Ga naar inhoud


Beijing 2008 in HD


Aanbevolen berichten


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: PieterB
Het wielrennen wordt door de Fransen en Belgen geproduceerd waarbij de apparatuur van de Fransen komt. Waarschijnlijk ook gebruikt bij de Tour de France.


Is er ergens iets te lezen, hoe hun HD motorfiets opgebouwd is?

Mij viel op, dat tijdens de wielerwedstrijd in Peking, de motor gewoon beeld bleef geven, terwijl die door tunnels reed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bold'or
Volgens Mart Smeets hebben de Chinezen in de tunnels iets gedaan zodat het signaal doorgang heeft.


Het funktioneerde prima,petje af.
Nu mogen de Europeanen dit overnemen.
Het zag er allemaal een beetje luguber uit met dat noodweer vooral in HD waardoor het lijkt of je er meer bij betrokken bent.
Vooral die 2 dames die ondersteboven een 1 meter greppel indoken gaven me toch kippevel, maar de dames stonden weer gewoon op gelukkig.
Zowel de heren als de dames waren prachtige wedstrijden.
Was in ieder geval de moeite waard van het zoeken van zenders.
Ik kijk overigens via Badr met of engels geluid of ned geluid van de video en dat gaat prima.
Jammer,als we dan toch wat te zeiken hebben,dat de 2 kanalen altijd hetzelfde uitzenden,die logica vat ik niet.
Maar goed,het begin is prima,toch.

Mvrgr
Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

@MP4:

 

Wat een ramp inderdaad zeg.. Voor € 900,- haal je snel even een camera'tje die wel FullHD uitstoot. Ik snap ook wel dat het beter kan dan ik voorstel, maar die € 900,- geeft je wel dat lekkere gevoel van HD.

 

Ik geloof dat je een klein beetje naast de realiteit loopt en je hebt geen idee van wat professionele HD apparatuur kost.

 

Een ENG HD camera: ca. €uro 80.000,00

Het objectief hiervoor: vanaf €uro 30.0000,00

Draadloze verbinding van en naar de reportagewagen: rond de €uro 80.000,00

SteadyCam hiervoor: vanaf €uro 20.000,00

Accesoires: Portabrace, accu´s, laadapparaten, licht, etc: meer dan €uro 900,00

 

Dan hebben we het nog maar over één camera. Weet je wel hoeveel camera´s er in Beijing voor bijvoorbeeld wielrennen ingezet worden?

 

Moet ik nog even doorgaan..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is beter niet meer op de berichten over de slechte beeldkwaliteit van NL1 HD in te gaan @tzrider staat nu eenmaal op het standpunt dat het bagger is en dat ze het toch niet kunnen in Hilversum.

Precies aangeven wat dan niet goed is kan hij ook niet dus het zal altijd wel prut blijven wat Hilversum uitzend.

 

@Aart44

 

Bepaal jij de discussie omdat jij (als een van de weinigen) blijkbaar vindt dat NL1 HD wel goede kwaliteit levert ?? Ik heb al talloze malen aangegeven wat er mis is en wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn. Beter lezen. Een ander dogmatisme verwijten en je er zelf schuldig aan maken is niet fraai.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dogma_(algemeen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Een ander dogmatisme verwijten en je er zelf schuldig aan maken is niet fraai.


Maar blijven zeiken en in herhaling vallen (blijkbaar tot ergenis van anderen) is zeker ook niet fraai!
Je hebt je punt onderhand wel gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

tzrider: ook jij zult moeten wennen aan het feit dat we nog maar net aan het begintijdperk van HD staan.

Dwz dat er hoe dan ook in HD uitzendingen gemixed wordt tussen HD en SD. Laten we het maar MD (Multiple Definition) noemen.

Toen we vroeger met kleuren TV begonnen, was ook niet alles opeens 100% in kleur.

En ga er maar van uit dat ze in Hilversum best wel weten wat ze doen voor het beschikbare budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
@Aart44

Bepaal jij de discussie omdat jij (als een van de weinigen) blijkbaar vindt dat NL1 HD wel goede kwaliteit levert ?? Ik heb al talloze malen aangegeven wat er mis is en wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn. Beter lezen.


Ja inderdaad dat bericht had ik beter niet zo kunnen schrijven, uiteraard bepaal ik de diskussie niet. blush
Maar zaterdag het beeld bagger noemen daar erger ik me wel aan terwijl op dat moment het beeld nergens beter was (was aan het zappen tussen vier zenders), misschien heb je het niet door maar ze gebruiken allemaal dezelfde stream uit China.

Wat ik gisteren heb gezien in de stromende regen een echt subliem beeld bij het dames wielrijden, ook het basketbal was subliem beeld voetbal daarentegen duidelijk veel minder kwaliteit.
Volgens mij heeft dat allemaal niets met Hilversum te maken maar meer met het beeld wat aangeboden wordt vanuit China.
Die zenden 21 streams uit naar Europa en daar kan de regisseur uit kiezen en volgens mij is niet alles echt HD. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast easygoerik
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
@MP4:

Wat een ramp inderdaad zeg.. Voor € 900,- haal je snel even een camera'tje die wel FullHD uitstoot. Ik snap ook wel dat het beter kan dan ik voorstel, maar die € 900,- geeft je wel dat lekkere gevoel van HD.


Ik geloof dat je een klein beetje naast de realiteit loopt en je hebt geen idee van wat professionele HD apparatuur kost.

Een ENG HD camera: ca. €uro 80.000,00
Het objectief hiervoor: vanaf €uro 30.0000,00
Draadloze verbinding van en naar de reportagewagen: rond de €uro 80.000,00
SteadyCam hiervoor: vanaf €uro 20.000,00
Accesoires: Portabrace, accu´s, laadapparaten, licht, etc: meer dan €uro 900,00

Dan hebben we het nog maar over één camera. Weet je wel hoeveel camera´s er in Beijing voor bijvoorbeeld wielrennen ingezet worden?

Moet ik nog even doorgaan..?


In de vele vakbladen las ik vorige week nog dat onze vrienden van Alfacam uit Belgie zo'n beetje de hele vloot aan HD reportagewagens die kant op hebben gestuurd. Tevens sprak men bij Alfacam dat er zeker 400 Canon HD lenzen die kant op zijn gegaan. De grap is trouwens ook dat een belgische/nederlands heer de coordinatie heeft in Beijing vwb alle schakelingen / plaatsingen van de OB's.

Uit ervaring weet ik dat bijv. de combinatie van HD Camera / zender + steadicam een prijzig geheel is.. Menig collega Steadicam heeft nog op het laatste moment geupgraded naar een HD afkijk monitor voor op de Steadicam.

Het gaat allemaal nog heeeeel lang duren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...