Ga naar inhoud


Beijing 2008 in HD


Aanbevolen berichten


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: tzrider
Nederland 1 HD is weer net zo bagger als tijdens de EK.
Het enige wat er HD aan is zijn de 5 ringen rechtsbovenaan
en de studio opnamen tussendoor. Voor de rest lijkt het
weer veredelde SD. Leren het ook nooit .....


Vandaag toch een paar fraaie HD beelden gezien. Ondanks de regen was bijv. het wielrennen gewoon top.


Het is beter niet meer op de berichten over de slechte beeldkwaliteit van NL1 HD in te gaan @tzrider staat nu eenmaal op het standpunt dat het bagger is en dat ze het toch niet kunnen in Hilversum.
Precies aangeven wat dan niet goed is kan hij ook niet dus het zal altijd wel prut blijven wat Hilversum uitzend.

Toevallig heb ik gisteren ook zitten zappen tussen BBC HD, EEN HD. NL1 HD en Beijing Olympics op Badr4 26 oost en de stream is bij alle precies dezelfde verder ook geen enkel verschil te zien allemaal 1080i.
En BBC HD en NL1 HD hadden soms een intervieuw er tussen door.
Inderdaad vanmorgen met het wielrennen voor de dames echt prachtige beelden in de stromende regen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigbro
Eens. Niet alles heeft de wowfactor maar je moet ergens beginnen. Ben verrrekte benieuwd hoe Nederland-VS voetbal OS vanmiddag er uit gaat zien.


Indoor zoals judo en zwemmen vind ik ietwat tegenvallen, outdoor zoals het fietsen was het echte werk.

Wat ze indoor aan het beeld verknallen weet ik niet, er stond toch duidelijk "HD" op één van de camera's te lezen, maar ik mis hier duidelijk het messcherpe wat je bij het fietsen wel zag.

Hopelijk zet het voetbal straks de traditie voort dat outdoor wel aardig is. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigbro
Ben verrrekte benieuwd hoe Nederland-VS voetbal OS vanmiddag er uit gaat zien.

Het beeld van het voetbal ziet er ook niet uit.
Zitten we weer in de jaren '70??!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voetbal, en ook het dameshockey, heeft inderdaad weinig met HDTV te maken.

 

Het enige wat me tot nu toe écht heeft kunnen overtuigen is zoals gezegd het dameswielrennen, dat was echt top. En natuurlijk de NOS beelden vanuit de studio zelf.

 

Blijkbaar is het voor de Chinezen een te complexe taak om alles in

echte HDTV kwaliteit te regisseren. Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voetbal lijkt inderdaad wel een veredelde NTSC uitzending cry.

 

Heeft inderdaad weinig met HD te maken.

Het zwemmen en wielrennen wordt echter wel in mooi HD uitgezonden.

Viel me trouwens op dat de duitse zender Anixe HD ook beelden van de Olympische Spelen in Beijing uitzenden. Weliswaar niet live, maar toch wel rechten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit net ff op BBC-HD te kijken maar daar is het dames hockey wel gewoon messcherp HD. Alhoewel het niet Nederland-Zuid-Afrika is maar een andere wedstrijd, Engeland-Duitsland.

 

Dus óf de NOS zit regelmatig zwaar te klootzakken of de Chinezen

zenden simpelweg niet alles in HD uit maar selecteren de boel (NL-ZuidAfrika vinden ze minder belangrijk dan Engeland-Duitsland)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voetbal was werkelijk baggerkwaliteit. Je kunt nog beter 1,5 uur naar Dione kijken. Basketball is zeeeer goed. Waar ligt dit aan? Staan er in het ene stadion wel en in het andere geen hd camera's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut niet,

 

Er is gewoon duidelijk te zien of iets wel of niet HD is. Al is het alleen maar het schermpje met namen en standen.

 

Zojuist zag ik op NL1 HD turnen en ook dat was geen HD.

 

In een ander forum las ik dat iemand de NOS gebeld had en als antwoord had gekregen dat er vanuit China een flink aantal streams met diverse sporten binnen komen en dat daar maar 2 streams van in HD zijn. Dat zal dan de de reden zijn dat niet alles HD is.

 

Alleen is dan al dat geroep vooraf van "de OS 2008 worden in HD doorgegeven" maar gedeeltelijk waar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...