Ga naar inhoud


[DM600 - DM800] Voeding defect -> geen ontvangst sommige kanalen


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al twee defecte voedingen met identiek dezelfde kenmerken (bult in de behuizing) (allebei voor DM600). De ontvangers zijn geleverd in oktober 2007. Ze hebben dus een 3/4 jaar prima gewerkt (met interne HD).

En dan komen opeens klachten dat er ontvangstproblemen zijn. Soms wel ontvangst, soms helemaal niks, sommige transponders wel beeld, andere gewoon geen signaal. Dan denk je niet direct aan de voeding, maar na omruiling ervan zijn opeens alle zenders weer te ontvangen.

Hierbij een foto van zo'n voeding, op beide defecte voedingen is te zien dat een elco een behoorlijke bult in de behuizing heeft gemaakt.

 

M_Z

post-1589-1318259829,3722_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt op een behoorlijk heet geworden opgezwollen elko

even een universeel laptop voeding kopen en op 12 volt instellen

met de bijgeleverde spannings keuze stekkertjes deze kunnen doorgaans wat meer stroom leveren

ik heb gelijk gekeken naar mijn voeding van de 600 niks aan te zien tot nu toe afwachten maar

 

Han

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn de voedingkjes nog in garantie en worden deze zonder problemen omgeruild bij de Belgische importeur. Prima service dus.

 

Hier ter illustratie dat het niet om een enkel geval gaat, de tweede voeding met zelfde dikke bult erop (deze lijkt zowaar echt geëxplodeerd). En toch doet ie het nog, maar zoals gezegd meestal dus geen ontvangst meer. Alleen eventjes in het begin, maar na enkele minuten vallen alle kanalen zonder ontvangst.

 

M_Z

post-1589-1318259829,7288_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook meegemaakt met een DM500, deze moest echter 3 keer naar dream zelf. (waardeloze reparatiedienst trouwens) Op den duur zelf aan het nazoeken geweest en met andere voeding getest, opgelost.

Ik vermoed dat ze daar hun eigen voedingen hebben waar de toestellen op getest worden.

 

mvg Bartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi Mark,,

 

 

Hoeveel Ampere levert die voeding ? .

In diverse advertenties zie ik bv. de dreambox 600 met een 2.5 Ampere voeding staan , de DM800 met 2 Ampere voeding .

 

De 2 DM600 die ik +/- 2 maanden geleden heb geinstalleerd voor de eigenaren hadden een 3 ampere voeding..

 

bert,,

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad al twee keer,met een dm 500S, een defecte voeding 12volt 2amp origineel,door dat de aardlex schakelaar,door een andere storing van een ander apparaat,er uit klapte!

 

Heel vreemd,daarna geen signaal,meer op de dreambox 500S,voeding vervangen,en dan werkt alles weer prima!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bert@ne

Hoi Marc,

Hoeveel Ampere levert die voeding ? .
In diverse advertenties zie ik bv. de dreambox 600 met een 2.5 Ampere voeding staan , de DM800 met 2 Ampere voeding .

De 2 DM600 die ik +/- 2 maanden geleden heb geinstalleerd voor de eigenaren hadden een 3 ampere voeding..

bert


Dit zijn allebei de 3 ampère uitvoeringen.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...