Ga naar inhoud


Beijing 2008 in HD


Aanbevolen berichten

Wat in deze discussie ook een rol speelt:met welke apparatuur kijkt eenieder.

Tussen de HD receivers zit verschil en tussen de panels zit behoorlijk verschil.

Kijk je plasma of lcd.

Kijk je full-hd of hd-ready.

En tussen de merken zit ook nog eens een behoorlijk verschil.

 

In ieder geval zit ik heerlijk te kijken,de ene keer prima beeld en de andere keer wat minder prima beeld.

 

Om 1500 uur eens kijken naar het heren hockey. blush

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zelf maak ik een onderscheid tussen de kwaliteit van professionele SD camera's en amateur HD camera's. Zo werkt het in de praktijk niet uiteraard, maar je weet niet wat je ziet. En in de toekomst zullen ze echt niet met amateurcamera's gaan lopen, maar er komt wel een beter plaatje uit. Bij de close-ups en dergelijke zullen ze nu wel wat beter moeten scherpstellen. Ik heb jaren de camera gehanteerd, professioneel wel te verstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoeveelheid echt HDTV begint bij de NOS op NL1-

HD inmiddels een trieste vertoning te worden. Het enige wat ik

vandaag in HD heb gezien was Dione de Graaf en Tom Egbers vanuit de studio, en het logo'tje rechts bovenin was HD. Voor de rest was alles SD vandaag.

 

Dit in tegenstelling tot BBC-HD, waar gewoon alles vanuit China de hele dag in HD wordt uitgezonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
De hoeveelheid echt HDTV begint bij de NOS op NL1-
HD inmiddels een trieste vertoning te worden. Het enige wat ik
vandaag in HD heb gezien was Dione de Graaf en Tom Egbers vanuit de studio, en het logo'tje rechts bovenin was HD. Voor de rest was alles SD vandaag.


Het kanovaren was in HD. En zag er zéér fraai uit.

Maar ik ben het wel met je eens dat het een beetje een trieste vertoning is. Men heeft ons lekker gemaakt met de aankondiging dat 'de Olympische Spelen in HD worden uitgezonden'.
In werkelijkheid is de meerderheid van de uitzendingen gewoon in SD. Ook de reportages van de NOS ter plekke zijn lang niet altijd HD. Het valt allemaal zwaar tegen met het aanbod.

Ik moet dan ook nog zien dat vanaf 2009 men echt substantieel in HD gaat uitzenden. Het zou mij niets verbazen als zelfs de eigen producties in meerderheid gewoon SD zullen zijn. Ook aangekochte buitenlandse programma's zullen wel weer veelal SD zijn, ook al wordt het in het land van herkomst (VS) in HD uitgezonden. En dan moet je ook nog maar afwachten wat ze met het uitzendformaat doen, ze zullen wel kiezen voor één standaard en aangekochte programma's in het andere formaat converteren. Met kwaliteitsverlies als gevolg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
De hoeveelheid echt HDTV begint bij de NOS op NL1-
HD inmiddels een trieste vertoning te worden. Het enige wat ik
vandaag in HD heb gezien was Dione de Graaf en Tom Egbers vanuit de studio, en het logo'tje rechts bovenin was HD. Voor de rest was alles SD vandaag.

Dit in tegenstelling tot BBC-HD, waar gewoon alles vanuit China de hele dag in HD wordt uitgezonden.




Dit komt omdat BBC en andere grote zenders niet gebruik maken van de twee EBU feeds die alleen beschikbaar zijn in HD wat heel weinig is.

De BBC en NBC maken gebruik van een eigen feed vanuit China in 1080i en de EBU zend uit in 720p.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9

De BBC en NBC maken gebruik van een eigen feed vanuit China


De BBC maakt rondom de wedstrijden eigen reportages (interviews e.d.), en daar hebben ze inderdaad een eigen feed voor, maar denk je werkelijk dat de BBC toestemming krijgt van China om haar eigen HDTV camera's langs de sportbaan te mogen zetten en daarmee de wedstrijd te mogen opnemen? Dat kun je echt vergeten.

Ik denk dus eerder dat BBC-HD haar programmering volledig invult met materiaal uit die 2 HD feeds, daar waar NL1-HD ook volop gebruik maakt van de SD feeds.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Apple740
maar denk je werkelijk dat de BBC toestemming krijgt van China om haar eigen HDTV camera's langs de sportbaan te mogen zetten en daarmee de wedstrijd te mogen opnemen? Dat kun je echt vergeten.



Ik heb in de berichtgeving rond de spelen gelezen, dat er inderdaad extra camera's ingezet worden voor sommige landen.
Het signaal van de chinese regie gaat dan eerst naar een eigen reportagewagen en wordt gemixt met de eigen coverage.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net thuisgekomen vergelijk ik nu NED1_HD en BBC-HD.(Turnen)

 

Apple740, je hebt gelijk. wat NED1-HD uitzendt, is geen HD.

Dit is een anti reclame voor het medium HDTV.

 

BBC HD is wel genieten, mooi plaatje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar dat grote zenders zich kunnen permiteren om bijna alles in HD te uitzenden en dat de kleine zenders(NED1 HD) de mensen wijsmaken dat ze in HD uitzenden terwijl het FAKE HD is mad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Apple740
maar denk je werkelijk dat de BBC toestemming krijgt van China om haar eigen HDTV camera's langs de sportbaan te mogen zetten en daarmee de wedstrijd te mogen opnemen? Dat kun je echt vergeten.



Ik heb in de berichtgeving rond de spelen gelezen, dat er inderdaad extra camera's ingezet worden voor sommige landen.
Het signaal van de chinese regie gaat dan eerst naar een eigen reportagewagen en wordt gemixt met de eigen coverage.


Chinese regie? Denk je dat nou werkelijk? Dat ze dat allemaal alleen doen daar? Dit is een grote en totale technische prestatie die China echt niet aan kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoeveelheid echt HDTV begint bij de NOS op NL1-

HD inmiddels een trieste vertoning te worden. Het enige wat ik

vandaag in HD heb gezien was Dione de Graaf en Tom Egbers vanuit de studio, en het logo'tje rechts bovenin was HD. Voor de rest was alles SD vandaag.

 

Dit in tegenstelling tot BBC-HD, waar gewoon alles vanuit China de hele dag in HD wordt uitgezonden.

 

 

 

Dit komt omdat BBC en andere grote zenders niet gebruik maken van de twee EBU feeds die alleen beschikbaar zijn in HD wat heel weinig is.

 

De BBC en NBC maken gebruik van een eigen feed vanuit China in 1080i en de EBU zend uit in 720p.

 

Na mijn weten ontvangt de NOB gewoon de 1080i signalen van de EBU satelliet kanalen. Worden alle 12 kanalen vanaf China nou in 1080i aangeleverd, of geeft de EBU alleen 2 1080i signalen door?

 

P.S, hoe ontvangen ze in Hilversum die 12 kanalen via satelliet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...