Ga naar inhoud


[800] Geen Radio in Ronaldd, vervolgens volgt er een reboot


kjonker1

Aanbevolen berichten

Ik ben newbie op dreambox gebied,maar heb al veel dingen zelf uitgeprobeerd,zelf al een nieuwe image PLI erin gezet,daarna die van ronald ronaldd-image-dm800-20080518-r2.nfi geprobeerd.

Als gaat goed alleen ik krijg geen radio met de image van ronalden de box restart zie zelf na 10 sec,er is wat een plugin die geactiveerd moet worden maar welke weet ik nog niet.

Heb wel gewoon beeld met orginel canal +card.

Heb nog een klein probleem heb ook al diverse softcam geprobeert om premiere aan de praat te krijgen tot heden ook nog niet gelukt,volgens dit board moet deze in PP-Panel staan ?waar is deze afkorting van?

Zie wel downloads staan

 

Dit zijn een paar vraagjeals iemand een idee heeft hoor ik het graag,intussen probeer ik zelf ook nog andere dingen,ben er eigenlijk al een beetje verslaafd aan worden met deze dreambox

 

 

 

 

groetjes

 

kjonker

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschien moet je eens de updates ophalen die je met spelletjes en applicaties kunt downloaden betreffende nieuwe drivers en patches.

 

ik heb ronaldd ook draaien (na alle updates te hebben opgehaald en heb gewoon met de radio button direct radio zenders ter beschikking

zonder crashes etc.

 

voor wat betreft de combinatie canal digitaal en premiere is de CCcam 2.09 gewoon goed

zelfs zonder aanpassingen van de CCcam.cfg werken die kaarten meteen (tenminste hier wel)

 

het kan zijn dat je pardoes een keyfile hebt waar oude premiere keys in staan... die blokkeren je kaart bij een foutive CCcam.cfg.

Om daar snel een eind aan te maken schakel je gewoon eens de hele softcam.key uit met een hekje "#" ervoor.

 

cheers

cheers

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die wijziging volgens gaitman, kan ik overigens niet uitvoeren, daar na de updates een dergelijke regel niet te vinden is in die channelselection.py

 

wellicht is deze ook volledig gewijzigd qua inhoud na het updaten

en dat kan ik niet meer achterhalen (daar geen origineel of backup ter hand heb)

 

cheers

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die update heeft Ronaldd denk ik nog niet verwerkt.

Ik heb dit wel aan Ronaldd doorgestuurd overigens.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat iedereen met een Ronaldd image deze fout heeft.

 

Hier heb ik de oplossing gepost:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1503013/fpart/12

 

Ik heb in /usr/lib/enigma2/python/Screens/ChannelSelection.py gewijzigd:

 

#valstr = config.av.aspectratio_Rass.value

valstr = config.av.aspectratio.value

 

Of dit helemaal correct is weet ik niet, maar nu werkt de radio in ieder geval weer gewoon.

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
misschien moet je eens de updates ophalen die je met spelletjes en applicaties kunt downloaden betreffende nieuwe drivers en patches.

 

ik heb ronaldd ook draaien (na alle updates te hebben opgehaald en heb gewoon met de radio button direct radio zenders ter beschikking

zonder crashes etc.

 

voor wat betreft de combinatie canal digitaal en premiere is de CCcam 2.09 gewoon goed

zelfs zonder aanpassingen van de CCcam.cfg werken die kaarten meteen (tenminste hier wel)

 

het kan zijn dat je pardoes een keyfile hebt waar oude premiere keys in staan... die blokkeren je kaart bij een foutive CCcam.cfg.

Om daar snel een eind aan te maken schakel je gewoon eens de hele softcam.key uit met een hekje "#" ervoor.

 

 

Als ik een software update doe vindtie nul pakketjes ?

Zijn er wel update's

Ook staat cccam 2.07 erop maar nergens vindt ik niet 2.09

Ook gbox kan ik erniet in vinden?

Misschien zijn die ergens anders te halen

 

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...