Ga naar inhoud


[PVR] Advies Harddisk


mrbeegee

Aanbevolen berichten

Helaas zijn de grote(>250) Spinpoints amper meer te krijgen. Overal uitverkocht en ze worden volgens mij ook niet meer gemaakt. smirk

Ik heb dus uiteindelijk voor een Western Digital 500GB gekozen(WD5000AVJB). Deze bevalt mij tot nu toe(1 week) goed.

PS ik zal het vervangen van de HD eens in de FAQ zetten. Wellicht handig voor anderen die dit ook willen.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites


Grotere Harddisk plaatsen

 

Hoe werkt het als je een nieuwe grotere Harde schijf in je TF wilt plaatsen MET behoud van je huidige bestanden!:

!!Werk altijd spanningloos tijdens het (de)monteren!!

1. Download topset voor je settings en TFtool om bestanden van de ene naar de andere HD te kopieren.

2. Maak een backup van je settings mbv topset.

3. schakel je TF uit en haal de stekker eruit!

4. Schroef je TF open. NB. Bij TF's met zegel vervalt de garantie!, verwijder oude HD.

 

NB De volgende stap kan ook mbv TFtool maar dat heb ik niet geprobeerd!

5a. Plaats nieuwe HD er in. (op master zetten wat meestal standaard is) en sluit je TF weer.

5b. Zet de TF weer aan; Je krijgt een waarschuwing dat alle gegevens gewist worden en de vraag of je door wil gaan met formateren. druk op OK. na 10sec is de (500GB) HD geformateerd.

5c. schakel je TF uit incl. stekker en haal de HD eruit.

 

6. Haal stroom van je PC en open hem.

7. Zorg dat je 2 flatkabels ter beschikking hebt (bv DVD/Writer loskoppelen) met 2 stroomkabels.

8. sluit beide TF HD aan naast je normale PC-HD.

9. start je PC weer en start TFtool op.

Hij detecteert de TF HD's en vraagt wat de nieuwe HD voor soort is. In mijn geval DVB-S(ateliet).

Je ziet in het scherm nu 2 TF HD staan en je kan de gewenste bestanden selecteren en naar de nieuwe HD slepen. Overdrachtsnelheid was 10-30MB/s voor de grote bestanden. Ik denk dat het snelheidverschil veroorzaakt wordt hoe gefragmenteerd het bestand is. In totaal ben je 2 tot 3 uur bezig voor 200GB.

Zet de nieuwe HD weer in je TF, sluit de boel weer netjes en neem weer naar hartelust op!

 

Mocht je nog opmerkingen hebben of tips, reageer op dit stukje zodat die later goed in de FAQ geplaatst kan worden.

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zo maar eens even een oud topic omhoog schoppen. Na een crash van de harddisk in onze 5500 ben ik op zoek naar een nieuw. Ik heb al een Maxtor Diamondmax (200gb) geprobeerd. Deze werd echter veel te heet. Heeft iemand een idee welke harddisk ik momenteel nog kan krijgen welke niet te heet wordt en weinig lawaai maakt in de pvr?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet een zogenaamde groene schijf nemen, deze draaien op een lager toerental, nemen minder vermogen op en zijn stil. google even welke types er zijn. ik gebruik sata schijven maar die kan jij niet gebruiken in je tf5000.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
je moet een zogenaamde groene schijf nemen, deze draaien op een lager toerental, nemen minder vermogen op en zijn stil. google even welke types er zijn. ik gebruik sata schijven maar die kan jij niet gebruiken in je tf5000.


via een ide<>sata converter zijn sate schijven goed te gebruiken in een tf5000. Zou zelf voor een schijf gaan van 5400rpm. Niet lager. Mijn ervaring met een 4000 rpm schijf is dat als je 2 opnames hebt en je bekijkt een derde dit niet lekker gaat.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...