Ga naar inhoud


TNT viacces kaart bruikbaar op andere ontvangers dan strong?


Aanbevolen berichten


  • Reacties 205
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook een huis in Frankrijk, de TNT sat of Fransat interesseert mij daar niet zo, want via Pic du Midi heb ik zo´n krachtig signaal dat ik met een kamerantenne TNT kan kijken.

Juist voor mijn Nederlandse adres wil ik graag TNT-Fransat, maar niet een extra satbox erbij hebben.

Nogmaals heeft iemand al ervaring met de Diabolo en Fransat kaart=

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: woutervg
Origineel bericht van: Checkin
Zo te lezen zijn er dus nog geen Topfield ontvangers die de TNT-Sat kunnen vergeven met een bepaalde Cam.


Nogmaals, met een Diablo cam werkt het perfect.


zou iemand helder en eenduidig kunnen aangeven welke software je op de diablo moet hebben?
de standaard, de underworld of de horizon en welke versie om tntsat aan de praat te krijgen?

dit om overbodige en zinloze handelingen te vermijden.
alvast veel dank.
mvg

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

stand van vandaag:

tntsat-kaart werkt prima in allerlei decoders via diablo 2.3 met horizon-cam.

en tntsat kaart werkt zonder cam in de kaartlezer van de sab ultimate hd. waarom daarin wel weet ik niet. softwareversie 107.04.

die sab decodeert met de ingebouwde softkeys overigens de fransat-kanalen van atlantic bird zonder enige kaart erin...

 

dat is in de discussie hierboven wel even vergeten: fransat kun je alleen op ab3 ontvangen, zit niet op astra. dus extra schotel of draaien maar.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

even dit topic weer omhoog: ga volgende maand naar Frankrijk en ben van plan dan een TNTsat HD ontvanger te kopen en dan de kaart te gebruiken in mijn dreambox, zodat ik met een ontvanger zowel de nederlandse als de franse zenders kan zien. Kan iemand bevestigen dat dit gaat werken onder CCcam?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

die sab decodeert met de ingebouwde softkeys overigens de fransat-kanalen van atlantic bird zonder enige kaart erin...


Weet je dat heel zeker?
Zijn het niet de kanalen van Biss (via 2.6) en niet Fransat (via 3.0) Testen met de lokale France3 zenders die niet in het Biss pakket zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
even dit topic weer omhoog: ga volgende maand naar Frankrijk en ben van plan dan een TNTsat HD ontvanger te kopen en dan de kaart te gebruiken in mijn dreambox, zodat ik met een ontvanger zowel de nederlandse als de franse zenders kan zien. Kan iemand bevestigen dat dit gaat werken onder CCcam?


Hier werkt de TNTsat kaart en C+ nl prima samen in de dream 7020 met CCcam.

Succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor je antwoord. Neem aan dat het geen probleem is voor mij als buitenlander om een TNT Sat ontvanger (ga wel voor de hd versie, neem aan dat als je een sd ontvanger koopt de HD zenders niet werken) in een grand surface?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allo,

Kan ik ergens een TNT kaart krijgen om op Astra 19.2 de 19 franse zenders open te ontvangen.Heb een CD-module en een Diablo-module.Dan moet ik geen Strong 6410 TNTSAT kopen. wie weet raa.d ?-Dank.

alfa.

 

Topfield 7700 HSCI

Link naar reactie
Delen op andere sites

een losse tnt kaart ben ik nog niet tegengekomen, volgens mij moet je de kaart altijd icm een ontvanger kopen. je kan de kaart wel in een andere ontvanger steken, maar wat ik hier begrijp is dat er maar een beperkt aantal ontvangers deze kaart kunnen uitlezen

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel kun je een TNTSAT kaart uitsluitend kopen in combinatie met een ontvanger. De nieuwe ontvangers zijn echter ook geschikt voor een canal+/canalsat abonnement. Dat gegeven wordt gebruikt als achterdeur om geen decoder te hoeven huren bij een abonnement. En dan is het TNTSAT kaartje 'ineens' overbodig en kan bij opbod worden verkocht op de bekende veilingsite waar ze worden verkocht voor 40-50 euro per stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon ff zoeken op diverse (franse) veilingsites, er zijn er meer dan één.

de prijs zit inderdaad tussen de 40-50 euro, en itt wat boven gemeld wordt, is er GEEN verschil tussen kaarten voor de SD ontvanger als de strong en de HD ontvanger als de SAGEM.

Ikzelf ben in het gelukkige bezit van diverse kaarten, en die doen allemaal HD mits de ontvanger dat maar aan kan.

De kaart doet het prima in de SAB Ultimate HD en in de VU+DUO met Open PLI software, alsook in de fortis-klonen die een wat 'opgerekte' software vertonen, de zgn IRD versie van de Octagon 1018 en de Atevio 7000HD.

De kaart doet het in elk geval NIET in de VU+DUO met Dream-Elie sotware en in de Nederlandse Fortis-kloon, de Rbox 9000.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...