Ga naar inhoud


problemen meerder scart aansluitingen


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben MAAR:

 

Ik heb een (oude) sony tv met enkel 1 scart aansluiting;

dan heb ik een eycos satellietontvanger met scart in en scart uit

een sony dvd speler met scart in en scart uit

 

dan nu een wii spel console;

 

Tot voor kort had ik de dvd speler scart uit op de scart in van de eycos aangesloten en de eycos scart uit op de TV;

 

Nu dacht ik met de WII om deze scart uit op de scart in van de dvd speler te plaatsen.

 

Echter: zodra ik de eycos wil zien moet ik de wii loskoppelen, anders gaat dit niet werken;

ik heb ook al een aparte scart switchbox gekocht (bandridge) waarmee je kunt switchen tussen scart aansluitingen; hier heb ik nu de wii en de dvd speler op aangesloten; probleem blijft echter bestaan: zolang de wii scartkabel in dit kastje zit, geeft de eycos geen beeld; zodra ik de wii kabel lostrek (ook al heb ik die poort op de scartswitch niet aktief!) gaat het goed;

 

Iemand enig idee ?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een paar ideetjes:

 

Helpt het als je de volgorde van de aansluitingen verandert? M.a.w. de Wii, dvd en Eycos van plaats verwisselen op de switchbox. Wellicht reageert de box op een "eerste/hoofd"-signaal. Net zoals sommige tv's altijd direct naar een bepaald videokanaal schakelen wanneer je een apparaat aanzet.

 

Die switchbox, is die handmatig (schakelaar) of met afstandsbediening te schakelen? Wij hebben verschillende schakelboxen ingebruik, allemaal met schakelaars, en nooit problemen met het gekozen signaal. Misschien helpt het als je even van iemand een andere switchbox kunt lenen? Het kan zijn dat het probleem zich dan niet voordoet. In elk geval weet je dan of het aan de switchbox ligt.

 

Heeft 1 van de aangesloten apparaten een kopieerbeveiliging? Als je bijvoorbeeld een apparaat met scart doorlust naar het volgende apparaat, of naar een switchbox, dan kan het zijn dat de kopieerbeveiliging (zoals Macrovision bij dvd-spelers) in werk treedt en er voor zorgt dat het signaal niet of gecodeerd door gaat geven. Misschien wordt er bij jou een soortgelijk signaal doorgegeven door 1 van de apparten. Dat zou er dan mogelijk voor kunnen zorgen dat je steeds de Eycos niet kan gebruiken zodra 1 van de andere apparaten aan staat.

 

Succes!

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een beetje een vergelijkbaar iets met de video en de tuner, alleen hoef ik de tuner alleen maar uit te zetten als ik een band wil bekijken. Ik hoef hem dus niet af te koppelen. Heb jij dat ook al geprobeerd?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan kloppen.

Want er kan met een schakelspanning gewerkt worden.

Als je dat toestel aanzet komt er een spanning op naar ik meen poot 8 te staan

die het dan omschakeld naar dat apparaat.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klopt inderdaad!

Het blijkt dat je de wii helemaal aan (groen lampje), standby (geel lampje) en helemaal (bijna) uit (rood lampje) kunt hebben;

 

enkel bij rood lampje staat er geen spanning meer op de scart blijkbaar en geeft de eycos beeld....

 

Ik zou toch echter zeggen dat zo'n scart switch ervoor zorgt dat ook al staat er spanning op poort 1 en ik heb geswitcht naar poort 2, hij deze poort 2 door moet sturen ?

 

voor de volledigheid:

poort 1 switch: wii

poort 2 switch: dvd speler

uitgang switch: gaat naar scart in van eycos sat ontvanger

 

scart uit van eycos gaat naar scart in TV.

 

ik doe het op deze manier omdat ik het geluid via de stereo afspeel; nu heb ik dus scart uit van eycos op scart in tv en geluid uit van eycos op geluid in van de versterker...

op deze manier kan ik ook geluid van wii via versterker laten klinken...

 

groeten,

 

Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...