Ga naar inhoud


hoe kan ik een htc pc3300 pda verbinden met mijn eigen draadloze router


Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben in bezit van een htc pc3300 en wil via wifi verbinding maken met mij eigen netwerk al ik op de telefoon wifi opend ziet hij het netwerk wel maar kan geen verbiding maken.

de router is een asus wl 500g premium.

ik heb er ook twee laptops op angesloten via hun mac adres.

nu zou ik willen weten of dit ook met mijn telefoon kan en zo ja waar hoe vind ik dan zijn mac adres, en zo nee hoe doe ik het dan.

op de htc staat winmobile 6.

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan heb je misschien mac filtering aangezet? Of je ssid uitgezet? Als je mac filtering aan hebt kan je in de log van je router kijken welke mac er probeert te connecten en die toevoegen bij je lijst met toegestane mac adressen. SSID zou ik gewoon zichtbaar laten, maakt voor de veiligheid weinig uit.

 

Een andere mogelijkheid zou zijn dat de evt wpa of wpa2 beveiliging niet door de htc ondersteund word.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo,n HTC 3300 en bij mij werkt het prima.

Heb je via instellingen/verbindingen/wifi al de beschikbare netwerken geconfigureerd? Daarna kan je op verbinden klikken en eventueel nog je toegangscode ingeven, maar dan moet het werken.

Ik gebruik hem zo ook onderweg met vrije netwerken om even m,n mail te checken.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo lock,

 

nu heb ik zelf een draadloze router waar ik met mac adressen de verbindingen heb met mijn laptop en mijn computer nu zou ik dat ook willen met de hct 3300 weet jij hoe ik dat kan instellen op de hct ?

als ik bij instellingen kijk staat daar draadloze lan staat uit zet wlan aan, maar hoe zet ik dit aan dan ?

 

gr peter

 

 

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

wlan zet je aan op de startpagina, door op het ronde icoontje met de 2 boogjes (rechts naast het PDA icoon)te klikken, dan krijg je een scherm met het wlan symbool (onder de telefoon) en als je daar op klikt gaat het kruisje weg en werkt de wlan.

Daarna doen wat ik hier boven heb geschreven.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ik begrijp er even niks van ik heb naar het scherm comm manager gegaan en zet dan w.lan aan (is antennetje) maar na enkele seconden dan komt er weer een kruisje overheen dus schakelt hij weer uit.

als ik op het moment dat wlan is ingeschakeld en onder in het scherm bij instellingen wirles lan aan tip dan zie ik in het scherm wirles lan huidige configuratie mijn netwerk welke ik heb insteld op mijn router maar dan schakeld de wlan op mijn pda weer uit en zegd dat het draadloos net werk uitgeschakeld staat.

als ik dan in het scherm comm manager kijk staat er weer een kruis door de wlan optie.

ik begrijp er ff niets meer van weet jij wat hier fout gaat ?

 

gr peter

 

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee sorry, hier begrijp ik ook niets van.???? het lijkt op een foutje in de PDA.

Wanneer ik bij mij de wlan aanzet, kan ik ook gelijk de beschikbare netwerken in m,n omgeving zien en eventueel daarmee verbinden, indien ze onbeveiligd zijn.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

kan het zo zijn dat omdat mijn netwerk beveiligd is hij de wlan op mijn pda uitschakeld omdat ik hiervoor op mijn pda nog iets moet instellen om contact te maken met mijn netwerk ?

ik heb al eerder aangegeven dat in dit draadje dat mijn laptop en pc via hun mac adres verbinden met mijn asus draadloze router.

mischien zit daar het probleem, maar de vraag blijft hoe los ik dit op.

 

gr peter

 

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn netwerk is natuurlijk ook WPA beveiligd, maar dat is een kwestie van eenmalig de log-in gegevens invullen en klaar is Kees.

Een Mac-adres krijg ik dan automatisch, maar daar weet ik verder niet veel van, misschien dat een Mac-expert daar meer over kan vertellen.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een MAC adres staat meestal bij de netwerk instellingen en is een vast adres.

 

Maar je kan ook een eigen MAC adres invoeren bij sommige apparaten. Het MAC adres in je router invoeren en klaar.

Met de htc heb ik geen ervaring, wel met andere PDA's en die hadden allemaal deze mogelijkheid.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

matchless bedankt,

 

ik heb nu verbinding met mij eigen netwerk, maar nu is mijn vraag hoe kan ik nu b.v. intenetten op mijn pda via mij eigen netwerk.

of te wel moet ik nu nog iets instellen op mijn pda ? en zo jat wat ?

 

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet je DNS en nameserver goed hebben staan. Dan zou je op het net kunnen.

 

Als ik de DNS en nameserver van de router erin zet dan kan ik internetten maar als dat niet werkt zou je kunnen proberen om de internet dns en nameserver in je pda te zetten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...