Ga naar inhoud


[800] Geen Radio in Ronaldd, vervolgens volgt er een reboot


kjonker1

Aanbevolen berichten

het ter beschikking stellen van updates is wel voor de imagebakkers een hele toer,

ook al omdat ze die (eventueel) weer bij anderen moeten ophalen en er ook een en ander over hebben moeten lezen en liefst ook hebben getest. (tijdprobleem<>dagtaak)

 

dat is met die constante overvloed aan updates en patches een dagtaak.

 

logisch dat je dan snel achterop raakt en enkel nog bezig bent met updates en patches van drivers en systeemfiles ipv images maken.

eigenlijk heb je dan een team van mensen nodig die je daarbij helpen en relevante tests uitvoeren om te zien of dergelijke updates en patches ook wel zinvol zijn in dat ene image.

 

Ronaldd spendeerd zijn tijd (naar ik vermoed) strategisch en wel overwogen aan regelmatige vernieuwing van images voor dm 7025 en dm 800 maar niet aan het achteraanhollen van een constant wijzigende status.

 

het kan zijn dat ik dat advies (boven geplaatst) over updaten van de software in combinatie heb geschreven met een BA multiboot, waar een OoZoon in de flash staat. De laatste image levert meer hijgend en achteraanhollen van nieuwe updates aan dan overige images.

ik ben ook telkens aan het testen om die verdomde enigma2 dm 800 stabiel te krijgen

 

niet dat dit aanbieden van updates en patches beter zou zijn maar wel praktischer voor de gebruikers van dergelijke images. (dus je begrijpt wie er behoefte heeft zou zelf de schoenen moeten aandoen)

 

(Dus beter is naar mijn mening om de overvloed aan vernieuwingen ook als gebruiker zelf te volgen en bij te houden via de bekende websites

en dan komt ook de vraag waar en in welke taal en natuurlijk een grondige basiskennis van hoe die te interpreteren)

 

maw ik geef het je maar te doen om duizenden gebruikers tevreden te houden.

 

wat betreft de radio is en blijft er een onaangename bug bestaan, die hopelijk enkel met weken of maanden doorontwikkelen van updates en patches in een CVS image (dat als basis dient voor alternatief imagebakkers) zou kunnen worden verholpen.

 

overigens heb ik gemerkt dat een bepaald image ook door toepassing van een skin in de fout geraakt...

>> de skin is niet zuiver opgezet en doordacht, dus geen enkele blaam voor de imagebakker maar wel aan de skinbakkers.

OOK het originele image heeft dus diezelfde bug.

 

absoluut suspect vind ik echter dat alle radio-zap commando's via de webinterface van je dreambox, nog geen enkele fout hier hebben gegenereerd terwijl je maar moet afwachten of dat per afstandsbediening evenzo gaat werken zonder crash

 

als ik mag raden, dan heeft iemand ergens een hele stomme fout gemaakt en die wordt telkens over het hoofd gezien bij de recente venieuwingen tot nu toe aangaande de enigma2 voor dm 800.

 

cheers

 

 

 

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...