Ga naar inhoud


[PVR] Advies Harddisk


mrbeegee

Aanbevolen berichten

Jaja, eens in de zoveel tijd komt deze vraag weer op.

Ik ben toe aan een nieuwe Harde schijf. Ik heb reeds een originele Seagate(120 GB) gehad. Die trilde zo erg dat mijn topfield begon te rammelen. Daarna een Samsung Spinpoint 5200 toeren 250GB. Koel en trilvrij maar die gaf een irritante hoge piep in gebruik. Daarna tot tevredenheid een Western Digital 250GB(WD25000JB). Deze wordt echter te klein.

 

Zijn er al weer nieuwe goede/slechte ervaringen met in ATA(IDE) harddisks?

 

bvd, mrbeegee

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij maken alle HD's lawaai. Ik zet de handel gewoon op 'uit'. Timeshiften is leuk, maar dat geluid niet. Ik heb een WesterD van 80Gig erin, maar als het stil is (geen TV/Radio aan) hoor ik het zoemen. Bovendien bak ik mijn eitje liever op een inductieplaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor steeds goede geluiden over de F1 schijven van Samsung. Of deze ook groot en stil genoeg zijn en nog veel belangrijker: of ze überhaubt ook functioneren in een Topfield, daar kan ik je geen antwoord op geven.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorgen De F1 serie van Samsung heeft een SATA interface en kan dus volgens mij niet gebruikt worden in de 4,5,6 duizend serie. Alleen de 7000 serie heeft een SATA aansluiting.

 

@mp4 Een goede HD hoor je nauwelijks, in ieder geval niet storend. Ik hoor hem alleen als die uitgaat. Dan hoor ik een tik.

En timeshift wil ik niet uitzetten dat gebruik ik veel te vaak.

 

Volgens mij is het ook zo dat als je 5 dezelfde HD's naast elkaar legt dat je allemaal verschillend presteren. Op mijn werk merk ik ook bij dezelfde pc's dat de een veel meer trilt dan de ander.

 

Ik vond het dan ook erg prettig dat ik bij mijn vorige HD hem eerst kon horen en voelen in de winkel voordat ik hem kocht.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de echte 'silent-freaks'... wacht nog een beetje tot de SSD's (Solid State Drives) wat goedkoper worden. Op dit moment gaan de kosten daarvoor rap omlaag. Zo kost een 128GB OCZ Core ongeveer EUR 420,- (Google link). Schijven met deze techniek worden snel goedkoper. Volgende jaar wellicht de helft van de prijs. smile

 

Om dat op een PATA-aansluiting te krijgen zul je een SATA>PATA converter moeten gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SkullOne

Om dat op een PATA-aansluiting te krijgen zul je een SATA>PATA converter moeten gebruiken.

En dat samen met een samsung sata is de beste combi, superstil en niet kokend heet.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW

<Om dat op een PATA-aansluiting te krijgen zul je een SATA>PATA converter moeten gebruiken.>
En dat samen met een samsung sata is de beste combi, superstil en niet kokend heet.

Is dat reëel? heb je wel plaats voor zo'n converter?

Ik denk voor een Samsungschijf dat ik aangewezen ben op een HD400LD.
Deze modellen staan echter al bij de oude modellen. Ze maken geen nieuwe 3.5" ATA schijven meer. crazy

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet past zal je wat sloop/breek werk motte verrigte, vaak lukt dat wel, anders een sata kast ernaast zette en de kabels naar buiten halen, scheeld zeker in eventuele herrie en hitte.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Klopt, alleen kan dat een ander probleem geven aangezien een 2,5 de noodzakelijke stroom van de 5v lijn trekt ipv. de 12v lijn.
Hmmm... mja... dat kan een probleem zijn. Zo'n schijfje zal piek maar zo'n 5W pakken denk ik. Maar dat kan in theorie natuurlijk problemen geven...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...