds was te lezen dat indien de box Diseqc 1.1 ondersteund, dit de beste optie is.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Klopt helemaal.

 

Maar... indien je er een draaibare bij wil zetten moet je uiteraard Modus 5 gebruiken.

Ook dat kan dan met een Dreambox. Dus daarom het advies zoals gegeven door Henk indien je geen draaibare (1.2) toevoegt.

Morgen zal ik het e.e.a. gaan veranderen op basis van de gegevens van HenkSat en kijken of het schakel probleem weg is.

 

Mocht dit werken (en wie twijfelt daaraan als Henk dit zegt wink ) dan wil ik toch proberen of ik dus 2 T90's (met een behoorlijk aantal LNB's)toe te passen.

Liefst nog met een draaibare daarbij , om zo het aantal LNB's te besparen voor de minder gebruikte satellieten.

Dan zou dan worden: een ASAT 10-1 switch welke ik als UnCommitted switch wil gebruiken. Daarop een aantal normale Committed 4/1 switchen.

 

Groet

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Inmiddels weer wat verder.

 

Alleerst 4 LNB’s op 1 normale (comitted ) diseqc switch gezet en de DM800 als Diseqc 1.0 ingesteld.

Prima. Snel schakelen zonder noemswaardige vertraging op alle 4 de satelliet posities.

 

Nu weer omgebouwd en alles “rechtstreeks” aangesloten op de ASAT SW 101D 10/1 (dus “ geen” normale committed diseqc switch gebruikt) een ingesteld als 1.1 en voor de draaibare posities als 1.2).

Dus ja, de instellingen zoals gegeven door HenkSat werken inderdaad prima voor alle LNB's op de T90 LNB's. Dus zo schakeld alles prima, in combinatie met de DM800 en de SW101D 10/1 switch. Bedankt Henk.

 

Maar nu wil nog steeds niet diseqc 1.2 maar niet werken.

Ik heb uiteraard alles even los gehad en gecontroleerd of de DM800 goed functioneerde met de Motec draaibare schotel.

Uiteraard weer alle soorten van combinaties de geprobeerd binnen de DM800.

Zoals Commando volgode, herhaal sequence,Uncommitted diseqc (Input op LNB1 tm 7 maar ook op Input aa t/bb en Input 2 op aa t/mbb)Diseqc herhalingen (op 0,1,2,3x)en verhoogde spanning, verhoogde stroomsterkte voor de diseqc motor enz.

 

Vraag:

Maakt er hier iemand gebruik van een Uncommited switch (Type?) in zijn circuit en werkt deze wel?

Heeft iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn?

 

Groet

Gerard

 

P.s:

Uiteindelijke eind doel:

Omdat ik ook een 2e T90 goedkoop op de kop heb kunnen tikken ben ik van plan om:

- de meeste satellieten via de beide T90’s te pakken

- daarbij de draaibare schotel aan te koppellen zodat ik de minder belangrijke satellieten kan ontvangen.

Och je kijkt er niet veel naar maar het gaat om “het gevoel” dat je alles aan kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Even een aanvulling, want wat blijkt dat ook nog een ander gek verschijnsel.

 

Horizontaal naar Vertikaal gaat prima. beeld in minder dan 1 sec (H ==> V < 1 sec.)

V ==> V : < 1sec.

H ==> H : < 1sec.

Maar: H ==> V : 3 sec !!! en krijg ik de melding: Afstemming mislukt waarna het aftellen uiteindelijk toch de zender verschijnt.

 

Toen ik 4 LNB's op een normale (committed) aangesloten had, schakelde hij op alle 4 de satelliet posities binnen 1 sec. (de DM800 ingesteld op Diseqc 1.0).

 

Nog meer mensen dit effect indien met meer dan 4 LNB,s schakelt?

 

Groet

Gerard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...